Når hadde du barnevakt for å gå på byen/ ta en fest første gang etter fødsel?
09:02 11.05.2008
Ammet du?
Hvem hadde barnet? Hvor lenge var du borte fra det?
Anonym
Sv: Når hadde du barnevakt for å gå på byen/ ta en fest første gang etter fødsel?
09:04 11.05.2008
Hvorfor trenger du barnevakt? Er du singel?
Anonym
Sv: Når hadde du barnevakt for å gå på byen/ ta en fest første gang etter fødsel?
09:13 11.05.2008
Ja.
Anonym
09:16 11.05.2008
Å ja. Tror man godt kan gå ut tidlig, hvis ikke ungen har kolikk eller noe da. Jeg fullpumpet, så for meg var det ikke noe problem. Hvis du ammer kan du pumpe eller gi mme.
En venninne av meg hadde med seg brystpumpe ut på byen og pumpet og kastet melken når hun fikk spreng.
Anonym
09:20 11.05.2008
Gutten min var ca 3mnd. Mamma og pappa passet han! Pumpa meg når jeg kom hjem, veeeldig melkespreng!!
09:22 11.05.2008
Jeg var også ute en tur da vesla var 3 mnd. Pumpet meg på forhånd og hadde mme i reserve i tilfelle ho var mer sulten.Foreldra mine hadde ho. Dro kl seks og var hjemme igjen kl elleve.
09:43 11.05.2008
Tror jeg var ute første gang når han var nesten 2 mnd. Pumpa meg masse før jeg dro sånn at vi hadde til dagen etter. Pappa var hjemme med barnet, gikk så fint! Var vel borte fra kl 6 til 2-3 på natta.
09:51 11.05.2008
Jenta mi var akkurat 4 mnd da jeg var ute første gangen, fullammet men hun sovnet kl 19 og våknet ikke før ca 03 for mat, så da var jeg hjemme igjen, men da fikk hun flaske da.. Hadde jo i og for seg ikke barnevakt, siden pappan var hjemme med henne, hadde skiiikkelig spreng og pumpa når jeg kom hjem. var litt morro da, jeg drog ut på fest med små pupper og så bare voks de og voks, så så ut som jeg hadde tatt silikon iløpet av kvelden=)
Anonym
09:51 11.05.2008
Jeg var ute første gang da tulla var 6 uker, og jeg ammet, men ga henne mme den natta... Tulla var hos svigermor, og de hadde kost seg masse..
09:58 11.05.2008
I går faktisk... Mini er 9 mndr. Leverte han hos søstra mi halv 6 i går, og skal hente han nå snart. Ammer enda, så nå begynner melkesprengen å komme kjenner jeg!
10:26 11.05.2008
anser du virkelig pappaen til babyen din som en barnevakt??
Anonym
10:58 11.05.2008
Enig med anonym over her, synes ikke pappaer skal kalles barnepiker - da kan man jo kalle mammaer for parnepiker til egne barn også da.....
Jeg lot datteren min være hos venninnen min da hun var 3 mnd, jeg fullammet og hadde pumpet nok melk og hun tok flaske. Hentet henne dagen etter så tidlig jeg kunne. (Venninna hadde mast på å få passe henne, og hun er en flink og kjærlig mor og venninne - derfor gjorde jeg det. Men jeg savnet henne enormt og hentet henne litt tidligere enn som var avtalt hehe)
Anonym
13:23 11.05.2008
anonym 10.26. kan ikke se at jeg har skreve at han var barnevakt. har skrevet at han var hjemme med pappan. ser overhode ikke på pappan som barnevakt. er jo like mye hans baby jo:)
11:23 11.05.2008
Og jeg ammet ja, men han tok flaske og jeg hadde pumpet på forhånd så han hadde til kvelden jeg var borte, natten og utpå dagen etter. Husker ikke helt hvor lenge jeg var borte, men omtrent 6-7 timer.
14:12 11.05.2008
Hei dere! Jenta mi er 2 mnd og ei uke nå og i slutten av mai, hadde vi tenkt oss i 30 årsdag, prøvde flaske igår for å se, men hun nektet!! Det var da far som prøvde å gi henne, itilfelle at det kunne bli lettere (med tanke på lukta av meg). Hun har tatt flaske en gang tidligere med sukkervann da hun var 1 mnd ca..men nå vil hun altså ikke! Noen tips om hvordan få henne til å ta flaske igjen?? Vil så gjerne kunne kose meg med noen glass vin denne kvelden. Dette er vell noe man kaller et "luksusproblem", men så kan det jo være godt med litt alenetid en sjelden gang..uff litt dårlig samvittighet og da.
