Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette!
Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige.
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Pakk baggen dere skal ha med på føden tidlig, jnter, for hvis barnefar i all hui og hast plutselig må pakke den, kan du få deg noen overraskelser....;
22:20 9.05.2008
Da jeg var gravid sist gledet jeg meg fryktelig til jeg var kommet så langt på vei at det var på tide å pakke sykehusbagen. Jeg husker at i svangerskapsboka sto det at i uke 31 var det smart å begynne å tenke på å pakke. Selv om jeg gledet meg, både kom og gikk uke 31, 32, 33 og 34 uten at bagen ble pakket, for jeg kunne jo ikke pakke ned klær og toalettsaker jeg hadde bruk for!
I uke 35 gikk plutselig vannet midt på natta og vi måtte dra på sykehuset. ettter beskjed fra jordmor lå jeg i ro i senga, mens samboeren i full fart skulle pakke for meg.
Etter fødselen gledet jeg meg til å få dusje og få på meg nye klær (de jeg ankom sykehuset i, var full av fostervann) men det eneste som lå i bagen var ingenting annet enn 7 av min samboers t-skjorter. -Og jeg som ikke på noe som helst tidspunkt i livet mitt har brukt en uformelig t-skjorte.
Mitt tilfelle hører ikke til det verste, men da jeg var gravid sist, ble det startet en tråd om dette på BIM og der var det en som sa at en vetteskremt og handlingslammet vorende barnefar pakket ned et kneipbrød og et par høyhelte pumps!
En annen som gikk i tidlig fødsel ble overrasket med bikini og hårfjerningskrem da hun kikket i bagen sin etter fødselen.
Jeg tror ikke det er mange mødre som kunne tenkt seg å hoppe rett inn i en bikini rett etter forløsningen(:
Sv: Pakk baggen dere skal ha med på føden tidlig, jnter, for hvis barnefar i all hui og hast plutselig må pakke den, kan du få deg noen overraskelser....;
22:42 9.05.2008
har heldigvis pakket beggen min selv, og håper jeg rekker det denne gangen også hehe. tar ikke noe sjanse på at sambo skal pakke nei..
Sv: Pakk baggen dere skal ha med på føden tidlig, jnter, for hvis barnefar i all hui og hast plutselig må pakke den, kan du få deg noen overraskelser....;
14:43 16.05.2008
Har ikke vært med på sånt, pakket bestandigt baggen med mine klær selv. Men jeg har en artig enn, for fem år siden fikk vi våres andre barn, en JENTA. Var så glad hadde en gutt fra før....
Hadde pakket ned klær i en pose og barnefaren sku ta med denne dagen vi sku fære hjem, hvis vi fikk en jenta... Dagen innen han sku ta den posen, så fikk han med seg en pose (som jeg hadde ordnet selv) med skittentøy hjem. Det visede seg at når han kom på fødeavd dagen etter så hadde tatt feil pose og fikk skittentøyet tilbake...
Dette var i Oktober i nord norge og hadde selvfølgeli pakket ned bobbledress og slike ting..
Men vi måtte ta mitt rent tøy jeg hadde i baggen, genser, bukse og topper og linde inn henne med så hun ikke sku fryse... Heldigvis hadde jeg 1 sett med klær til henne i min bagg :)
Så det var ikke såå ille da..
Så når vi sku si ha de på føde, la vi henne i vogna og sa at hun sov så godt, vi var vel litt flau over at hun brukte mine klær.
Så neste stopp blev H&M og der kjøpte vi det mannen min GLØMTE å ta med.
Så nå venter vi nr 4 og etter den opplevelsen han hadde da så sjekker han minst 3ggr at han tar med rett hvis jeg har bedt han å ta med noe...
Litt artig opplevelse syns vi nå, bruker plage han litt med det :)
22:47 9.05.2008
Nå må jeg le.. Har hørt om flere slike historier der mannen pakker klær til seg selv, men ikke til kona.. Hva tenker de med? Jeg tror kanskje de er så redde for at det skal gå galt, eller at barnet skal komme før de når sykehuset at de ikke klarer å tenke.. Menn klarer jo som sagt ikke ha to tanker i hodet samtidig..
Har dere foresten hørt at mannfolk ikke klarer å gå ned en trapp og tygge tyggegummi samtidig?? De stopper og tygge på troppen av trappen, går ned og fortsetter og tygge.. Det sier jo litt.. Ha ha ha..:)
Jeg måtte bare nevne det. Menn blir ikke glade og innrømmer det ikke hvis de hører slike ting om de da, men jeg tror det er sant. hehe:)
00:38 10.05.2008
Jeg sendte med en detaljert liste hjem, men det hjalp lite. Fikk 11 par sokker og bare to truser. Resten stemte sånn passelig:)
00:55 10.05.2008
tja.....min bag ble pakket noen ganger sistlå mye på sykehus) men da jeg omsider skulle ha snuppa så måtte mannen pakke, for jeg hadde glemt og pakke på nytt etter forige sykehusopphold.
jeg endte da med: morgenkåpen min, klær til bebis,1 bukse,3 skjorter(ingen med åpning), 1 push up bh,4 stringtruser,ett par edderkopp tøfler og ett par tåsokker.
tja...tror det var det meste, å da var det ikke bare bare og kjøre hjem å hente det jeg måtte ha, sykehuset lå da tross alt 2 timer fra vårt hjem
08:26 10.05.2008
hahahaha, dette er den morsomste tråden jeg har lest her på bim!! Fortell mer dere som har andre erfaringer, jeg sitter og ler høyt:D
08:34 10.05.2008
Morsomt å lese om, men kanskje ikke så morsomt der og da...
