GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
noen som kan betrygge litt når det gjelder baby og seteleie.....?
22:37 9.05.2008
Jeg var hos jordmor igår, og hun klarte ikke kjenne hvilken vei babyen lå, men mest sannsynlig lå den i seteleie:-/ Jeg er nå 34 uker på vei og førstegangsfødende. Det jeg lurer på er om det er noen eller gjerne MANGE som har hatt første mann som har sittet i bekkenet, men som har klart å snu seg i tide?? Føler lissom at det begynner å bli sent for han, men han har jo enda tid på seg da.... men er jo litt trangt?!
Håper det er noen som kan berolige at han enda KAN snu seg:-D
tuttemor84
Sv: noen som kan betrygge litt når det gjelder baby og seteleie.....?
22:41 9.05.2008
Hei

Bebisen kan snu seg ennå ja. Du kan også få tilbud om vending ved sykehuset.

Jeg fødte min første sønn i setefødsel og det gikk supert...

Lykke til :)

Mvh
Anonym-74 klar for nr.2
22:42 9.05.2008
Han kan fortsatt snu seg :-). Mange jordmødre sjekker ikke leie før i uke 36 nettopp for å unngå unødvendig urolige mødre. Etter uke 36 er det mindre sjans for at de snur seg frivillig, men disse jordmødrene har sine teknikker og klarer i blant å snu de utenfra - så ikke gi opp håpet for det er absolutt sjans for at den kommer med hodet først :-)
flopp
23:00 9.05.2008
Jeg foedte foerste i seteleie, og det gikk kjempefint. Maalte bekken osv i god tid og der var det gode maal, saa gjoer gjerne det igjen jeg da.

Naar det er sagt saa kan du ogsaa gjoere noe selv her. Staa paa alle fire, med rompa i vaeret, saa lenge du orker. Dette er et godt gammeldags jordmorraad og ikke noe farlig aa anbefale. Du skal rett og slett staa og gjerne gaa litt paa alle fire en stund, selv om det er ufattelig ubehagelig naa. Gjoer det noen dager paa rad. Dette er ubehagelig for babyen ogsaa, eller den vil foretrekke at du staar andre veien, saa derfor er det noen babyer som snur seg ved denne metoden.

Yoga har ogsaa noen stillinger som snur babyer, men der vil jeg vaere forsiktig med aa anbefale, snakk med noen som kan dette skikkelig, et ordentlig yogastudio et sted der du bor, evt. ring OsloYoga og hoer med dem.

Jeg har selv barn i tverrleie/seteleie naa (igjen!!) men er bare 29 uker (hvis jordmor har rett og 30+4 hvis jeg har rett) saa jeg avventer og ser.

Mitt foerste barn ble forsoekt vendt av legen min to ganger, uten hell, men man proevde ikke paa sykehuset da jeg skulle foede, da jeg var veldig innstilt paa setefoedsel selv.

Lykke til, det er ikke noe farlig med en planlagt, forberedt setefoedsel i 2008, det er helt sikkert. Overraskende, uforberedte setefoedsler for 20 aar siden kunne kaaaaaaaaanskje vaere litt risikofylte, men i dag er det ikke saann. Spesielt ikke dersom du skal foede ved et stort sykehus. Jeg foeder paa Rikshospitalet og er helt rolig enten det blir setefeodsel eller hodefoedsel.

Tvi tvi til deg uansett.
Femina
02:00 10.05.2008
Mitt første barn kom også med rumpa først. Det gikk veldig greit! Var inne til vendingsforsøk noen uker før fødselen, men de klarte ikke å snu. Men husker at selve vendingsforsøket var ganske ubehagelig, og velger heller bare å føde i seteleie neste gang, om det blir aktuelt igjenn.
Pinjata
08:03 10.05.2008
Her snudde han seg fra hode til sete i uke 36. Da jeg skulle inn på vending, snudde han seg tilbake natta før. Storebroren var,til sammenligning godt nede i bekkenet og festet med hodet i uke 34.
Det kan variere veldig, mao.
Smånetta 14.mai
12:40 10.05.2008
takk for svar:) Jeg har hørt at mange sier sete leiet går greit, og det er jo kjempe bra:-).... skal på UL om et par uker hvis jordmor enda ikke er sikker.... jeg venter en ganske stor baby har jeg fått vite, og det har jeg rett og slett ikke lyst til å føde i seteleie, hehe.... topper symf. skjema og fikk vite på en tidligere UL at han var stor.. var selv godt over 4 kilo når jeg ble født... hehe.... Det jeg satser på er at han snur seg hvis han i tilfelle sitter me rumpa ned.... er jo det jeg krysser alle fingran for....
:-D Er bare litt godt å høre at andre babyer som har sittet godt på rumpa, har faktisk snudd seg selv i tide:-D
tuttemor84
12:14 10.05.2008
Venninna mi opplevde at hennes førstefødte snudde seg med hodet ned natta før hun skulle inn til planlagt KS grunnet seteleie. :) Det er altså absolutt mulig at babyen snur seg.
*bubbs*
19:07 10.05.2008
Ja de kan snu seg til rett før de kommer ut! Helt utrolig! :-)

Også her kom min første i seteleie, ble oppdaget under fødsel, og det gikk fint!

Lykke til!
Nættemor-juni!
20:00 10.05.2008
min lille prins lå i sete leie da jeg var 36 uker. to uker seinere lå han med hodet ned..;) og på onsdag ble han født med hodet først..;) så det er STOR sjanse for han snur seg enda..,)
snartobarnsmammaFØDT
NYTT 09:33 11.05.2008
Det gjør godt å høre:) tusen masse takk..... (gratulerer me lillegutt på onsdag;);)) Han må lære min lillegutt noe, hehe;);)
tuttemor84
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------