GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Uff,må bare få ut litt frustrasjon jeg...
12:22 8.05.2008
Sambo ringte i går og lurte på om han kunne reise vekk en helg nøyaktig en mnd før termin.
De hadde fått spørsmål på jobb om noen kunne reise til Stavanger og hjelpe til i en butikk hvor de var litt manko på folk.
Firmaet han jobber i er gedigent så de sto ikke i beita om han skulle si nei.

Han ringte derfor hjem i går og lurte på hva jeg syntes.
Fortalte at jeg ikke ville han skulle reise så langt på slutten,det er liksom 8 timer kjøring hjem.
Fikk så hatten passet om at han ville ta på seg ekstraarbeid da han var bekymret for utbetaling av lønn neste mnd,grunnet ferie ville han bare få fastlønn og ikke provisjon.Jeg fortalte jeg var bekymret for at noe skulle skje men han ga seg ikke.. Han la på røret sur og grinete og jeg satt igjen med dårlig smak i munn.

Nøyaktig to timer etter denne samtalen reiser han ut å kjøper klær for 1500 kr..
Ble en smule frustrert etter all pepperen jeg hadde fått.
Kunne han ikke heller langt disse pengene til side,hvis han er så bekymret for neste mnd??

Veit ikke helt hva jeg skal tro jeg,men vet jo at gutteklubben grei pleier å reise på heisatur til Stavanger en av de siste helgene i mai..
Lurer litt på om det var det han ville men skylder på jobb.
Uff,menn er vel vanskelige å forstå seg på..
en på vei :)
Sv: Uff,må bare få ut litt frustrasjon jeg...
12:39 8.05.2008
Det var vel en litt merkelig prioritering ja..! Bekymra for økonomien, og så går han og shopper masse klær?? Hmm... Ville vel sagt til han hva jeg mente om det... Han er også en del av denne graviditeten, og det bør han vel innse nå..?
Her tok sambo sin siste fest for en stund forrige helg. Jeg har termin den 30., men skal ta ks den 19. Når det er en mnd igjen, kan det skje når som helst, og det er helt uaktuelt at han skal være med på noe fødsel i full tilstand... Dette forstår han gudskjelov.
Solskinnsbolla *høygravid*
13:00 8.05.2008
Da er du heldig:)
Trodde nesten at samboern hadde forståelse for at jeg ville han skulle være i nærheten jeg og,men den gang ei.
Fikk følelsen av å bare være overhysterisk og teit,han lurte på om jeg skulle sperre han inne den siste tiden men det er jo ikke det det er snakk om.
Ble igrunn bare trist og lei for jeg synes liksom 8 timer med bil er langt vekk den siste mnd,og når han da i tillegg går ut å bruker penger etter å ha gitt meg emn høvling uten like,da blir jeg bare sint.
Skulle ikke sagt noe hvis det var noe han trengte,men bare for å shoppe liksom??
Ingenting henger på greip om dagen..
13:05 8.05.2008
Det handler jo ikke om å sperre han inne! Det handler bare rett og slett om at han også er en del av dette, og det bør han forstå!
Vil han være med på fødselen? Hvis han vil det, så bør han jo forstå at det å reise såpass langt av gårde er risikabelt...
Jeg syns du skal sette deg ned og ta en skikkelig prat med han, forklar hva du mener og hvorfor. Han er tydeligvis en av de mannfolka som må ha det inn med t-skje...
Solskinnsbolla *høygravid*
13:07 8.05.2008
Åpenbart...

Det ville nesten vært morsomt om noe skulle skje den helgen..
13:06 8.05.2008
Ja det kan du si... føler med deg her!!
Jeg føler at jeg bryr meg mest om babyen og diverse ting som må anskaffes + har betalt fram til nå alt selv. Det er også helt utrolig det! Hadde jeg vært du hadde jeg nok vurdert å ta med en annen person til fødselen...synes han burde virkelig skjønne hva han holder på med!
rikedaspike
18:27 8.05.2008
Så trist at han reagerte sånn på det! Når han spør hva du syns så må han jo tåle at du sier hva du egentlig syns og ikke hva han vil høre... Kan shoppinga være en "trassvisning"?? Snodig måte å reagere på altså...

Tidl Olinebrumm...
Nættemor-juni!
19:18 8.05.2008
Hei olinebrum,eller nættemor er det jo nå...
Hvordan er det med deg da,lenge siden jeg har sett nicket ditt nå..

Jeg har gitt opp å prøve forstå meg på menn så samme kan det være..

22:59 8.05.2008
Min mann ville ALDRI gjort noe sånt, hverken reist, skjelt meg ut eller shoppet! (Har forresten aldri hørt om menn som bruker shopping som "terapi", trodde det var forbeholdt oss kvinner jeg...) Sett han ned og fortell hvor skuffet du er, at du forventer at dere er to om dette, og at du synes det er trist at du må være nødt til å fortelle ham sånt, det burde han selvfølgelig ha klart å finne ut av selv.
Lykke til med både praten og fødselen!
nomiha *høygravid*
07:03 9.05.2008
Med min eldste datter så dro mannen min avgårde på jobb en mnd før termin. Og gjett hvem som presterte å føde da. Jo jeg!!!
Gubben bomma fødselen med en time pga av lang reisevei og dette er noe han har hatt dårlig samvittighet for i ettertid.
Så bare stå på ditt du og hold han hjemme.
Christoffer i magen
08:29 9.05.2008
Bra med meg, bare ille plaget med bekkenet!

