Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
2 små kuler på magen...
10:38 9.05.2008
Er det noen andre som har opplevd det og evt vet dere hva det kommer av?
Jeg setter jo sprøyter med blodfortynnende i magen, men det har jeg jo ikke gjort siden i går og synes kanskje det er litt rart at jeg har fått det nå...
Ja ja jeg skal snakke med legen på Ullevål etterpå så kan kanskje nevne det for henner da.
Hei,
Jeg vet ikke hva kulene kommer av, men er de i området der du bruker å stikke sprøytene da? Er det rødt?
Hvordan går det med deg da? Leste et innlegg i går om at du kanskje skulle bli lagt inn.
Hvorfor må du ta blodfortynnende forresten? Jeg har et høyt nivå av hemoglobin i blodet, og fikk høre at det kunne føre til redusert blodtilførsel til livmora. Kanskje blodfortynnende hadde vært noe for meg også da...
Det er i det området ja, men klarer ikke å se at de er røde.
Jeg venter og venter og er forbannet.... Får ikke snakket med de jeg skal på Ullevål og må nå vente til i morgen før jeg vet mere for de har ikke fått svar på alle prøvene. Skjønner ikke hvorfor det var så viktig at jeg måtte ringe de i dag da når de vet at disse prøvene bruker å ta litt tid!!!!
Men vi får vente til i morgen og se hva som skjer da.
Jeg tar blodfortynnende pga at jeg har et antistoff i blodet, dette gjør at det koagulerer for mye og det kan igjen føre til blodpropp eller infarkt i morkaka.
Spør legen din om ikke du skal ta det evt hvilke andre tiltak de har for å forhindre at blodtilførselen forblir bra gjennom svangerskapet. Man må gjerne mase litt og forlange desverre for å få hjelp.
Tror ikke det for disse er ømme og har først kommet i dag...
Fikk selvfølgelig ikke snakket med legen i dag så fikk ikke noe svar på det der heller :-(
Jeg får se hvordan de utvikler seg tenker jeg!