Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Mei Tai - Det er jo flere typer av denne...
12:16 9.05.2008
Mei Tai er den sælen jeg har hørt mest positivt om, men nå når jeg sjekker på nettet her er det jo flere typer. Forvirra jeg nå!
Barnas Hus har også tilbud på BabyBjørn sin nye sæle, en hvit en, noen som har erfaring med denne? Liker det at den er mest pappavenlig liksom..
Fordelene med sjal, Mei Tai og de andre "naturlige" bæremetodene er at barnets hofter får en mer naturlig stilling. Man bærer barnet i froskestilling, noe som er bedre for hofteutviklingen. Med BabyBjørn og mange av de andre kreasjonene som finnes på markedet bli barnets vekt derimot båret nærmest utelukkende på bekken-beinet, mens bena henger fritt ned.
Jeg hadde BabyBjørn med første, og dette fungerte ypperlig for meg, og sjelden for ungen. Med nummer to fikk jeg prøve Mei Tai når hun var 6 måneder og "oppdaget" bæring:-)
Denne gangen har jeg fått låne både et elastisk og et vevd bæresjal til de første 6 månedene. Ungene ligger så mye mer beskyttet og tett inntil da. Etterhvert regner jeg med å gå over til Mei Tai og ring-slynge (har sydd begge selv etter oppskrift på nettet) som fungerer ypperlig når barnet holder hodet selv og begynner å følge litt mer med på verden rundt.¨
Ja, og så er jeg ingen fanatisk babybærer altså! Vogna hører med den også, men det er mye lettere å styre handlevogna på butikken når ungen henger på deg og du kan legge igjen vogna i bilen:-) Eller på tur i skogen, eller på shopping... Eller når man går frem og tilbake på stuegulvet for 4. time på rad med en liten prompe-bombe på armen...
min favoritt er kozy,den vil jeg absolutt anbefale,dn er kjempe kjempe kjempe god....
jeg lånermin vekknå, hun somlåner den bærte nyfødt baby,og hadde en men syntes det var noe helt annet og mye myebedre med kozyen.....du kan jogå på bære treff på tettinntil :)masse hyggelige folk og masse man kan prøve :D:D