GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Irriterer meg grønn over hundeeiere!!!!
23:21 9.05.2008
som ikke har bikkjene sine i bånd! Nå er det 2 ganger en løs hund har kommet springende bort til jenta mi på 2,5 år! Hun er livredd hunder. I kveld når jeg la henne var det en hund som bjeffet ute, hun hyyyyyylte i redsel, tårene bare spratt ut!! Blir så forbanna altså! Ja, og hundeeiernes unnskylding er at de har kontroll over hunden, eller den glapp ut av båndet eller noe slikt.

Men over til noe annet da! Hvordan skal jeg få henne til å bli kvitt denne angsten for hunder?? stakkars jenta mi! hun er redd og slett livredd hunder nå :(
Anonym
Sv: Irriterer meg grønn over hundeeiere!!!!
23:27 9.05.2008
Hun er sikkert redd hunder fordi du er det.

La hun møte trygge snille hunder med voksne til stede, som feks min snille hund ;)

Huner blir ofte mer opptatt av barn/mennesker jo reddere de er for de, sånn er bare hunder.

Anonym
23:31 9.05.2008
Fordi jeg er det? Jeg er ikke det jeg..hehe. Hun har blitt redd fordi hundene plutselig har kommet bort til henne. Den ene hoppet og bjeffet til henne før vi rakk å nå tak i henne.
Men takk for tips. Har ei venninne med hund, men den er litt stor og vilter. Men kan jo prøve å la henne møte den veldig forsiktig... Må jo møte angsten for å bli kvitt den..
Anonym
23:33 9.05.2008
Ja, jeg skjønner at hun blir redd da.

Min går ikke bort til folk eller barn, aldri gjort det, heldigvis.

Men ikke sikkert hun blir redd når hun blir større, så små barn er jo ofte redd dyr.

Men, face the fear er nok det beste.

Få hun til å gi hunden en godbit med flat hånd feks.
Anonym
23:36 9.05.2008
Tror vi må prøve å bare la henne være i nærheten og ikke berøre med det første. Hun har fått skikkelig skrekken altså.
Håper du ikke tok det nær av innlegget. Jeg hater jo ikke hunder eller hundeeiere heller, men det er unødvendig å la hundene gå løse ute i et byggefelt i alle fall! Forøvrig liker jeg hunder veldig godt og kunne godt tenke meg en selv i framtiden :) I bånd selvfølgelig..hehe

Takk for svar til deg :)
Anonym
10:35 10.05.2008
Jeg irriterer meg over det også, er greit de ikke har bånd hvis de har kustus nok til ikke gå bort til fremmede da. Men vi har en gang og sykkelsti her hvor vi bor, Langs akerselva. er jo alltid masse folk ute for koselig å gå der. Men innimellom når du går tur og en stor hund kommer byksende bort og stikker hodet bort til ungen i trilla så blir jeg sint.
Har skjedd flere ganger her. Med forskjellige hunder.
Til og med noen som har de i bånd og lar hunden komme over og stikke hodet sitt oppi ansiktet på ungen i vogna. (når vi går på andre siden av stien. (like bred som en normal gate.)

En ting er at ingen av disse hundene er aggresive, men det kan jo ikke jeg vite på forhånd. Og hva om ungen var redd hunder eller allergisk. Er jo de som er kjempeallergisk.

Snakket til eieren av en av disse hundene som lot hunden sin komme bort til ungen enda jeg faktisk hadde gått over til andre siden for å ungå de.
Men hunden min er ikke farlig var svaret jeg fikk.
SÅ jeg bare så på han og sa joda hvilken som helst hund er farlig for en allergiker. (neida ungen er ikke allergisk men han vet jo ikke det. og forhåpningsvis tar han mer hensyn neste gang.)

Jeg er selv oppvokst med hunder og har ingenting imot hunder, men hundeeierne får vise litt hensyn til andre.

