GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Enda et sparkespørsmål! (",) -dette ble visst langt!
17:56 8.05.2008
Det spørres mye om spark av oss førstegangs, men sånn er det vel bare ;O)

Jeg er 15+4 idag, synes jeg har kjent liv et par ganger de siste dagene, men veldig, veldig langt fra sikker..første gangen kjentes det ut som "leamus" rett på høyre nedside av navlen, men så tydelig har jeg ikke kjent det siden, så ikke sikkert det var babyen.

Igår kveld kjentes det ut som noen "tappet" svakt på vinduet" fra innsiden av magen min..på nøyaktig samme sted som den ovenfornevnte "leamus" følelsen. (og her kommer endelig spørsmålet! *ler*) Det jeg lurer på er om det kan ha vært babyen, for jeg synes det kjentes så utrolig mange ganger til å kunne være det? Sikkert 10-12 sånne "tappinger" iløpet av ett minutt eller to.. Er ikke det veldig mye så tidlig?
Tror jeg har kjent det litt igjen nå idag, men begynt å lure på om det ikke bare er jeg som har blitt litt tullerusk! (",)
babyfrøken
Sv: Enda et sparkespørsmål! (
21:10 8.05.2008
Jeg syntes og de første bevegelsene føltes som forsiktig "tapping", så det kan godt være det. Jeg kjente det første gang i uke 16 både forrige gang og nå. Er ikke alltid så lett å vite om det er babyen eller annet så tidlig, men høres for meg som det er babyen du kjenner :-) Det vil sikkert gå litt tid før du kjenner det hver dag, men det er veldig koselig når det er tydelige spark.

Lykke til videre!
Mammatilenogenhalv
18:38 9.05.2008
Takk for svar (",)
Gleder meg til å være helt sikker på at det er babyen jeg kjenner!

Lykke til videre du også!
babyfrøken
12:57 10.05.2008
Det er kun du selv som kan svare på det egentlig. Det begynte slik her også, varte en uke ca, så kom det virkelige "sparket"... Hvor det kilte i hele kroppen å sommerfugler overalt følelse som ga meg en "DETTE var et spark" følelse.. Det var kjempehærlig..! Kan fint være babyen din har begynt å sparke litt, og at du kjenner litt bevegelse når den snur seg osv, men sparket vil du definitift ikke sette spørsmålstegn ved ;) Prøv i kveld når du legger deg å legg hånda der du tror du har merket noe å press den litt ned, er gjerne enklere i starten å kjenne noe om babyen får mer motstand å sparke imot .. Lykke til :))
(¯`•¸·´¯)HøstBaby(¯`•¸·´¯)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------