GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Tvillinger / flerlinger

Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Hvor mange av dere som venter tvillinger har tvillinger i slekta og hvor evnt?
21:38 9.05.2008
Er det en "grunn" for at dere er med tvillinger?
Nr3på vei, to tette:)
Sv: Hvor mange av dere som venter tvillinger har tvillinger i slekta og hvor evnt?
21:41 9.05.2008
Heisann ;o)

Vi i min familie avler tvillinger. Jeg er selv tvilling og venter tvillinger. Min mor er tvilling også. Min kusine på min mors side er tvilling og hun fikk tvillinger. Så alle tvillingene i vår familie har fått tvillinger igjen. Har enda ikke hoppet over ett ledd, som alle prater om. Det er jo arvelig med toeggede tvillinger, men ikke tro blindt på det at det skal gå over ett ledd. Det har alldri skjedd oss ;o)
Jannec2
Sv: Hvor mange av dere som venter tvillinger har tvillinger i slekta og hvor evnt?
22:08 9.05.2008
Har INGEN tvillinger på min side,ikke mamma og ikke pappa .. Men oldemoren til partneren min var tvilling,visst det har noe å si..
ylva84
22:13 9.05.2008
Nå har jeg prøverørstvillinger, så det blir jo litt annerledes. På min mors side er det litt tvillinger her og der, uten at det er i direkte nedadgående linje. De jeg vet om i farten: min fetter har tvillinger og min grandonkel og -tante var tvillinger. Er noen flere også, men husker ikke hvor på slektstreet de er.
* vannmamma *
23:41 9.05.2008
min bror har tvillinger , min onkel på fars side har tvillinger
min samboer har tvillingbrødre, alle er toeggede, mine åsså, men de sier jo at det er enda enklere når man har barn fra før og over 35.. jeg blir 37 år..
jakriso
00:58 10.05.2008
Jeg har ingen god grunn for å være gravid med tvillinger, nei :)
Det har vært tilfeller av tvillinger langt tilbake i slekta, men ingen jeg har møtt eller som lever i dag. Dessuten ser det ut som jeg venter eneggede da, som ikke er arvelig sier de :)
Mamma84 - 2inni&2utenpå
11:20 10.05.2008
Jeg venter prøverørs-trillinger, og er usikker på hvor mye det har å si at vi har masse tvillinger i slekta. Men har hvertfall to kusiner som er eneggede tvillinger og to andre kusiner som har fått toeggede tvillinger. Min mor har tre par kusiner/fettere som er toeggede tvillinger og min oldefar var trilling, men ingen vet om de var en-, to- eller tre-eggede (de to andre overlevde ikke).

Har lest at en studie i USA viste høy sannsynlighet for at det var et gen som gjør at det blir eneggede tvillinger, men har ingen link dessverre.
Trillinger08
12:16 10.05.2008
Både min morfar og min manns morfar har toeggede søsken i søskenflokken. Utenom det er våre to de eneste. Venter selv toeggede.
mammalea med to i magen
15:39 10.05.2008
Min oldefar på mors side var tvilling, min mors fetter har tvillinger, min manns far er tvilling, og min manns onkel fikk tvillinger.

Men hadde aldri trodd vi skulle få tvillinger ;)
Hanne-mor
16:23 10.05.2008
Ingen tvillinger på min side, men på fars siden, men det har ingen betydning.
Storesøster og tvillingene
16:25 10.05.2008
søstrene til svigerfar er tvillinger, men de er enegga- og det erjo ikke arvelig :)

så vi har bare vært flinke og laget dem heeeelt på egenhånd!:D
trude_venter_tvillinger_juni08
22:25 10.05.2008
Min mormor fikk tvillinger, jeg får toeggede tvillinger "hjemmelagde", ett barn fra för og er 33 så det er etter boken.
therese 75
12:24 11.05.2008
Ingen tvillinger i nær slekt her, hverken på hans eller min side...
Bare skjedde av seg selv dette ;)
Tilde og Sarah - 2 små nøster!
14:23 11.05.2008
Våre tvillinger er et resultat av hormonkurene vi gikk på et halvt år :)
Han har tvillinger langt ute i slekta på si side, men etter det eg har forstått så er menn bare "bærer" av det å kunne få tvillinger, mens det er kvinnene som gjør til at det blir tvillinger... :)
Mennene kan gi "tvilling-genet" til sine døtre, som da kan få tvillinger.
Sizzi
18:01 11.05.2008
min mormors mormor var tvilling.
om min mormor var tvilling men at det gikk galt vites ikke.
Leo84
22:44 11.05.2008
hei
min mormor var tvilling. jeg hadde hørt at det ofte fulgte jentene og hadde mistanke.
bøllefrøene
11:39 12.05.2008
Mine tvillinger er hjemmelagde.
Min mormor har tvillingsøsken - det er det eneste.
Hadde aldri i verden trodd at jeg skulle bli tvillingmor....
MarTo
18:03 13.05.2008
min farmor var tvilling...og min mann sin farmor er tvilling...men det er vel mi farmor som "gjelder"...er den første som stammer fra farmor som har tvillinger...ganske fornøyd med arven!
Sognemor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------