En annen ting er hundeeiere som ikke tar opp bæsjen, det gjør meg sint. Har man hund så må man ta ansvaret som kommer med også.
Anonym
23:35 9.05.2008
Det er jo båndtvang de fleste steder i Norge nå da... Jeg har hund selv, og går alltid med henne i bånd når det er mennesker og dyr i nærheten.

Jeg vet ikke hvordan du kan hjelpe din datter på best mulig måte til å komme over hunde angsten sin, men det hadde kanskje gått an å begynne med en rolig hund som står i bånd, og latt henne nærme seg i sitt eget tempo, mens du går bort til hunden og snakker rolig til den og viser henne at du er trygg på hunden.
Bare en liten brain fart fra meg ;)
Anonym
23:37 9.05.2008
Ja, det er et godt tips det. Flott at du holder hunden din i bånd!
Anonym
23:41 9.05.2008
Båndtvang er for å beskytte viltet, men alle hundeeiere plikter å ha hunden under kontroll uansett årstid.

Og at hunden løper bort til barn er IKKE under kontroll.

Sikkert lurt å bare la hun observere rolige hunder en stund, sitte på fanget ditt feks.

Og til HI, jeg tok meg ikke nær av det du sa om hunder, er veldig enig. Trodde at du var redd hunder først da...hehe.

Lykke til.
Anonym
23:47 9.05.2008
Les hundebøker for henne...som feks Tassen. Og la henne se Lassie filmer osv. Oliver og gjengen..men der er det jo to skumle hunder..men la henne se at det finnes snille hunder. :) Først i bøker og på film. Kanskje det kan hjelpe?
Anonym
00:13 10.05.2008
JA, jeg er enig med deg, HI! Så til de grader!

Nå er ikke jeg redd hunder, bare liker dem ikke. Men historien jeg har, er at vi var ute å gikk tur, jeg og min unge + en unge til. De var ca 1,5 år de gang. Der kommer ei bikkje i fullt firsprang og stjeler bollen til ene ungen, rett ut av hånden til ungen...... Og eieren "unnskylder" seg med at det vanligvis ikke er så mange ute å går tur akkurat der, og hunden er SÅ lydig og snill...... Det kokte i meg!

De som har hund kan si alt de vil om at hunden er snill. Men når hunden er like høy som ungen, så hjelper det ikke om den er aldri så snill. DEN ER SKREMMENDE!!!

Det tar tid å få dem trygge. minste min var SÅ redd gressklipper og alt med slik lyd. Men det gikk over, jeg viste henne hele tiden at jeg var der og passet på. Og etter en ganske lang periode uten slike lyder, så var det over. Tyggheten kommer med alder også. Kanskje du skal prøve å la henne møte en hund som er rolig og la henne ta kontakt i eget tempo?
Anonym
00:52 10.05.2008
Jeg har en lillebror som er sterkt rammet autist.
Min mor og han gikk tur en kveld da to damer kom gående med hver sin store schaefer. Og lillebror er fra før redd for hunder for han føler seg¨så usikker.. og dette vet min mor så hun gikk liksom foran han så hun dekket han.. Men hunder kan føle når noen er redd for de, så disse schaferene rev seg løs fra sine eiere og gikk nesten å angrip min lillebror, glefset etter handen hans.Han ble jo kjempe skremt Og min mor hadde klikket på disse damene som abre unnskyldte seg..

stakkars verdens søteste lillebror.. er jo enda mer redd hunder no:(
Hater når han er redd!

Disse hundene var jo i bånd , som tema er , MEN hva er vitsen med bånd når hunden uten problemer er så sterk at den kommer seg av det.
Hvis man skal ha hund må en jo kunne ha kontroll på dyret sitt..

synest de fleste hunde eiere er naive og ikke forstår hvorfor vi er så redd for disse hundene og at det som oftest har med noe som har skjedd. " bare for de du ikke er vant med hunder" bla bla..
"min hund er verdens snilleste og gjør aaaaldri noe gale" joda!

