GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

Tror det er på tide at lille får pute.. Men jeg er så egoistisk..
11:37 11.05.2008
at jeg venter i det lengste, for jeg er sååå redd for at han skal sovne med hode nedi puta å ikke få puste..=(

Men nå må jeg skjerpe meg asså! Herlighet..

Han er 14 mnd. nå å har begynt å legge seg oppå kosedyret sitt (som jeg også tar bort etter han har sovnet)..
Han snur seg rundt i senga til han havner med hodet oppå bamsen ser det ut som, for etter det ligger han rolig..

Jeg har hodepute til han, for brukte det når han var nyfødt, for fikk beskjed om at det var greit for å forhindre flatt bakhode (men det hjalp ikke) så sluttet etter noen mnd.

Kanskje jeg skal ta den i bruk nå da? Har faktisk ikke sett at han har lagt seg med hode rett ned da, han ligger alltid med hodet på siden..
Anonym
Sv: Tror det er på tide at lille får pute.. Men jeg er så egoistisk..
12:43 11.05.2008
Jeg har lagt puten under lakenet. Fungerer kjempefint. På den måten får hun ligget litt høyere med hodet, uten at hun styrer så fælt med puten. Er bare en flat baby-pute, så jeg tror uansett det skal mye til å ligge med hodet ned i puten og ikke få puste.
stor fikk liten 23.08.06
12:56 11.05.2008
Har hørt at krybbedødsforeningen ikke anbefaler bruk av pute før barnet er 2 år. Vesla mi er 21 mnd og har ikke pute, hun sover ofte på magen og turner rundt i sengen så den hadde ikke vært til nytte uansett:)
LilleMalin
19:41 12.05.2008
Vi har brukt pute siden vi kom hjem fra sykehuset :-)

Det anbefaler de på Sykehuset i Vestfold.

Så man hører så mye forskjellig rundt omkring ;-)
pjokken
19:48 12.05.2008
Vesla vår på 21 mnd bruker heller ikke vanlig pute. Men vi har en liten pute under madrassen, dermed får hun hodet opp uten at vi trenger være redd for at hun havner under puta.
Anonym
20:14 12.05.2008
Ja, det er på sykehuset i tønsberg at jeg fikk anbefalt pute også. De sa at fysioterapeutene hadde begynt å anbefale det for å forhindre flatt bakhode. Kan ikke huske at det var for andre grunner. Men det hjalp ikke for flatt bakhode her, så vi sluttet.

Den puten vi har er ikke helt flat babypute, men den str. som kommer etter tenker jeg.

Takk for svar!

HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------