Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Dere som vet kjønnet: hva ligger hjertelyden dens på??? :)
10:06 9.05.2008
Min lille i magen hadde 150 i puls i går.. første gang jeg har hørt den.....
Lillegutt hjemme her lå på 150 hele forigje svangerskap.. men har hørt at det liksom er jente puls.. hehe :)
Hva slags kjønn venter dere og hva ligger pulsen på??? :))
Sv: Dere som vet kjønnet: hva ligger hjertelyden dens på??? :)
18:20 9.05.2008
var på kontroll i dag 24 uker og hjertelyden var 160. hm..på UL så det ut som det var en tut som stakk opp..
Men var høyt til å være gutt da hehe..sist var den på 150
19:22 9.05.2008
Vi venter en jente, og hjertelyden har ligget på mellom 135 og 148 hver gang vi har fått vite det.
Jeg spurte legen om det stemte at hjertelyden kunne indikere hvilket kjønn fosteret har, og han sa at den kunne det. Men for å finne det ut trenger man dessverre veldig mye data, og ikke bare noen eksempler slik vi får.
23:17 9.05.2008
Fikk høre fosterlyd i dag for første gang! Den var på 167 slag...Min første som ble gutt hadde rundt 145 gjennom hele svangerskapet..Har også hørt at jentene ofte har raskere puls enn gutta, men her virker det jo som om det er omvendt...Nei får nok bare holde ut til ul i juni...Det er jo litt av spenningen dette her da! Lure på hvem som er der inne...