GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Keisersnittdebatten

Keisersnitt eller vanlig fødsel?

Ingen må tro at et keisersnitt er en enkel løsning for mor og barn. Det beste er å føde naturlig. Men i noen tilfeller er keisersnitt det eneste riktige, enten av hensyn til mor eller av hensyn til barnet. For mor kan dette ha både fysiske og psykiske årsaker og begge deler er like viktige.
Denne debatten er ment som en møteplass for dere som kanskje skal ta eller har fått bestemt at dere skal ta keisersnitt.
Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri
keisersnitt/sterilisering
20:54 10.05.2008
Hei jeg er 43 og skal ha ks i juli, men jeg skal IKKE ha flere barn, nå er det nok for min alder gleder meg veldig til jeg får se nurket. Men det jeg lurer på er om noen har blitt sterilisert samtildig som ks, eller noen har erfaring med følgene av det, bortsett fra å få ikke få barn. Går det ut over sex lyst og slike ting eller kommer en i overgangsalder med en gang.
Anonym
Sv: keisersnitt/sterilisering
21:09 10.05.2008
Jeg skal sterilisere meg i forbindelse meg ks. Det er ingen problem å gjøre det, du er jo "åpen" og dessuten koster det flesk om du skal gjøre det senere..... Er tross alt en enkel prosedyre samtidig med ett ks.
På Ahus har de rutine om å spørre om man ønsker steriliering i forbindelse med ks....da begjærer du det om du ønsker....du skriver under ett papir... Men du kan avbryte den begjæringen helt til du ligger der på operasjonsbordet. Det koster da ingenting.

Jeg har endometriose og har forhørt meg med Anton Langbrekke (gynekolog) om dette med sexlyst etter sterilisering...
Men han sa at dette skulle være uforandret..
Du vil jo fortsatt ha blødninger, så du kommer nok ikke i en overgangsalder ;) før du skal.....
Tuxi
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------