Tvillinger, trillinger, firlinger....
Har du to, tre eller fire barn i magen? Endelig et sted å treffe andre som er i "samme båt".
Ny kontroll på sykehuset fullgått 28+
23:15 9.05.2008
Idag har jeg vært på kontroll igjen. Ny lege, kvinnelig denne gangen. Noe annerledes i fremferden enn forrige legen, men hyggelig og flink.
Alt stod bra til med gutta. De er helt jevnstore og veldig aktive. Størrelsen er som enlinger fremdeles, noe som jo er bra. Mens legen drev på idag snudde den ene seg 180 grader rundt sin egen akse...og nå ligger tv1 i hodeleie, mens tv2 ligger helt parallet, men speilvendt... Hode-føtter..føtter-hode...
Vi snakket litt om fødsel idag, mest fordi jeg ikke hadde noe annet jeg lurte på... Og da fikk jeg vite at det blir minst tre stk tilstede under fødselen, men det kan være flere...og at man ikke trenger epidural om man vil føde "naturlig", men at man setter veneflon, som kan brukes dersom man trenger å koble til riestimulerende drypp...
Ellers så var vi enige om at så langt har dette svangerskapet gått veldig bra, sett bort fra hyperemisisen...*smiler*
Så godt å høre at alt er fint med gutta! Litt fortvilende med nye leger hele tiden - men sånn er det visst bare :) Legen min begynte ramse opp hvem som skulle være med på en evnt fødsel hos meg - jeg slutta telle, men de lovte at de ikke skulle stå helt oppi meg, foruten når de trengtes.. Det får vel være trøsta!
Beundrer deg forresten for din holdning til hypermisisen din! :)
Godt at alt stod bra til med dere 3! Og så flott at du nå har en ypperlig utgangspunkt for å føde naturlig hvis de ligger kvar som de ligger nå. Høres også ut som du kan få en ganske naturlig fødsel uten smertestillende, slik du vill.
På min time hos jordmor i torsdags ble det kunn litt prating om fødsel pga at hun hadde dårlig tid (skal snakke mer neste uke). Men jeg fikk rede på at det nok vil være litt mer folk inne hos meg, det blir epidural, jeg får ikke anledning å vandre rundt i gangene for å få fortgang i sakene uten blir i stort sett liggende i senga med CTG og sån der elektrod på hode til nr 1. De ville heller ikke la det gå veldig mange mellom tvillingene, så jeg kunne regne med en ganske kjapp fødsel når jeg vel er igang med å presse. Grunnen til dette er at jeg har hatt KS tidligere og risikoen for blødninger... Kanskje ikke helt slik jeg så for meg det hele, men det blir i hvert fall naturligere enn enda et KS :)