GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Blir så oppgitt noen ganger
15:31 9.05.2008
Var på svangerskapkontroll idag går med lege er ikke JM her

Nå har jeg vært 50% sykemlet i 10 uker sånn ca pga bekkenløsning å gått halvedager.

Jeg har en jobb som jeg må stå å jobbe i 2,5 time i et strekk før pause. Ikke så gunstig når man har BL akkurat. Men jeg har stått på å jobbet lell at jeg følte jeg burde la være.

Ida ringte jeg jobben å sa jeg ble så gåen i går på jobb, så jeg står over idag.
Jeg er i tilegg til BL vondt nedover føttene av å stå og jeg er veldig sliten etter jobb..til tross for bare halve dager. Tungt arbeid )produksjon)

Joda jeg skulle få 2 uker. Neste uke skulle jeg slappe helt av ikke gå turer, ikke gjøre hagearbeid o.l

så spurte hun om mannen min var på sjøen, ja sa jeg og han er ute 5 uker..dro nettopp.

For jeg skulle slappe av de 2 kene så kunne jeg prøve å jobbe 1-2 timer hver dag å se.

Så spute hun om svigemor, min mor eller jeg hadde søster som bodde i nærheten. ja svigemor bor i nærheten (20min unna)
Men min famile de bor ikke her sa jeg (de bor 3,5 t unna)

For hun mente jeg burde ha noen som kunne avlaste meg da. men det har jeg ikke sa jeg. HAr ikke så god kontakt med svigermor at jeg føler hun kan begynne å avlaste meg. Og mine to barn fra før er med en annen far også..han bor jo her men har bare annen hver helg og en dag i uka. Men de er såpass gamle at det er ikke noe problem da. Er jo husarbeidet det, og jeg har jo 2 unger å vaske å rydde etter også. bla klær blir jo det mye vasking av.

så kommer hun med den da. hun som mente jeg skulle jobbe 1t pr dag istedet for å ligge hjemme på sofaen. mente jeg måtte jobbe litt

at jeg bør ta det med ro hjemme som jeg gjør på jobben.
hm..hjemme MÅ jeg gjøre husarbeid, går ikke an å ikke gjøre noe husarbeid. men kan jo gjøre som jeg selv vil..litt og litt og så sette meg ned. gjør det som passer meg der og da.

MEN på jobb MÅ jeg stå å jobbe uten mulighet til å sette meg ned. Å bevegelser som ikke er så bra. Nå har jeg fått tilrettelagt jeg får stå der det passer meg best. Altså unngå de værste bøyingene. Men må uansett litt uansett hvor jeg står.
TIL større magen blir og tyngre jeg blir til værre blir det å stå å jobbe også.

Noen som greier å se logikken i det hun sier her? Jeg gjør ikke.

Bør jobbe litt, men bør helst unngå husarbeid var inntrykket jeg fikk av det hun mente.
Lille meg venter nr3
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------