Sønnen vår har onkelen sin som fadder. Han er amerikansk statsborger og bosatt i USA, og var ikke med i dåpen. Han fikk tilsendt papirer fra presten om at han var registrert som fadder for Tobias og 4 bilder tatt ved dåpefonten av guttungen tatt av de som jobber i kirken. =oD
Tror bare fadderene må være medlem av statskirken, men det spiller ingen rolle om hvilket land de er fra tror jeg. Jeg fikk ikke være gudmor for en venninnes datter som bor på Gran Canaria fordi de døpte henne i den katolske kirke, og jeg er ikke katolikk...
Ok, da går det vel greit. Hadde egentlig regnet med det siden broren var forlover uten problem da vi giftet oss. Hadde bare ikke så lyst at hun kusina skal være fadder, liker henne helt ærlig ikke særlig godt, men vil ike si det til mannen min som er "bare sååå nære" med alle søskenbarna sine..
Det viktigste er vel at de som skal være faddre er medlem av et trossamfunn som ikke forkaster dåpen, dvs. de må ikke være medlem av Den Norske Statskirke, så lenge de er medlem en annen plass der det også benyttes dåp.