Anonym
16:12 11.05.2008
gutten min er 5 nd gammel nå, og jeg har ennå ikke vært ute på byen/fest. har bursdag neste lørdag og samboeren min og jeg har tenkt oss ut å feire da, med middag ute og en kveld på byen. problemet er bare at jeg ikke får han til å ta flaska.. har pumpa meg og svigermor har prøvd flere ganger, uten at jeg har vært tilstede, men uten noe hell. har får liksom ikke til å suge på "tuten".har prøvd med avent flaske, dr brown og en annen.. noen lure tips til hvordan jeg kan få han til å ta den??? plis :) hadde vært deilig med litt alene tid. har vært to ganger på besøk på kveldstid alene på 5 mnd, og da var jeg borte i 2 timer bare.. kjenner det trengs snaaart!!! :)
Anonym
16:58 11.05.2008
Jeg har ikke hatt det enda og mitt barn er 11 mnd. Det å sette bort barnet mitt for å ta en fest er for meg helt merkelig. Synes det er rart så mange gjør det når de har så små babyer.
Anonym
17:54 11.05.2008
Til du anonym over.. Jeg tror det er kjempe sunt både for foreldre og barn og være litt fra hverandre. Tenk så fint at besteforeldre får en nært og tidlig forhold til sine barnebarn. Ser overhodet ikke noe galt i det. Men alle er jo selvfølgelig ikke like sosiale :)
18:17 11.05.2008
cissa83: kjenner jeg ble veldig provosert av det du skrev... "ikke alle er like sosiale"?? Hva f*** mener du med det??????? Jeg har veldig mange venner,og ekstremt sosial både i jobb og privat. Etter jeg fikk barn har jeg hatt null behov for å dra på FYLLA! Det har ingenting med å være sosial å gjøre! Mulig det er sånn DU er sosial da?
Anonym
18:52 11.05.2008
Var ikke meningen å provosere... Og det står ikke dra på FYLLA, men ta en fest eller gå ut på byen. Er jo noen som ikke får behov for å dra ut når de får barn, men andre får det. Og du skrev at du syns det var merkelig å ta seg en fest når man hadde fått barn. Kommer også veldig ann på hvor gammel man er og om venner er ute osv.. Vi har alle forskjellige meninger, og bra er det!
23:58 11.05.2008
Jeg er alene og har tenkt meg i 30-års lag om 4 uker. Da er mini nesten 5 mnd. Er langt unna, så jeg blir borte over natta. Onkel og tante skal være barnevakt.. Jeg må si jeg gruer meg. Vet ikke om jeg drar enda.. Hva hadde dere gjort??
Anonym
00:25 12.05.2008
Jeg er alene med mitt barn, og var invitert i ett 40-årslag da han var 2 mnd. Han var hos en vennefamilie, og hadde det fantastisk bra. Jeg fikk sove natten og hentet han på dagen etter.
Jeg hadde pumpet meg rikelig, og hadde noen NAN kartonger i tillegg.
Så min anbefaling er ihvertfall; Gjør det! Bare gjør det :-)
Anonym
00:03 12.05.2008
Da han var 3 uker, men hadde ikke barnevakt da, han var hjemme med papsen :)
Ammet, men han tok flaske som en gud (hadde testet på forhånd selvfølgelig!).
Hadde barnevakt (mamma) en uke senere, da dro meg og samboer på nyttårsfest. Gikk helt strålende!
Anonym
00:37 12.05.2008
Snuppen er 9mnd og jeg klarer enda ikke tanken på en natt uten henne!
Har ikke lyst til å gå på byn engang=)
Dere som har problemer med å ta flaske, har dere prøvd NUK sine?
Her tok hun NUK smokk og flaske dagen hun ble 3mnd... Siden har hun tatt alle flasker og smokker. Men er avhengig av å ha NUK sin latex smokk str1 når hun skal legge seg for natten;o) Kresen da ja! heh