Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
1 uke igjen her
20:46 9.05.2008
så skal jeg ta på siste etappe,tiden har gått kjempefort og nå begynner jeg å glede meg for alvor til den lille kommer.Må snart få fingen ut og å handle inn litt mer av det vi trenger. Trenger jo ikke å mye siden vi nettopp har hatt en liten.
Hadde lyst å ha to tette jeg. Ser på andre i familien som har to tette,de har så sterkt bånd. Sier ikke at barn som ikke er så tette ikke kan få det også,men jeg hadde lyst på det.
Ja,jeg håper også at den går fort,for jeg kan nesten ikke vente til jeg kan ta fatt på det siste trimesteret. Samtidig så ser jeg jo at det da begynner å gå mot slutten av svangerskapet og det er jo også litt dumt,siden jeg storkoser meg som gravid,men slik er det,blir jo kjempedeilig å få en lille prinsessen i magen i armene mine også. Selv om jeg da ikke klarer å beskytte den på samme måte som jeg til nå har gjort.
jeg er selv tett med lillesøsteren min, det skiller 16 mnd mellom oss, så vi prøvde og på 2 tette, men det gikk ikke hos, men nå kommer omsider nr.2:))
Da er vi tre som om en ukes tid hopper videre i alle fall.
Nei,det er ikke alltid en får det som en vil,av og til vil naturen det anderledes,men kan tenke meg at gleden ble desto større når den lille spiren satt.
Ja,når en går over til 3 trimester,så går det fort mot fødsel.