GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Får man UL tidligere enn uke 17-19 når det er tvillinger? Hvor mange får man?
16:49 9.05.2008
Hei. Jeg har fått vite jeg skal ha tvillinger, ved innvendig UL. Er 13+1.

Får man komme tidligere til UL når det er tvillinger? Hvor mange UL skal man ha når man har 2 skatter i magen? :)

Noen som vet?
Hanne-mor
Sv: Får man UL tidligere enn uke 17-19 når det er tvillinger? Hvor mange får man?
17:06 9.05.2008
vanlig ul rundt uke 18-19 og deretter en gang i mnd til på slutten da kan det være hyppigere..hvis de syns det trengs for å passe på de små, jeg er i uke 27 og alt var bra så da trenger jeg ikke før om en mnd...
lykke til med dine små..
jakriso
Sv: Får man UL tidligere enn uke 17-19 når det er tvillinger? Hvor mange får man?
17:51 9.05.2008
Ok, tusen takk for svar! Lykke til med dine små også :)

har de forresten klart å se hvilke kjønn tvillingene dine er på UL? Jeg er nemlig sååå spent på om de klarer å se det på min UL.
Hanne-mor
18:13 9.05.2008
Gratulerer og velkommen hit!! Jeg oppdaget at det var tvillinger i uke 8, og fikk vite kjønn på den ordinære UL i uke 16. Den var litt tidligere enn "vanlig" pga at det var så fullt. Måtte ellers ha ventet til uke 21.
* vannmamma *
20:14 9.05.2008
Vi oppdaget våre tvillinger på ordinær ul i uke 18. Våre er toeggede, og vi har vært på ul i uke 24, 30 og 36. I tillegg tok legen en kjapp ul på uke 38-kontrollen uten at hun tok noen mål eller noe - bare sjekket leiet på dem. Og så blir det ul når vi kommer inn til fødsel, igjen for å sjekke leie på de to.
Har du eneggede, vil det være flere ul - opptil annenhver uke kan det være i perioder, tror jeg. Viktigere å følge med veksten, større risiko for vekstavvik og andre komplikasjoner.
2x babyline 24.05.08
21:14 9.05.2008
Tror nok det kan variere fra sykehus til sykehus. I arendal har jeg etter ordinær ul i uke 20 fått ul i uke; 24,28, 30, og skal på neste ul nå i uke 32. Venter toeggede tvillinger så dette er vanlig oppfølgning for tvillingsvangerskap her.

Gratulerer og lykke til, ønsker deg et flott svangerskap!!
Bizzy
21:15 9.05.2008
For å få et godt/riktig svar her tror jeg det er lurt å finne noen som har fått tildelt samme fødeplass som deg da ul-oppfølging varierer fra sykehus til sykehus.

Også - som andre her har sagt avhenger oppfølging om du venter en- eller toeggede..
moden mamma, med 2 i magen!
21:55 9.05.2008
Jeg fikk vite at jeg skulle ha tvillinger i uke 9. Har blitt fulgt opp av gynekolog hver 3-4 uke med fast ultralyd hver gang, for å sjekke at de vokser likt. Hadde den obligatoriske UL på Ullevål i uke 19 og blir fulgt opp der fra uke 26 og resten av sv. skapet med ultralyd.
Jannec2
21:58 9.05.2008
Det varierer veldig tror jeg, alt etter hvor man bor og hvilket sykehus man hører til.

Jeg var til innvendig UL i uke 7 første gang. Så i uke 9, 12 og 16. Resten av sv.skapet var jeg til UL en gang i mnd, og kontroll hos JM en gang i mnd. Jeg var altså til kontroll hver 14.dag, og det føltes trygt og godt. Helt på slutten var det hver uke.

Linemor* fikk to prinser :))
15:50 10.05.2008
Tusen hjertelig takk for svar, mine gravide medsøstre ;)

Skal til første kontroll hos jordmor på helsestasjonen nå på tirsdag, får nok vite mer da.

Lykke til alle sammen med de små miraklene i magen ;)

*klem*
Hanne-mor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------