Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Noen mammaer på rundt 20-25 år her som har termin i september.oktober-november??
22:01 8.05.2008
Jeg er selv 21 og andregangs :) hadde vært morro å snakke med andre "halvunge" mammaer også!
kanskje det er flere som venter nr to her også? eller noen fra Oslo/akershus som kunne tenkt seg på treff?
Har fått noen nydelige veninner gjennom dibtreff (når snuppa mi var baby), skulle gjerne hatt noen til :)
Sv: Noen mammaer på rundt 20-25 år her som har termin i september.oktober-november??
08:40 9.05.2008
hei du jeg bor i telemark på notodden...er 2 gangs fødende jeg er 24 år men 25 når den andre babyen kommer..jeg har en gutt på 16 månder så det blir tett får termindatoen min om 3 uker da skal jeg på ul men den er i okt en gang..jeg sitter da aleine stort sett hele dagen da minsten er i barnehagen...jeg er arbeidsledig godt å slappe av litt også..har en del plager det hadde jeg me første man også så går på en del medesiner...har blodpropp derfor jobber jeg ikke så mye nå...håper du får en fint svangerskap send meg en pm viss du vill holde kontakt..klem
Sv: Noen mammaer på rundt 20-25 år her som har termin i september.oktober-november??
21:06 9.05.2008
Så morro at det er mange av "oss" her inne :)
Miobell og lykkelig og glad, jeg bor ved Lillestrøm :) hadde vært utrolig koselig med et treff på uteresturant utover sommeren!
Er så koselig å finne noen man kan dra på dibtreff med senere også, veldig greit å ha noen å snakke med som har barn i lik alder :)
22:44 10.05.2008
er 25 og bor i oslo.. Er min første og er 16 uker på vei:) litt usikker på akkurat termindag, men skal på ul 27 mai:) men gullet kommer i oktober en gang:)
Klar for et oslotreff jeg altså:)