GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

Andre små som har utviklet et sterkt forhold til kosedyret sitt? ,-)
12:48 8.05.2008
Jeg må bare smile av det sterke forholdet gutten min (13 mnd) har fått til kosekaninen sin. Det første han gjør om morgenen er å løfte kaninen opp slik at mamma kan gi den en kos og måten han kaster seg over den,begraver hodet i den og lager koselyder er så søtt. Han har nesten et eget språk av koselyder som er forbeholdt den kaninen. Det første han gjør når han kommer fra barnehage er å hente kaninen i sengen og så følger den på slep med gjennom leiligheten. Det er ikke bare snille ting den kaninen må gjennomgå, den har både blitt puttet i skuffet og skap (med døren slengt igjen etter seg), opp i skittentøyskurven og sist inn i varmeskapet på komfyren. Når alt håp er ute og gutten bare hyler så hjelper det med kos fra mamma og kaninen tett opp til kinnet. Var t.o.m med under operasjon på sykehus og tror aldri jeg vil glemme synet av den lille gutten min i den altfor store sengen som ble rullet nedover korridorer med et fast grep rundt kaninen.

Og jada vi har kjøpt en ekstra kanin og den blir passet på, får ikke være med utenfor dørene hvis det ikke er snakk om vaksinestikk eller sykehusbesøk ,-)
To tette og en badehette
Sv: Andre små som har utviklet et sterkt forhold til kosedyret sitt? ,-)
12:51 8.05.2008
Her har tulla et kjempegodt forhold til tigeren sin. Jeg elsker å se gleden i ansiktet hennes når hun ser tiger etter at de har vært fra hverandre noen timer. Hun koser ham nesten ihjel, og han blir kjempeskitten når han må være med henne i sandkassen osv, så jeg er redd han snart skal bli utslitt.
Silje og jenta
13:56 8.05.2008
Her i huset har alle tre barna veldig til forhold med kosedyrene sine.
Eldste jenta, som nærmer seg 5år, har en kanin som har vært med i tykt og tynt siden hun klarte og gripe rundt den som baby. Hun fikk ikke sove som baby om den ikke lå inntil hodet/ansiktet.
Lillegutt, på snart 4år, har en liten kanin og en veldig lo-slitt bamse, som har vært der i all elendigheten hans :o))
Tilslutt er det da vesla på 1,5år som har sin kjære Basse :o) Hva skulle vi vel gjort uten han sier nå bare jeg :o))
ajas
21:48 9.05.2008
Kaninen til eldste frøkna heter forresten Nina (klarte ikke si kanin da hun var lita (o:)
Kaninen til lillegutt heter Lille-Nin og bamsen hans heter Bosse :o))
ajas
14:12 8.05.2008
Hehe fin beskrivelse, jeg kan se det for meg. Jenta mi har en kaninkoseklut (faktisk to, men det hun ikke vet...) og den er hennes beste venn og kan fikse ALT! Hun også moser ansiktet i den og må ha den med overalt. Merkelig at de blir så avhengige :-)
Sanasol
15:49 8.05.2008
Jeg takker kaninen for alt! Nå kom vi hjem fra barnehage og merket at han var sulten og lite lysten på at jeg skulle bruke 5 min på å varme opp maten jeg laget tidligere. Der kunne vi hatt en skikkelig hylefest men så sa jeg "Hvor er kaninen?" og vips så var han på fart inn på soverommet for å hente ham og koste og lekte med ham til maten stod på bordet.
To tette og en badehette
18:17 8.05.2008
Ja dessverre sier jeg.... Koselig å se på, men fryktelig skummelt om vi noen gang skulle glemme dokka....
Stratos m/ to tette :o)
19:33 8.05.2008
Jenta mi har en gris som heter Hebbe :) Kjøpte den lenge før hun var påtenkt, bare av nostalgiske grunner (han ser ut som Lottas gris i Lotta fra Bråkmakergata av Astrid Lindgren). Prøvde å gi henne grisen da hun var baby (3-4 mnd) men da så hun ikke på den en gang. Fant den frem fra flyttelasset da vi flyttet nordover et halvår etter og hun ble helt vill og bablet "Hebbe, hebb, hebbe!!!", så derfor heter han det ;) Han er med i senga hver natt og også i barnehagen, og hun spør ofte etter han. Hvis hun plutselig får øye på han, løper hun frem og nikoser han. Skikkelig søtt!!! Han måtte i vaskemaskina en gang av naturlige grunner(oppkastsjuka...), var litt redd hun skulle miste fascinasjonen når han mista sin kjente duft ;) men hun er like glad i han likevel. Ikke totalavhengig faktisk for i dag finner vi han ikke noe sted (!), men vi lagde ikke noe fuzz ut av det, bare ga henne en kanin i senga istedet ;)
Gulljenta & mamma
20:19 8.05.2008
Jenta mi fant sin beste venn da hun begynnte i barnehagen.Da var det "haha"hele tiden.Dette er den tussi varmeputa som man får kjøpt på A1 apotekene og hun kalte den haha for det var jo det hesten sa *ler*Da var hun ca 20 mnd,og hun har den ennå,er 3 1/2 år.

