GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Flere som ikke kjenner liv i uke 20/21?
09:38 9.05.2008
Har vært på ul og alt er bare bra. Men nå er det 14 dager siden og jeg kjenner ikke liv. Er noen ganger jeg er litt usikker, men det er så vagt at det kan være innbilning.
tideli bom
Sv: Flere som ikke kjenner liv i uke 20/21?
09:45 9.05.2008
Kjenner det også vagt. Skal inn i min 20ende uke nå på søndag.. Kjenner små dult på en måte, men det er over før jeg rekker å kjenne etter;P
*oktober-spira*
09:56 9.05.2008
Det er kanskje bare sånn det er? Jeg kjente liv i uke 14 med forrige, 3. gang jeg var gravid. Er nå uke 21 for magen og 23 for meg hvis jeg har forstått rett, og kjenner nesten ingenting. Var på vanlig kontroll hos legen i går og så minstemann på skjermen med full fres! Har mye fostervann og foranliggende morkake denne gangen som gjør at jeg ikke kjenner så mye. Nyter nattesøvnen nå mens det er rolig, med de andre barna har det vært mye bevegelse om natten og ikke lett å sove..
amandine
09:53 9.05.2008
Kjente virkelig ingenting før uke 21/22. Morkaken ligger foran, og JM sa at da er det helt normalt å vente lenge, men at hvis ikke jeg kjente noe i uke 23 ca, burde jeg sjekke det ut. Men som sagt, rundt 21/22 kom det for fullt :-)
Berta_78
10:06 9.05.2008
Er i uke 23. Har ikke kjent annet enn klukking og bobling i magen til nå. Bekymrer meg litt, vil gjerne kjenne ordentlige spark snart.......
gamla41
13:21 9.05.2008
Jeg kjente tidlig i uke 21 jeg. Har også morkaka foran da, og er førstegangs. Kjente best om kvelden når jeg hadde lagt med ned på sengen. Lå i ro, og kjente små dult.
C@milla
21:34 9.05.2008
Jeg kjenner også lite liv. Er i snart i uke 21, og har morkaken foran.
Det er mer som et lite dytt i ny og ne. Merker at jeg blir bekymra av dette her, spesielt viss det er lenge siden jeg har kjent noe. Så gleder meg virkelig til litt sparking:)

Håper snart..
21:47 9.05.2008
Hei!

Forigge gang så kjente jeg ikke noe som helst liv før uke 22...men alt var fint på ultralyd, var bare at morkaken lå rett foran:-)
Helt normalt.
Denne gangen ligger også morkaken foran så jeg tror jeg må minst 20 uker på vei for og kjenne noe denne gang også....
Nydelige Christina+spire!
23:53 10.05.2008
om du er førstegangs så kan det faktisk gå et par uker til.. mener at jeg ikke kjente skikkeli liv før jeg var rundt 24 uker på vei med nr en... den gang som nå ligger morkaka som en pute forann, så var mest derfor det tok så lang tid... denne gangen har jeg kjent liv hver dag siden uke 20 ca! noe som er kjempekos :p

sparkene kommer nok tidsnok... bare vent å se ;)
Bronwyn_med_augustspire_i_mag1
09:48 11.05.2008
Jeg er 20 + 4 i dag og kjenner fortsatt ingenting heller... har morkaken liggenede foran og er førstegangs, så bekymrer meg ikke. Men er selvfølgelig litt utålmodig og skulle ønske jeg kjente liv. Prøver i grunn ikke tenke så mye på det, blir bare bekymret når jeg ikke kjenner noe alikevel. Så på ultralyden at den lille var livat og sprellende som bare det, så roer meg med det.
mini77
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------