GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Ung og gravid

Kommer hit jeg
12:15 11.05.2008
hei alle sammen! tror dette er forumet for meg! Jeg er ikke gravid (enda) Men er ung :)
Jeg lurte på en ting til alle dere som er /har vært i læretid under graviditet.. hvordan har det funket for dere? :) med tanke på lønn og rett å slett hvordan bedriften har tatt det hele.
Jeg er selv 18 år, min kjære fyller 19 snart. (må legge til at vi er forlovet også ;) )
Vi har lyst å prøve i oktober:) Grunnen til at vi venter er fordi jeg er ferdig på skole i desember og begynner i lære fra januar. noen som har erfaringer fra noenlunde samme situasjon? :)
Student90
Sv: Kommer hit jeg
15:20 11.05.2008
For og ha rett til foreldrepenger, må du ha jobbet (altså i ditt tilfelle; vært lærling) i minst 6 mnd før fødsel.. Dvs. at dersom det klaffer på 1 forsøket i oktober, er det ikke sikkert du får jobbet lenge nok til og opparbeide deg retten til foreldrepenger. Da ville jeg heller ventet med prøvingen til etter jul :) Har ikke erfaring med akkurat dette, men vill ebare tipse deg :) Klem
Grorüd..
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------