Det skal da ikke vere mye å be om at hvis du skal ha hund må du kunne greie å kontrollere det og ha det i bånd!!
Tenk LITT på andre..
Anonym
03:31 10.05.2008
Daniel er vant til en stor, svær schæfer.
Men han liker allikevel ikke at den kommer i full fart mot han. Så skjønner dattra di meget godt!

Du får bare prøve å gjøre henne trygg, med rolige hunder.
:o)

vålerenga12_&_Daniel
09:12 10.05.2008
Hei,
Skjønner veldig godt at du irriterer deg grønn ja!
Jeg har to hunder selv, og de går alltid i bånd, hvis vi ikke er på fjellet og det ikke er jakt da...
Jeg irriterer meg selv grønn over hunder som "overfaller" en , eller hundedrit som ligger over alt. Mange hunder kan man jo ha en grunn til å være redd også spør du meg (der feks. ustabile halv kriminelle skaffer seg kamp/vakt-hunder for å markere seg, og ikke har dressur på hunden i det heletatt), og man skal aldri stole på et dyr uansett hvor snill eieren sier at hunden sin er...
Beste måte å komme over angsten på, er vel å oppsøke snille hunder som dere kjenner, og la henne få en god opplevelse med dem. Lær henne at hun aldri bør gå bort til fremmede hunder. Barn og mating av hunder er ikke anbefalt, da hunder er flokk dyr, der de opptrer etter rang. En hund vil nesten alltid betrakte et barn som lavere på rangstigen enn seg selv, og dermed kan det oppleve et barn som konkurent i forhold til maten.
Lykke til, og håper dere får bearbeidet redselen hennes!:)

gravid&lykkelig
11:41 10.05.2008
Hei på dere!
Takk for mange svar og gode tips! kanskje innlegget blir lest også av en hundeeier som slipper hunden sin, og får andre ting å tenke på :) Håper det.
Ha en fin dag alle sammen!
Hovedinnlegger
Anonym
11:48 10.05.2008
Jeg er helt enig med HI. Og det er så latterlig når de sier: "Men hunden er så snill" osv.

Hunder er ikke alltid snille, med en gang de føler seg truet, provosert eller redd så vil de gjøre noe. Det er instinkt!

Nå er ikke dette det samme som HI sliter med, men jeg har en hund selv, som knurrer og bjeffer til alle hunder. Går alltid i bånd med han. Hvis han ser en annen hund sp blir han forbanna, og begynner å rykke i båndet. Hvis hunden han ser er løs, er det jo ingen garanti for at den andre hunden blir provosert. Så når dens hundeeier sier "jammen, han er så snill" så sier jeg "ja, men det er ikke min hund!"

Det er heller ikke LOV til å sette hunder utenfor offentlige bygninger i bånd. Alle tror at det er pga beskyttelse for mennesker, men det er det da ikke!
En hund som står i bånd har ingen mulighet til å beskytte seg selv hvis det kommer en hund til angrep. Dvs at hvis hunden blir angrepet er det katt og mus lek.

Jeg blir sint på idiotiske hundeeiere som ikke har vett i hodet sitt.
NupiSnowJog
16:01 10.05.2008
min gutt var 3 år da en stor svart labrador som var løs kom opp i hagen vår, og regelrett sprang han ned mens han satt i sandkassa. etter det har han vært livredd hunder.
synes det er totalt unødvendig å ha hundene løse.
men i dette tilfeller har hundeeieren tatt initiativ til å presentere gutten min og denne hunden for hverandre ved flere anledninger etterpå.
det er jo bra. men det tok over 2 år før skrekken ble overlevelig.
Anonym
16:09 10.05.2008
hunder som har respekt for eieren sin oppfører seg annerledes sammen med eieren, enn den ville gjøre når den er ute uten eieren sin.
så slike (ifølge eieren) "snille" hunder, trenger ikke være fullt så snille når eieren ikke er der.
den har jo ikke samme respekten for andre voksne.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------