Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Kan det være tvillinger?
18:15 9.05.2008
Da jeg var på ultralyd i uke 8, fant legen først et embryo med et bankende hjerte. Så leitet han rundt for å se om det var flere, og da fant vi "noe" litt bortenfor, som så ut som det kunne være det samme, men bare litt mindre enn embryoet. Legen hadde et navn på dette som jeg ikke husker hva var, noe jeg aldri hadde hørt om før.
Så sier han etterpå "jeg kjenner hvertfall ikke igjen dette som et embryo".
Men hva kan det ha vært?
har hørt om folk som har hatt tvillinger, men som det ikke har blitt oppdaget på tidlig ultralyd, men på ultralyd senere i sv.skapet.
Jeg skal ha ny ultralyd på onsdag, da er jeg 11 uker på veg :-)
Kommer nok til å spørre da. Men har liksom gått å lurt på dette i to uker nå, og bare håpte at noen her hadde opplevd det samme og kunne gitt meg et svar...he, he!
Men jeg skal nok klare å holde ut til onsdag. Da får jeg vel vite det :-)
Var på ul denne uka her,og her fant de tvillinger. Var da 8+1. Men fant bare et bankende hjerte.. men jeg har et håp om at hen tok sååååå feil, selv om det er lite sannsynlig. Litt nysgjerrig jeg da , på hva de sier til deg ang ditt på ul. Gi tilbakemld inne her da. Skal på ul igjen selv i begynnelsen av juni...
På National Geographic går / gikk det en dokumentar om babyen i mors mage. Her var det om flerlinger og de sa at veldig mange av oss faktisk begynner livet som tvilling, men at den ene ofte ikke blir noe av.
Jeg var på UL i uke 7 pga blødning og så en liten bønne med et bankende hjerte :), men da hun sjekket mer så hun noe som kunne ha vært starten på et liv, men som hadde stoppet opp. Hun mente dette kunne være forklaringen på blødnigen min, uten at hun kunne si noe helt sikkert.
Men svaret vil du nok få på neste UL :) Lykke til :)