GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Uææ! Tegningsblødning??!?! Eller!?
15:10 9.05.2008
Var nettopp på do, og da jeg tørket meg hadde jeg masse farget utflod! Antagelig utflod med litt blod i (var lyserødt)..Utfloden var ikke så veldig slimete/klissete som jeg ser for meg at den er hvis slimproppen går..Men kan det likevel være slimproppen? Ble plutselig så usikker på om jeg bør ringe Føden...Har en uke til termin, og hadde sterke menssmerter og kraftige kynnere med tak inatt..men roet seg på morgenen da..

Hm...innspill noen??! Hadde jo vært kjekt om fødselen ikke var så langt unna!! =)
Baby?Jatakk!Kommer 16.mai=)
Sv: Uææ! Tegningsblødning??!?! Eller!?
16:11 9.05.2008
Jeg kan ikke svare deg, men har nettopp opplevd akkurat det samme. Har de tre siste nettene hatt kraftige kynnere og menssmerter. For en time siden var jeg på do og da kom det litt friskt blod. Ringte føden siden jeg fremdeles har 24 dager til termin. Er sannsynligvis tegningsblødning. Kan være et tegn på at fødselen er igang, men trenger ikke. Så nå sitter jeg her, spent som bare det :-) Lykke til!!!
Sauen Shaun HØYGRAVID
18:39 9.05.2008
Ja, ringte føden jeg og! Måtte bare få bekrefta at jeg ikke trengte å bekymre meg! Og det trengte jeg ikke =) Jordmora lurte på om jeg kjente mensmurringer, og jeg fortalte om åssen natta mi hadde vært. Hun mente det kunne skyldes aktiviteten som hadde pågått! Så nå håper jeg at det skjer noe, men er innstilt på at det kan ta flere dager...

Du må ha lykke til du og =)
10:19 10.05.2008
Hvordan går det med deg i dag? Her har det ikke skjedd noe mer. Svake menssmerter og endel kynnere.
Sauen Shaun HØYGRAVID
13:31 10.05.2008
Sov godt inatt iallefall =) Trodde jeg kom til å få enda en natt med sterke menssmerter, men slapp heldigvis det! Merker at det er noe på gang i kroppen, kynnerne har blitt annerledes og de kommer stadig oftere. Var nettopp på sykehuset for å måle blodtrykket, og da tok jeg CTG i tillegg. Endel aktivitet pga kynnerne ja! Så jordmora sa flere ganger at kanskje jeg snart var skikkelig igang? =) Jeg håper iallefall det! Kjenner det godt i bekkenet og nederst i ryggen iallefall, så får håpe det ikke drøyer mer enn et par-3 dager!!

Ble visst langt svar dette...hehe! Noe mer action hos deg? Du hadde vel en stund igjen til termin, hadde du ikke? Men de kynnerne er jo til tider litt plagsomme tenker jeg...Begynner å bli klar for fødsel?
14:36 10.05.2008
Forresten, nå opplevde jeg igjen utflod med blod i...Men mulig det bare skyldes aktiviteten i livmora eller hva det enn måtte være..Det får nå bare gå sin gang =)
14:37 10.05.2008
Ok. Ser ut til å drøy for oss begge da. Her skjer det ihvertfall ikke så mye. Var ute og handlet inn til helga i går, i tilfelle det skulle skje noe i løpet av kvelden. I dag har vi også vært ute og handlet. Såvidt jeg klarer å gå p.g.a. kynnere :-) Har også pakket endel mer ned i bagen og gjort klar litt her hjemme. Har 23 dager til termin, men fødte nr. 1 17 dager før...
Sauen Shaun HØYGRAVID
12:28 10.05.2008
Jeg opplevde det samme i dag. Utflod som er svakt rosa og mensmurringer. Det var ikke så veldig mye da, men det setter en del tanker i sving... :=)

Dere må si fra om det skjer noe framover :=)
junibaby <3
13:33 10.05.2008
Hehe, tenkte jeg skulle spørre når du har termin, men regner med det er i juni =) Ja, setter litt tanker i sving, det gjør det! Går liksom opp for en at en snart skal føde!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------