Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Tenkte å dele noen beroligende ord m dere ang. SA og slikt...=) Ble sinnsykt letta jeg hvertfall!
16:42 9.05.2008
Snakka litt m pappa her om dagen om mine små bekymringer ang SA / MA og slikt, fordi jeg har jo lest en del her inne på forumet om folk som mister osv.. Og har selv veeeldig få symptomer på at jeg virkelig er gravid, bortsett fra en større mage da.. Kjenner ikke no liv enda, troor kanskje jeg har kjent d en gang, men ikke sikker.. Så d hender jo at jeg begynner å lure litt en gang imellom.
Men som sagt, snakka litt m pappa om dette, han er lege, og han sa at iløpet av hans 25 år som lege, hadde han bare opplevd en pasient som hadde mistet i SA/ MA etter uke 15-16... Og hun var spes disponert for d, og hadde mista 4 ganger før.. Det var sinnsykt deilig å høre, og tenkte jeg skulle fortelle d til dere også, har jo fått inntrykk av at d er en del andre her inne som også bekymrer seg litt pga lite liv osv! Så min konklusjon er at vi har oddsene m oss, og at dette går bra jenter=) =)
Håper dere alle får en strålende pinsehelg i sola!!
Sv: Tenkte å dele noen beroligende ord m dere ang. SA og slikt...=) Ble sinnsykt letta jeg hvertfall!
17:31 9.05.2008
vet du, dette var utrolig betryggende å høre =) dette gjorde dagen min bedre hvertfall =) har vært på 2 ultralyder og hørt hjertelyd, men er fortsatt redd for at noe skal gå galt :( alt er i orden på fosteret, vokser som det skal osv, men er da i min 20 uke nå, og kjenner ikke noe spark ennå, derfor jeg er så usikker tror jeg. så det at du la ut dette her var godt å lese =) Tusen takk. tror det er flere som setter pris på dette =)
Sv: Tenkte å dele noen beroligende ord m dere ang. SA og slikt...=) Ble sinnsykt letta jeg hvertfall!
21:15 10.05.2008
Ja, jeg synes også det var utrolig betryggende å høre! Får jo kanskje et litt skjevt bilde av omfanget av SA/ MA her inne på forumet, det går jo som regel veldig bra d hele:)