GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Innbilt svangerskap?
22:16 9.05.2008
Jeg er ei jente på 27, som har drømt om å få barn i ca. 2 år nå. Særlig sterkt sist år, nå har jeg "roa meg litt". Og samboer (32) begynner endelig å bli klar også ;) Jeg går på minipillen nå. Selv om jeg gleder meg til å bli gravid, har jeg litt angst for å bli gravid NÅ mens jeg går på pillen liksom. Og ikke merke at jeg er gravid, fortsette ta pillene, drikke litt vin osv osv.. ser for meg et misdannet foster og alt blir bare heeeelt jævlig.

Tenker masse på dette her med graviditet osv, og nå føler jeg at jeg har blitt litt rundere i magen.. Nesten sånn jeg fikk lyst å ta en graviditestest.. Tenk om liksom!!! særlig da jeg plutselig fikk brun utflod her endag, ble litt sjokka. Gått på samme piller lenge, og ikke hatt noe som helst blødning/utflod på laaang tid. Ble litt redd. Og nå tenker jeg litt lattermildt: Er det vanlig å innbille seg at man kan være gravid sånn? Har noen de samme tankene?

Og ER det mulig å bli gravid og fortsette med det selv med jevnlig inntak av minipiller?
Catth
Sv: Innbilt svangerskap?
22:36 9.05.2008
Forklarende lite tillegg: Minipillen gjør altså at jeg ikke har mensen, så da merker jeg evnt ikke at mensen forsvinner dersom jeg skulle bli gravid. Det er det som føles litt kinkig. (men deilig å slippe mensen altså!)
Catth
Sv: Innbilt svangerskap?
15:38 10.05.2008
Det er ALLTID mulig å bli gravid, så lenge du har et aktivt sexliv. Ingen prevansjonsmetoder er 100% sikre. Jeg tror jeg hadde blitt litt som deg om jeg hadde brukt piller som tok vekk mestruasjonen. Tror jeg holder meg til vanlige p-piller jeg. Kan selv gå rundt og analysere på om jeg kanskje er gravid, spesielt den uken før jeg venter mensen. Og det som er så ironisk er at dette fører jo til en form for stressreaksjon for kroppen som gjør at man gjerne får sånne rare reaksjoner som at en mens som skulle vært der uteblir eller rare blødninger, man kan bli småkvalm, oppblåst, få ømme bryster osv...

Men når det er sagt er det lite sansynlig at du har blitt gravid. Ihvertfall hvis du tar pillene slik som du skal og ikke har vært dårlig i magen (diare/oppkast). Blir du veldig stresset kan det kanskje være en løsning å ta en test med noen måneders mellomrom, bare for sikkerhets skyld? Jeg vet ikke jeg, holder som sagt fast på menstruasjonen så lenge jeg ikke er gravid...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------