Uansett disse vordene fedrene er nok litt tussete mot slutten de også, og blir sikkert kjempe stressa når småen endelig melder sin ankomst *ler*
15:46 10.05.2008
jeg pakket bagen kvelden før vi dro.... å han kom i uke 34:) tror det heter kvinnelig intuisjon. liker i alle fall å kalle det det.
men en tid i forkant kjøpte jeg ny toalettmappe og fylte den med alt nødvendig som jeg kjøpte til formålet.... så var den klar:)
siden vi ble på sykehuset i 3 uker måtte jo far bytte ut litt og vaske litt, men da var han ikke så stressa,og fikk lapp av meg.
tror jeg pakker like etter uke 30 nå..... kneip-brød,bikini og høyhelte pumps har jeg ikke bruk for i alle fall....
17:16 10.05.2008
hehe... nå ler jeg så tårene renner... dette var virkeli gøy å lese...
17:37 10.05.2008
For en fantastisk tråd - gi oss mer!!!
Både sambo og jeg ler oss skakt i hel!
17:45 10.05.2008
oi, jeg er i uke 29 nå - må snart pakke da:)
ler forresten av denne jeg også - bikini og hårfjerningskrem tok kaka! ser for meg mannen: "krem, det er sikkert lurt....hm.. der var det en tube, det ligner på noe krem, jeg tar den" =)
22:20 10.05.2008
He he! Gøyalt!:)
Jeg har også hørt den om han som pakka kneipp og høyhelte sko!:)
Men ei jeg lå sammen med på føden med førstemann fikk nesten
like "praktisk" bag med seg! Hennes sambo hadde prestert å pakke
tynne knestrømper, (dette var i november.....) en kokebok (Ehh...kjekt
med lesestoff?!) ÈN (!) tøffel og sin egen joggedress! :-)
Vi som delte rom lo så vi skreik da hun pakka ut den ene ubrukelige
tingen etter den andre!!:)
Så jenter: pakk selv, i god tid!! ;)
12:11 11.05.2008
Jeg må altså starte med pakkingen snart! Det skjønner jeg... Kneip-brød?! Jaja, kanskje han var redd hun ikke skulle få mat på sykehuset... jaja... Jeg hadde vel endt opp med mine "vanlige" klær tenker jeg og det ville vel ikke vært mye til hjelp.
09:13 13.05.2008
Så fantastiske historier!
Nesten så jeg idropper bag, bare for å se hva min kjære pakker til meg :)
12:24 11.05.2008
Jeg vet om en mann som da fødselen startet i full fart, skulle ta med seg kofferten kona hadde gjort klar. Da de kom til sykehuset, viste det seg at hun kom til fødsel fullt utstyrt med symaskin!
Så feil kan man ta, hahahahahah :-D
21:05 11.05.2008
ler så jeg griner her......:) hahahaha:-D
dette var morsomt:) fortell, fortell.....hahahaha:)
13:11 11.05.2008
Morsom lesing!
Ei venninne av meg ba typen dagen etter fødsel nr2 om å ta med seg etpar T-skjorter og toalettsaker når han kom tilbake til sykehuset, for det hadde de glemt i farta.
Da han kommer har han en hårbørste og ei flaske munnskyllevann i handa, og spør med et fårete, trøtt uttrykk: "Hva er egentlig toalettsaker???"
Plutselig fikk jeg litt tro på at jeg kanksje bør begynne å pakke litt...og gjøre det selv... tjihi. Er inne og smugleser her fra 3.tri, 3 uker til termin...
13:20 11.05.2008
Hehe.. Jeg har aldri født før, men ble lagt inn på sykehuset i full fart for noen år siden. Kjæresten var hos meg hele tiden og skulle bare en kort tur hjem for å dusje. Da han kom tilbake så han litt snål ut på håret, og da han lente seg over senga kjente jeg den umiskjennelige lukta av body lotion. Stakkars gutten hadde vært så stresset at han vasket håret med krem! :P
14:02 11.05.2008
Hehe, ler så jeg griner jeg nå. Dette var morsom lesning.
Er inne og smugtitter fra 3.tri jeg da. Det er 3. uker igjen til termin så jeg tar ingen sjanser, har bagen klar jeg nå ja:-)
Jeg har også hørt om hun dama som gleda seg til å få tatt en dusj og ta på rene klær etter fødsel og når hun åpnet bagen fikk hun seg litt av en overraskelse. Mannen hadde pakka ned den fineste g-strengen hennes, et par høyhelte pumps, hårføner og et halvt kneip-brød. Ikke så lett for de stakkars stressa vordrenne fedre alltid å skjønne hva vi trenger etter en fødsel. *ler*
15:16 11.05.2008
de her er garantert den beste tråden på BIM=) ler så sinnsykt...
