GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Hår på magen! :) Noen andre?
14:59 8.05.2008
Hmmm... Har plutselig merket at jeg har fått et lite lag med hår på magen. (Har ikke hatt det før jeg ble gravid, ihvertfall ikke i like stor grad.) Noen andre som opplever det samme, eller er det bare jeg som er rar? :)

Blir også veldig fort varm på magen, og klarer nesten ikke sitte i sola, eller ta en varm dusj. Vet ikke om det kan være noen sammenheng...
Gravid:) 84
Sv: Hår på magen! :) Noen andre?
15:02 8.05.2008
jeg har også fått en del hår på magen... spesielt rundt navelen....
håper-så-sterkt-med-guttebeby
15:04 8.05.2008
hehe...du er ikke alene, jeg har også fått hår på magen, men det forsvinner etter fødselen :))
Når det gjelder varme på magen,så har jeg det helt motsatt, er kald på magen hele tiden (ikke hvis jeg soler meg,men ellers)...og det går greit for oss å dusje ;)
jjankelt
15:06 8.05.2008
Godt å høre det er flere:) Rart alt det hormonene og graviditeten kan gjøre med kroppen. Ganske gøy egentlig:) (OG, godt å høre det forsvinner etter fødselen!)
Gravid:) 84
15:12 8.05.2008
jeg har og fått masse hår på magen, og på nakken/halsen *grøss* ulvekvinnen er jeg blitt;)
NormaJean
15:26 8.05.2008
hår på magen her også ja...
grysom 35pp3sa/1ma venter gutt
15:32 8.05.2008
jaa! Mye mer hår rundt navlen enn hva jeg hadde tidligere... Skikkelig mørke og ganske lange hår, ha ha! Ikke noe fjun her i gården altså. Det er vel bare å akseptere... ;-)
Mrs P
17:07 8.05.2008
har heldigvis bare hár fra navelen og nedover;-) ikke spess sexy da men de skal jo heldigvis falle av igjen om 3-4 mnd...
Elisin
17:27 8.05.2008
jeg har også fått hår på magen..og mørkere hår på låra..ser ut som en mann:P tror jeg må gå over en runde med blekemiddel av noe slag:p hihi
♥Juli06&Oktober08♥
18:40 8.05.2008
Hehe :-) jeg slenger meg med på "hår på magen bølgen".
Ikke særlig lekkert, men det er heldigvis ikke så mye, men nok til at jeg legger merke til det, og det håret har ikke vært der før. Trøster meg med at det kommer nok til å falle av når jeg begynner å amme.
N-80
18:45 8.05.2008
signerer!!
anette_med tutta i magen:)
18:50 8.05.2008
jeg og....trodde de bare var meg=)
stockholms tjej
18:51 8.05.2008
forsvinner dette etter man har født? noen som vet?
stockholms tjej
19:01 8.05.2008
Jeg har også blitt kjempehårete.. Huff, føler meg som en ape.. Tok en runde med hårklippermaskina til stefaren min jeg da :P På beina, låra, magen og armene. Da barberer jeg liksom ikke, bare "trimmer".. Så nå ser det bra ut igjen.. Hadde så sinnsykt masse, mamma lo godt da jeg kledde av meg da ja.. ;)
(¯`•¸·´¯)HøstBaby(¯`•¸·´¯)
19:54 8.05.2008
Hehe, hår her også:)
Sommerspire *31.08.08*
20:35 8.05.2008
Hårete ja. Bleket håret på magen jeg da. prøver å stå imot fristelsen til å nappe de- Men skal unngå det ja.!
Mama B
23:02 8.05.2008
Godt å høre at det er flere!! Men jeg har jo i tillegg fått mørke hår på låra da, OG de virker lengre! Dette blir jo lite lekkert til sommeren... Noen tips??
babyboy22
23:49 8.05.2008
Masse hår på magen her også :)
maria_84
07:46 9.05.2008
Hår over alt, synes jeg! Men mest rå magen, rundt navlen, og litt lenger på bena. Håper solen skal gjøre huden litt brunere og hårene litt lysere løpet av helgen :-)
LilleLykkeMor
10:30 9.05.2008
håre forsvinn på magen ette fødselen, viss du ikke prøve å fjerne d no... gjør du d, så blir d sannsynli værans der...
pusi85
18:09 9.05.2008
Det forklarer saken, har liksom ikke forstått hvorfor dunet på magen har blitt lengre og mørkere....
Ruske81
21:10 9.05.2008
Ja kjenner meg igjen der.. masse lyse hår på magen, akkurat som håret til illlegutt stikker gjennom magen. haha..
lykkelig_mamma_08
21:23 9.05.2008
æsj jeg å :S kjæresten min sa jeg å har fått på puppene :S det er så ekkelt da
siljepia88
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------