Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
snart klar
11:59 9.05.2008
Jeg føler meg snart klar. Har lyst til å vente til juni, da får jeg termin i slutten av mars.
Hvordan er det å få barn i mars? Er det en fin mnd?
Best økonomisk er det å vente et år, men syns det er så lenge til. Tankene mine tenker mye på å få et barn til.
Dere andre som er snart klare, er dere mye inne på barn i magen o.l?
Tenker dere mye på det?
Anonym
Sv: snart klar
13:00 9.05.2008
Hei!
Mars synes jeg høres ut som en fin mnd:-) Da er babyen såpass stor at du kan ta den med på stranden om sommeren o.l. Også har du jo en veldig bra trille-tid foran deg med tanke på våren.
Vi skal prøve fra aug/sept sånn at jeg forhåpentligvis rekker å fullføre skolen. Orker ikke å vente til jeg har jobbet ett år før jeg blir gravid osv....
Jeg er mye inne her på BIM. Synes det er koselig å høre hva de som prøver, er gravide, har født har å si. Ikke minst har jeg lært så utrolig mye på så kort tid.
Tenker mye på det, men jeg prøver å slappe av rundt dette samtidig. Er ikke alltid så lett når det er så mange i fam som nettopp har fått barn;-)
Jepp. Er mye på BIM og det har jeg vært (til og fra) i snart fem år. Er mye på kvinneguiden.no også.
Jeg er forresten også egentlig juni prøver, men jeg vurderer å vente en måned til. Jeg er tom for p-ring da, så det spørs egentlig litt om jeg gidder å hente en resept til. Årsaken til at jeg vil vente er at jeg stresser og bekymrer meg mye for forskjellige ting nå. Jeg er sikker på at dette vil ordne seg slik at om en måned eller to vil alt være bra igjen, men jeg lurer på om stressinga vil skade et evt. barn i magen. Noen som vet noe om dette?
Har tenkt en del på det med stress selv. Men tror egentlig ikke det er skadelig, så lenge det bare gjelder for en kortere periode. Hvis du vet at det roer seg i juli, går det nok fint å prøve i juni.
Men det viktigste er at du prøver når du er klar for det.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem