GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Fødepizza???
21:09 10.05.2008
Noen som har hørt om dette??Eventuelt hva inneholder en slik en??
Måtte nesten le da jeg hørte om dette,men også nyskjerrig på hva dette kunne være forno....
♥IrisMarie *høygravid*♥
Sv: Fødepizza???
21:10 10.05.2008
Helsikke..Denne skulle inn på skravle..gikk litt fort dette!!!Sorry...
♥IrisMarie *høygravid*♥
13:27 12.05.2008
Dette vil jeg også vite!!!??? Noen som kan fortelle?
mams31
13:35 12.05.2008
Sikkert masse kanel på :) Haha
☆Turbotrollet *dobbelt-ruger*
17:51 12.05.2008
Tanken er a babyen ikke liker diverse krydder (hvitløk og muskat) Og dermed vil ut! Tror jeg det funker? Nei absolutt ikke... men det ser jo ut som god pizza og da er det vel verdt et forsøk, ikke sant?

Pizzadeig:
9 dl hvetemel
1 pk gjær (tørr/fersk)
1 ts salt
3 ss olivenolje
3 dl vann
---
La deigen heve ca. 30 min.
Pizzafyll:
2 ss margarin
1 stor løk
500g kjøttdeig
1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller
1 boks tomatpurè
2-3 hvitløksfedd
1-2 ts malt muskat
1 ts salt
½ ts pepper
½ ts oregano
½ ts basilikum
ca. 2 dl vann
ost
---
Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.
McRabarbragrøt
18:17 12.05.2008
Er det sant? Er det faktisk en pizzaoppskrift på fødepizza??!! Jeg tenkte når jeg leste overskriften at dette sikkert var et ord som har blitt laget fordi noen kanskje bestiller pizza på føden når ventetiden blir lang...!
akicha
20:27 12.05.2008
Hehe...Var en bekjent som fortalte meg om dette,tror jo ikke dette er veien å gå for å starte en fødsel.Har aldri hørt om dette før,så derfor måtte jeg bare spørre!!!

Det var vist en pizza som man laget selv,men skulle være innmari sterk..Hva det enn skulle være godt for!!!Er man desperat nok så er det vell dem som lager en slik en å gaffler i seg...
♥IrisMarie *høygravid*♥
22:45 12.05.2008
Hm... dere må ha misforstått!

Det er sånn at man skal legge et pizzastykke mellom beina, for at ungen skal lokkes ut av den gode pizzalukta?! Derfor anbefales det å vente til man er veeeldig overtidig før man prøver fødepizza, sånn at poden rekker å få tenner først...
Høhø (for sikkerhetsskyld)
fødemaskin1
22:49 12.05.2008
Du skulle ikke tatt med den 'høhø'-en. Kunne vært gøy å se hvor mange som gikk fem på.
Bærkorg Måkeskrik
22:52 12.05.2008
Jepp, kom på det selv...Faen! Men neste gang...
fødemaskin1
22:24 14.05.2008
http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html
Hilde_85
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------