Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Gode råd mot allergi?
11:19 9.05.2008
Er det noen andre her som er sterkt plaget av pollenallergi? Jeg er jo helt utafor om dagen, øynene renner, vondt i hodet og nyser hele tiden. Merker at det begynner å ta på, for jeg er student og skal levere to store oppgaver ganske snart, og denne allergien går virkelig ut over arbeidet! Legen min snakket om at jeg kanskje kunne ta den gamle typen allergimedisiner, men nå vil han plutselig ikke skrive ut resept på dem likevel. Er det noen andre her som har samme problem, eller som har gode råd for hvordan jeg kan lindre plagene litt? Jeg vil jo ikke ta medisiner som kan være farlige for babyen, så hvis det finnes andre måter så blir jeg veldig glad!
Hei;)
Jeg har /hadde det akkurat som deg; nyser omtrent konstant, kløe/svie i øynene, vondt i hodet og i tillegg veldig tett og tungpustet ... Jeg bruker vanlig nesespray og Polaramin,som legen min skrev ut på blå resept. Jeg pleier til vanlig og bruke Cetrizin eller Zyrtec. Pillene hjelper i en viss grad,har plager men ikke så sterke som når jeg ikke tar de.
Kanskje de kan hjelpe deg også?:) De er helt ufarlige for nurket i magen, ifølge legen og forskninger. :)
Hei!!
Polaramin tabletter kan du trygt ta. Det er den gamle typen medisiner legen din sikkert snakket om. De hjelper ikke like godt som nyere allergimedisin men bedre enn ingen ting. Jobber på sykehus og har nært sammarbeid med lungeleger og er selv lungesykepleier så vet at dette er ufarlig. Man vet ikke helt hvordan bivirkninger de nyere allergimedisinene kan ha på fosteret derfor blir de ikke anbefalt. Ikke så lett å prøve det ut heller. Man blir desverre litt trøtt av Polaramin.
jeg bruker alleramin med god effekt. det er laget av perilla-ekstrakt og gir ingen bivirkninger. fås kjøpt på helsekost. faktisk pengene tibake garanti på denne.. =)