Hvordan går det hos deg nå da? Har dere fått noe mer klarhet i hva som foregår? Trist hvis han ikke skjønner hva du er redd for da..

Går det ellers bra med deg? Tenk.. Ikke så lenge igjen nå gitt!!
Nættemor-juni!
08:45 9.05.2008
Hadde min sambo prøvd seg på det stuntet der hadde det blitt månelyst i heimen, det skal jeg love deg!! Jeg blir regelrett SINNA på mannfolk som ikke engang PRØVER å forstå hvor skummelt det kan være å føle seg alene når man er gravid og nærmer seg. Selv har jeg pålagt min kjære at han MÅ ta tlf når jeg ringer uanett hvor travel eller opptatt han er, og jeg har jo hele 8 laaaange uker igjen:p (Ringer faktisk i ny og ne for å sjekke at han holder det han lover! hehe)

Nei sett han på plass så det holder, og ikke bøy deg når det gjelder din trygghetsfølelse ang fødsel altså! Få ham til å skjønne at det er DEG og BABYEN det handler om de nærmeste ukene, og økonomi får man ALLTID løst på en eller annen måte uansett, ikke la ham bruke det som unnskyldning! Menn er rare dyr i grunn, de kan være MEGA fornuftige i det ene øyebikket, og i neste skulle man tro at de var fast rolleinnhaver på frustrerte fruer!
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
08:55 9.05.2008
Han har nå sagt at han skal holde seg hjemme og hva økonomien angår så ser jeg ingen grunn til bekymring uansett(det kommer jo liksom et lass med skattepenger)
Men jeg skal Ærlig innrømme at jeg ble skuffet og ikke en smule overrasket over han. Han har liksom fulgt opp veldig bra hele veien.
Det ordner seg nok etterhvert får man tro..
09:02 9.05.2008
Nei,nå går det fort mot termin..
Jeg teller ned dagene og har alt klart ,så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente.

Skal si det blir godt å få det overstått,dette svangerskapet har vært ekstremt tungt.. Merker veldig godt at jeg er 9 år eldre.
Med lillegutt var det liksom ikke så tungt i det hele tatt selvom bekkenet var ille.

Blir ikke smartere av sambo men han reiser nå ikke allikevel,hadde det blitt anderledes hadde jeg malt fanden på veggen tror jeg.
Tenk,det ene øyeblikket maser han på at jeg må gjøre istand bagen,og idet andre vil han reise boet.
Jeg aner ett snev av kalde føtter,men vi er nå engang to om dette så sånn får det også være...
09:04 9.05.2008
Denne var til Nættemor..
Prøvde å legge den under innlegget ditt,men det fungerte visst dårlig..
09:09 9.05.2008
dårlig gjort å lyge..pengene hadde han ikke trengt når han handler klær for 1500...men reiser han bort en mnd før termin er det liten sjangs for at det skal bli fødsel akkurat den helga...min kjære skal på guttetur på fjellet uten dekkning 2 uker før termin:) ikke noe problem;) kommer ungen så kommer den,han må selv bestemme hva han vil:)
maria isabell
09:39 9.05.2008
Du er tøff som ikke blir stressa av at han drar bort så nærme termin maria isabell;) Selv hadde jeg gått i frø og ikke visst hva jeg skulle gjort jeg! Min kjære har bare å være hjemme og ha bilen rett utenfor døra den siste tia;)
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
09:55 9.05.2008
hvis det er jobb og en mnd igjen, så ser jeg ikke helt problemet med at han drar. Men hvis han sier det er jobb, og egentlig er noe annet. (guttetur) ville jeg blitt irritert. Liker ikke når folk ikke er ærlige. Da kunne han jo like godt si at det var en gutte tur. Som jeg da ikke hadde sett noe problem med. Er jo en mnd igjen.

nurket2påvei*høygravid*
18:45 9.05.2008
Godt han blir hjemme da! Han kommer nok over den ja...

Her skal min mann avsted litt under en måned før termin, men pga bekkenet mitt er helt ødelagt så kommer mamma hit for å hjelpe meg den helga.. Ellers hadde han ikke kunnet dratt. Men jeg har vært så merkelig i magen i det siste at han selv sier at han vet ikke om han har lyst å dra (hans bestemor blir 90, 10 timers kjøretur hver vei) . Men vi får se!

Nå er krykkene kommet frem, og det hjelper jo litt, i dag har jeg faktisk vært å kjøpt en body, en liten lue og to tykke sokker/tøfler/sko eller hva jeg skal kalle det! Thihihih!! De klærne på Lindex er bare fantastisk herlige, så blir nok å kjøpe et par plagg til der ja!!! :-)

Hvordan går det med storebror nå som det nærmer seg?? Gleder han seg like mye?
Nættemor-juni!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------