GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Noen fra bygda "tok" navnet mitt, hva skal jeg gjøre?
15:28 9.05.2008
Hadde så og si bestemt meg/oss for navn. Ser i avisa at en fra samme bygda skal hete det samme....
Og navnet er ikke vanlig en gang!!!! ARG!!!!!
Skal jeg bare kalle min og det eller burde jeg virkelig revurdere hele navnevalget IGJEN??
Min samboer vet hvem det er, men jeg har aldri snakka med de, så jeg aner ikke hvem det er, men vet jo ikke om noen år lissom.
De kommer jo til å gå i samme klasse, og kommer til å bli 1 mnd +/- forskjell på alder....
Noen råd?????????
Dramatica-Fødeklar! :)
Sv: Noen fra bygda
15:50 9.05.2008
Er jo ikke sikkert verken dere eller de kommer til å å bo i bygda for evig, så jeg hadde ikke giddet å irritert meg, og brukt navnet hvis det var et navn jeg/pappaen likte så godt.
wollafruen *høygravid*
16:12 9.05.2008
Dette er jo slikt som kan skje. Jeg ville brukt navnet likevel. Dere hadde jo bestemt dere for navn for lenge siden, men man kan jo ikke forutse hva alle andre skal gjøre.

Min jente har et nokså uvanlig navn, likevel dukket det opp ei jente med samme navn i barnehagen - og hun er født DAGEN FØR min jente! Ante ikke noe om det for vi kjenner ikke foreldrene (vi bor på et passelig stort sted). Det er uansett ikke noe problem at noen barn har det samme navnet. Kanskje litt sårt for foreldrene som følte at de var litt originale, menmen...
Venter gull nr. 2 :)
18:02 9.05.2008
Hehe, forstår frustrasjonen din. Hadde det skjedd med meg så hadde jeg sikkert tenkt "hvis jeg tar det navnet nå, så tror de sikkert at vi har herma". Men synes du skal stå på navnevalget ditt, jeg. Hvis de kommer til å gå i samme klasse, får du sikkert kontakt med foreldrene og da kan du jo fortelle på en litt morsom måte hvordan du med graviditetshormoner ble skikkelig frustrert og vurderte å bytte navnevalg?

På en annen side, så kanskje dere finner ut at navnet rett og slett ikke passer. Det gjorde vi med min første. Vi hadde både guttenavn og jentenavn klart, men når gutten kom så passet han ikke til navnet i det hele tatt! Heldigvis hadde vi et andrevalg, og det er det navnet han har. Med datteren min fant vi først ett navn, men der begynte svigermor å pese (heldigvis EX-svigermor nå :p) så det navnet hadde hun i 2 dager, så fikk hun et tilnærmet likt navn, men det var jeg ikke fornøyd med etter noen dager. Så gikk ungen en hel måned uten navn, før vi endelig kom på det jenta heter idag.

Og nå kom jeg på at jeg ikke hører hjemme her, men er så lei sa, ma og blødningsnakk at jeg må sniklese litt her :p Er jo så koselig her!!
Line m 2 snart 3
19:35 9.05.2008
Argh så irriterendes da!! Men jeg er enig med de over her, jeg ville fortsatt tatt det navnet selv om noen i bygda har gjort det samme. Bor de i samme feltet som dere da eller?

frøskjærringa Høygravid
22:06 9.05.2008
Jeg ville tatt et annet navn... Men så bor jeg i ei VELDIG lita bygd =)
playground princess høygravid
22:43 9.05.2008
Jeg hadde ikke brydd meg med det. Hadde beholdt navnet jeg hadde valgt.
♡ snart 3barnsmamma
23:49 9.05.2008
Er VELDIG nysgjerrig på hvilket navn dere hadde valgt!!!

Fortell!!
termin
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------