21:36 11.05.2008
å gu hjelpe meg. lenge siden eg har flirt så mye som nå!:)
21:41 11.05.2008
Ja dette er desidert det morsomste jeg har lest her inne!! Tårene står i øynene nå, grunnet latter :o)
21:52 11.05.2008
Ha ha ha ha ha, sååååå gøy!!!! Tårene triller her også. Jeg har ingen bag-historie, men kom på noe om det som stod med at de ikke klarer å tygge tyggegummi og gå i trapper. Etter at vi fikk første jenta vår, var vi jo ofte ute på trilletur. Og det slo meg..... hver gang han skulle tenke etter noe, så måtte vi stoppe å trille!!!!!!!!!!!!!!! ha ha, det fikk han høre i bryllupstalen sin ja :)
22:11 11.05.2008
Morsomt å høre andres historier, håper det kommer flere(:
22:35 11.05.2008
Herregud saa morsomt...............har ledd saa jeg trodde jeg skulle kaste opp! =o))))))))))))))))))))))))))))))))))))
22:24 11.05.2008
Hadde ikke rukket å pakke noen bag sist jeg heller, men ankom jo sykehuset etter den kommende faren. Det var vel ikke så morsom t hva jeg hadde i baggen men i og med at jeg dro rett fra 4 ukersferie så var det meste skittent
I baggen lå i alle fall soduku i hopetall og badekåpe.
Vi bor 5 min fra sykehuset og jeg lå jo der i to dager så baggen rakk å bli fylt opp
Det var vel flere rare ting i baggen som ble pakket til utdrikningslaget mitt.
I all hemmelighet pakket mannen min klær og sko til utdrikningslaget, det jeg hadde fått med meg var 3 bukser og 2 par høyhælte sko Ja og soveposen da
Ikke akkurat pakket for overnatting og fritidsaktiviteter.
Heller ikke så rart at jeg yns jeg hadde få bukser og sko den dagen da kledde meg for å gå på jobb
10:43 12.05.2008
dette var hysterisk morsomt... uff, bør kanskje bli ferdig å pakke baggen bare 9 dager igjen til termin... (er å snik kikker fra 3-trim)
14:44 12.05.2008
he he he...tror jeg flirer meg skakk...:D artigste tråden jeg har kommet over:) er å snik leser fra 3. tri:)
med første jenta kom jeg på sjukehuset med en rimi pose med tre stringtruser, tannbørsten til gubben, traktor sko(som jeg ikke kan huske å ha brukt siden det var inn på 90 tallet så gudene må vite hvor han fant dem) og ei jogge bukse full i beis.... stakkars ha var stressa når han pakka gitt...:)
19:28 12.05.2008
Hahaha, litt av ei sammensetning! Og stringtruse på barselen skulle tatt seg ut, med de MEGABLEIENE man får de første dagene etter fødselen(:
16:10 12.05.2008
Jeg som di fleste andre ler meg skakk av dette! Tre åringen til sambo sitter å kikker på meg og spør hva jeg ler av... Litt vanskelig å forklare gitt... =) Ser tydelig for meg min kjære pakke i full panikk, gudene vet hva jeg hadde endt opp med =)
20:29 12.05.2008
dytter igjen på denne . jeg ler meg skakk . får nesten vondt i magen:) samboer synes også dette var gøy og synes at "symaskina tok kaka" :)
22:43 12.05.2008
Min svigermor opererte bort livmoren sin i fjor sommer... og noen uker etter at hun var kommet hjem fra sykehuset fikk hun voldsomme smerter og ble hentet i ambulanse... Svigerfar fikk beskjed om å pakke ned litt klær til henne og møte henne på sykehuset. Etter at all dramatikken var over og hun skulle skifte litt klær, fant hun et rosa miniskjørt (som hun ikke har brukt på flere ti-år), aftershaven til svigerfar og den ene tøffelen HANS...
23:18 12.05.2008
*ler høyt* Husker faktisk også at jeg har lest om han som pakka kneip og pumps :-D
09:31 13.05.2008
Hehe...etter å ha lest dette skal jeg ihvertfall pakke bagen rundt uke 32/33.....greit å være litt forberedt i tilfellet.
Noen som har en fin liste over hva som burde bli med i en slik bag foruten bikini og pumps? *smiler*
12:24 13.05.2008
Ikke glem kneipen da :) (fnis)
Her er en fin liste: http://www.babyverden.no/templates/Article____29286.aspx
14:27 16.05.2008
Dytter denne frem igjen, knakende gode historier. Jeg har nå begynt å pakke, -og har skrevet liste over hva jeg IKKE har pakket enda, så det bør være mulig å få det til på en vettug måte!
16:16 16.05.2008
Kneipbrød og høyhælte pumps, hehe.. Lo så jeg skreik!! ;)