Denne debatten er for dere som trenger egg eller sædceller, uansett hvilken seksuell legning eller hva slags sivil status dere har. Både for kvinner og menn. Her kan dere utveksle erfaringer og tanker rundt dette og ikke minst hvor man kan få hjelp da det er lite hjelp å få her i Norge. Hvor kan man få hjelp og hva koster dette?
Dette er ikke et salgssted hvor man kjøpe hjelpen her i Norge, for det er nemlig forbudt. Vi anbefaler sterkt at dette skjer gjennom godkjente steder i de landene der man gjør dette. Foreløpig kan man heller ikke donere egg her til lands, men i utlandet.
Vennlig hilsen jordmor Siri
hvor lett/vanskelig er det å finne eggløsning?
15:31 11.05.2008
Jeg har regelmessig syklus på 26-28 dager, eggløsningslim på dag 12-13-14. Har aldri testet etter eggøløsning med eggløsningstest, men regner med det er lurt i forhold til timing-reise til Stork.
Sv: hvor lett/vanskelig er det å finne eggløsning?
09:16 12.05.2008
du bør nok teste før du skal til stork. Vi har jo eggløsningsslim gjerne en del dager før en test slår ut. Jeg prøvde meg først på billige tester, men fikk ikke noe utslag på dem. Flere andre har samme erfaring. De fleste bruker clear blue digital. De er mye dyrere, men kjøper du dem over nett sparer du 150 i forhold til på apoteket.
http://www.billige-tester.no/
I pakningen står det noe om når du skal begynne å teste.
Sv: hvor lett/vanskelig er det å finne eggløsning?
09:17 13.05.2008
jeg har god erfaring med EL-testing! Men måtte finne ut litt om syklusen min på egenhånd - den fulgte ikke helt "skjemaet" i pakningsvedlegget (kom etpar dager etter det som sto i skjemaet). Jeg syns også digital-testen over var bedre, fordi den viste når noe var "på gang". jeg har hatt pos. EL-test om kvelden hver gang, og da var jeg "varslet" om morgenen om at det kunne være en ide å teste på kveldn også...