GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

2.trimester

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
I dag morges hadde jeg den kjekkeste opplevelsen i mitt liv!!
18:31 9.05.2008
Vi var på ultralyd, og vi får en liten jente!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er så superhappy, og skal ut å shoppa maaaasse masse søte blonder og rosa klær=D

Gulljenta vår er visst ei aktiv lita tutte, og romstrerte, sparka og vifte med armer og bein no voldsomt der inne!
Og så smatta hun og sutta på tommelen! herreguuud, jeg vilel bare ta henne ut og si; hallo, jeg er mammaen din lille gull!!
*dååån*

Jeg er i lykkerus=D

Men, ikke rart jeg ikke har kjent no spark eller liv enda, morkaken ligger visst foran..så d skulle jo ha litt å si...men han sa nå ble d ikke lenge til jeg skulle kunne kjenne noe!!=)

Alt var fint, og den lille jenta var så frisk så!! :D vokser som hun skal, og hadde en hjertelyd på 149..

Til dere som ikke har vært på ultralyd enda; bare gleeeeeeeed dere:D

Har 7 bilder av gullet, og en 16min lang film, og jeg har allerede sett filmen flere ganger i dag...cant believe it!
Babygullz med bolla =)
Sv: I dag morges hadde jeg den kjekkeste opplevelsen i mitt liv!!
18:40 9.05.2008
Så koselig da!:) Ultralyd er bare helt fantastisk! :-D
Hvordan ble opplevelsen av at det ble jente? Vet du hadde snakket om at du ønsket deg gutt i all hemmelighet..;-) Jeg ønsket meg jente, men så var det en liten gutt der inne!:-) Men jeg ble ikke skuffa eller noe, det var bare helt fantastisk at det var en liten baby der inne syns jeg..! Eneste problemet var jo at nå måtte vi finne guttenavn!
Mama B
19:02 9.05.2008
Ja vet du Mama B, jeg ble faktisk mer eller mindre letta av at d var en jente... fordi jeg følte meg så slem som ønsket en gutt....og hadde d blitt en gutt, ville jeg hatt vondt og tenk tanken; tenk om jeg hadde blitt misfornøyd om det var en jente?
Jeg ble bare kjempeglad når d var en jente, og t babyen var frisk! =D
Jeg synes og d var helt fantastisk at en baby er inne i meg, og gjør alle disse sprellene sine, uten at jeg merker noe som helst til d...:P

ja jentenavn blir litt vanskelig...jeg hadde tenkt julian eller adrian om d var gutt...Sambo vil Angelica..men jeg tenker bare hu der big brother angelica, og så syns jeg det rimer på magica( fra tryll, i donald:P )

Babygullz +pRinCesS of BelLy<3
18:41 9.05.2008
Så moro. Ja, det er fantastisk! Og bare gled deg til hun endelig kommer ut! DA blir det fantastisk,da. hehe. Lykke til videre!
heidin
18:41 9.05.2008
Så koselig...Gratulerer så mye med jenta!!

Da er det bare å shoppe....såååå mye fint til jenter.. :)

:)

Lofotjenta og gull nr.5 på tur
19:20 9.05.2008
Gratulerer:)
Fikk du ny termin?
nita&junior
19:26 9.05.2008
Gratulerer! Det er så betryggende å se at alt er i orden med den lille. Dessuten får man en større forståelse av at et faktisk er et lite menneske der inne, og det er helt utrolig! :-)

God helg alle sammen!
Tallulah Bankhead
19:35 9.05.2008
Ååå så kjekt!! =) Gratulerer me ei lita jente da...!
gleder meg til det er vår tur til å finne ut hva det er.
enda noen uker til da!

Kos dere videre ;)
magica88
20:41 9.05.2008
så flott:) der ser du:) når en får se babyen er det akkurat det samme en blir like glad uansett:) ønsket en jente på grunn av min datter og den nye babyen(har altid savnet en søster og ønsker at mine barn skal få oppleve det) det vart en gutt og eg vart kjempe glad:) akkurat det vi ønsket oss fannt eg ut da:) men min datter gråt:( gravide damer er rare:) vi gleder oss vilt til gutten kommer:) håper bare alt går bra:)
de har vanvittig mye pent til jenter:) tisp bommul som kan vaskest på 60 grader er en vinner..har gjort den tabben og handlet pynteklær som holder en gang:) sparkjøp har en utrulig søt rosa serie:) god kvallitet og 60 grader også:)
maria isabell
21:12 9.05.2008
Gratulerer så mye med flott ultralyd:) Og så koselig dokke fikk vite at dere venter jente:) Idag er det to uker til min UL så gleder meg jeg også. Hvor var du og tok UL? Hørtes kjekt ut å få film og bilder av det lille vidunderet. Så he dere mange måneder og tenke på navn:) Viktig og bruke god tid på den saken tror jeg.. Fikk du samme termin som du hadde fra før?
Ole-Brum:)
23:31 9.05.2008
Gratulere så mye med ei lita pie ;)
Var selv på ul igår å fikk vite d var ei lita prinsesse i magen ;)
Heilt nydlig opplevelse !! ;)
Ble terminen din flyttet?
thea85
09:54 10.05.2008
GRATULERER så mye med jente. helt hærlig å se babyen sin, ikke sant:) heldige deg som var på ultralyd i går. skal på ultralyd 31. mai, gleder meg sånn.
Jenta88 med augustgutt08
10:27 11.05.2008
ååå!! det er SÅ gøy! jeg må se på ul-bildene hele tiden, og har vist de til alle jeg møter=) er så stas=)
Sambo er jo overlykkelig også! og han gleder seg sånn til å få en liten datter=D
Det er så touchy!

Jeg hadde fått termin av lege 9 oktober, og fikk på ul termin 10 oktober=)
Babygullz +pRinCesS of BelLy<3
14:28 11.05.2008
Var på ul 8.mai, hadde masse same følelsen:D
Det var ein skikkeleg nydeleg opplevelse! Var nestenmållaus i timesvis etterpå;)
Hadde ikkje kjent spark før ul eg heller (har og morkaka på framsida, mest til høgre), men alt på bussturen heim kjendte eg dei første!:) Trudde eg skulle dø!!!:D
Vi skal få ein gut!!:D Han var så nydeleg! Men er nok like glad i å bli fotografert som eg er;P Han snudde vekk fjeset heile tida, og til slutt la han rygge til oss, så då såg vi kun den nydelige ryggrada, men masse ryggvirvlar:) Fekk sikkra oss 3bileter då;) Dei kjem til å bli utslitt slik som eg ser på dei.
Sjølv fekk vi flytta terminen fram 5 daga, så då er det kanskje litt mindre venting igjen;) Termin 29.sept:)

*lykkerus!*
Småtroll på veg!
13:12 13.05.2008
Har ikke vært her på noen dager og ville bare gratulere deg så mye! Synes det var så hyggelig å høre at du venter en jente og at alt ser flott ut!
Lova
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------