Sluttet å dra den til barnehagen da hun vart 3 år,men hadde altid haha,kosefilla kosen og smokken namnam med seg hver dag uansitt hvor hun gikk.

Er så kosligt synes da jeg :)
Marsgutt07
20:32 8.05.2008
Jepp!! Noe jeg nettopp fikk bekreftet nå.

Søstra til lillegutt tok han med ut på en tur i sykkeltralla i stad. De hadde sykla hjem til hennes mamma en tur. Og når jeg skulle legge guttungen nå, var ole brumen søkk borte. Han har en annen Ole Brum bamse også, men den er ikke helt lik, og ikke på langt nær så møkkete hehehe.
Da jeg ringte hjem til min manns x lå den der. Jammen godt det ikke er mer enn 1 km dit. Så da var det å få leieboeren til å komme opp, mens jeg heiv meg på sykkelen for å få Ole Brum hjem igjen.
Tok ikke mange min. før tassen sov ;o)
Heira
22:03 8.05.2008
Ååå så søtt =)
Akkurat som Lillegutt!Han har også en kosekanin!Skikkelig god og myk med lange ører som han koser og tygger på!Han nusser og vi nusser kaninen.
"Bissen" er hans beste venn ;-)
lillegutt mars o7
22:53 8.05.2008
Min sønn har et meget godt forhold til sin lille venn Nysgjerrige Nils. Han måtte få eget flagg (kransekakeflagg med tannpirker...) og 17 mai sløyfe samt fløyte til 17mai i fjor, og han er med på alle ferier (fikk også egne små mikke-mus-ører når vi var i DisneyWorld i Florida i år..hehe)

Han har forøvrig 2 stk i tilfelle den ene skal forsvinne, men skiller lett mellom "den ekte" og "broren". Hver onsdag sitter de alle 3 linet opp i sofaen og ser Nysgjerrige Nils på barne-tv.
alenemoder1snart2
22:57 8.05.2008
Hun har sånn koseklut kanin som hun elsker over alt på jord (faktisk 3 stk), hun borrer ansiktet ned i den og biter og sliter i ørene mens hun nikoser seg. Hun lyser opp når hun får den etter at de har vært adskilt en stund. Hun er bare såååå nydelig der hun virkelig viser at hun elsker sin lille supermyke kosekanin:-) Og med smokken, da er alt bra. Samme hvor vondt hun har fått etter litt knall og fall, så er mammas fang, kaninen og smokken redningen, da roer hun seg med èn gang.
*2 LyKkEtRoLL*
23:26 8.05.2008
Jenta mi har koseklut og "lompen". Det er kosekluten som er selve avhengigheten, lompen er også viktig, men på langt nær like viktig. Hun er veldig fasinert av lompen og den sover som oftest med henne, men det er ikke krise om vi ikke har den. Kluten derimot, DEN er viktig den. Gubben måtte nedom midt på dagen i barnehagen med den, siden vi hadde glemt den hjemme. Hun MÅ ha den når hun skal sove, KAN ikke sove uten. Når hun finner den så stråler hun, ler lykkelig og koser den inntil kinnet mens hun stråler "tosen min"(kosen). Hvis hun har smokken og kosen, så er ikke det mye annet som er viktig.

Når hun er sliten etter barnehagen og jeg setter henne i bilen for å kjøre hjem, så kommer komandoene: Tutta!!! Hun får tutt'en sin. Tosen!!! hehe. De hører sammen de to :)

Kosen er forøvrig en gassklut, men vi har mange og det gjør ingenting at de vaskes. HELDIGVIS! Men det er forskjell på gasskluter må vite, sparkjøp sine er UT, hehe. Hun tar til takke med dem om det ikke er noen andre i skuffen, men vil helst ha de som blir skrukkete og myke :)
Mamma, mammaere, mammaest ;o)
08:54 9.05.2008
Ååå ja! Han har 4 stk, alle forskjellige, men har de berømte knutene. De heter visst "Be", og finner han dem ikke roper han på dem mens han leter rundt i hele huset (han er 15 mnd). "Beeee-eeee". Hehe:) De er med OVERALT, og han kan leke uten dem, men plutselig dukker d opp et akutt savn. Han har vært knyttet til dem siden 5 mnd's alder, da han ikke fikk sove før han fikk en slik i hånda (han koste med knutene under nesa, som han fortsatt gjør). Han deler fint med lekene sine, men "Be'ene" liker han ikke når andre tar. De er vel for personlig... Når de vaskes står han tålmodig og ser de går rundt og rundt og rundt... mens han roper litt på dem i ny og ne.
FødtMedEnPilleiPanna{15.01.07}
09:41 9.05.2008
Så søtt :-) Den kaninkposekluten til vesla mi har også knuter som hun koser under nesa. Har lurt fælt på hva greia er der, men da er det ikke bare henne som gjør sånn!
Sanasol
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------