Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Dere med vaskehjelp?
02:09 11.05.2008
Har dere de ofte ?
Hva betaler dere? i forold til kvm eller timer? eller pr gang uavhengig av timer?
Hvor fikk dere tak i arbeidkraften?
Fornøyd?
Er det kun vasking som gjøres?
Stort hus/leilighet?
Her hater jeg /vi å vaske og støvsuge, det må jo gjøres så det blir gjort.. men det blir alltid en stund i mellom vaskinga... men plutselig får jeg ånden over meg:) Så vi vurderer vaskehjelp... liker jo at det lukter nyvasket og at det er nyvasket!
Anonym
Sv: Dere med vaskehjelp?
23:52 11.05.2008
ingen??
er alle så flike å vaske selv:)
Anonym
13:16 13.05.2008
Me har vaskehjelp, men me bur i utlandet så svarene mine er ikkje så relevante.
Men: me har vaskehjelp kvar fredag. Dei koster 30,- timen (kvit arbeidskraft ja). Dei er 2 stykk som bruker 3 timer på ein leilighet på 100kvm, + dei vasker terassen (mykje støv her me bur).
Hehe, var ikke mye respons å få for deg her, nei.
Det er vel ikke så "stuerent" å snakke om vaskehjelp her inne vil jeg tro ;-).
Tanten min har et relativt stort hus (250kvm ca.) og hun har vaskehjelp en gang i uken og betaler henne 1000 kr mnd. Tror hun snakket om 250 kr.gangen, jeg, og jobben tok et par timer pr. gang. Bare basic husvask -gulv, støv, støvsuging osv...Hun snakket om å slenge på en time til for å få henne til å brette sammen klær også, men fant ut at det ville bli litt mye å samle opp i en uke. Holder med henne der -å brette klær er drepen, men å betale noen for å gjøre det bare en gang i uken blir jo litt vel drøyt og kanskje, hehehe
Anonym
01:45 12.05.2008
Mamma tar 300 kroner pr gang. Da vasker hun badet,stue og kjøkken,og går over evt andre rom lett. Litt støvtørking inkludert.
Anonym
13:10 13.05.2008
Vi har vaskehjelp annenhver uke. Da støvsuger og vasker hun alle gulv, vasker badene og tørker støv. Vi har ganske stort hus, så dette bruker hun ca 7 timer på. Vi betaler henne 120,-/timen.
Synes det er kjempedeilig å komme hjem til nyvasket hus, og slippe å tenke på å gjøre det selv.
Anonym
13:12 13.05.2008
hver 14. dag
200 kr gangen, fast pris
ei jente jeg kjenner
ja
vasker gulv, støvsuger og støvtørring
Relativt lite hus, tar kun 1. etg.
Anonym
13:23 13.05.2008
Vi har vaskehjelp. Hun kommer annenhver uke og vasker alt. Vi betaler henne 400 kroner gangen, hun bruker ca 3-4 timer. Fikk tak i henne gjennom min venninne. Er veldig fornøyd, hun er fra Thailand:-) Kjempe koselig dame.
Utrolig deilig å slippe å gjøre rent selv, synes det er det kjedeligste som finnes, og når vi har råd til det, så betaler vi gladelig en vaskehjelp.
Vi har ett passe stort hus på ca 200 kvm,
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem