GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
"VENNINA" ER BABYHATER!!!!!!
15:40 11.05.2008
Er så innmari forbanna og skuffa!!!!!

Plutselig har en av mine venninner begynt å gi uttrykk for hvor mye hun HATER folk som snakker om babyer eller graviditet på veggen sin på Facebook. Hun skriver at hun aldri kommer til å bli en sånn opphengt kjerring som er overfokusert på barna sine og at det sannelig finnes viktigere ting i livet enn barn!! Jeg har aldri diskutert graviditeten min med henne, har kun fortalt henne at jeg faktisk er gravid. Min aller beste venninne, som også kjenner denne "baby-hateren" har blitt verbalt "angrepet" fordi hun har sine to nydelige barn i profilbildet sitt på Facebook og faller tydeligvis inn under denne "gale kjerring" gruppen..

Det som er så vanskelig å forstå er at hun viser så lite respekt for de vennene hun har som faktisk har barn eller er gravide!!!!?? Hun sier selv at hun aldri kommer til å fokusere så mye på sine barn når hun en gang blir mor, men at hun kommer til å sette viktigere ting før barna. HVA ER VEL VIKTIGERE ENN BARNA DINE???!!!!

Var så dum at jeg inviterte henne med på shopping i går, men fikk som svar (På facebook) at dersom jeg skulle kjøpe mamma/ baby klær ble hun aldri i verden med, da fikk jeg gå alene eller ringe noen som brydde seg!

Vondt og sårt at jeg tydeligvis ikke har en venninne i henne lenger nå som jeg er gravid.... Men, en slik veninne er ikke stort å samle på kanskje......
Kokkemor
Sv:
16:29 11.05.2008
virker nesten som at hun er sjalu, eller at hun faktisk prøver og bli gravid, men har ikke lykkes enda.
Har hun oppført seg sånn tidligere da? når det har vært snakk om barn og graviditet?
Helt ærlig, jeg syns det er kjempe dårlig gjort. En venninne skal være der for en venninne. Bry seg. Skjønner godt at du blir lei deg, det hadde jeg og blitt.
Hun burde ha takket nei på en annen måte da du inviterte henne med på shopping. Du skulle ha bedt med en annen som bryr seg, tatt masse bilder fine morsome shoppingsturen, og lagt ut på facern...
Jeg tror ikke jeg hadde giddi og tatt så godt vare på en "baby"hater venninne hvis jeg hadde hatt barn, eller var gravid.

Hm.
Trøsteklem fra meg
Mine vil ha baby
Sv:
16:41 11.05.2008
takk for trøsteklemmen, den hjalp:)

Hun har vel egentlig alltid tenkt på seg selv og bare seg selv.Vi andre har vel bare tenkt at "hun er bare sånn." Vet hun har tatt to aborter, men har aldri uttalt seg sånn om barn og gravide før. Hun mister sikkert mange venner hvis hun fortsetter sånn, nesten alle hun kjenner har jo barn eller prøver å få.. Nei, det bli siste gangen jeg inviterer henne på noe som helst...
Kokkemor
Sv:
17:17 11.05.2008
Kjære kokkemor...Bare vent til hun selv sitter der med "bolle i ovnen".Da tror jeg pipen får en annen lyd.Nå når du går gravid å er i lykkelige omstendigheter og denne baby hater`n av en venninne ikke kan glede seg med deg så får hun drite å dra spørr du meg!Tenk den dagen det er hennes tur??Ikke mange som kommer til å glede seg sammen med henne da.Hun fortjener nesten samme behandlig tilbake så hun får opp øya sine over hvilken oppførsel hun har vist!!
Kanskje hun føler at hennes liv ikke går videre,at dere gravide og som har barn har kommet dere et steg videre og det har ikke hun..Det kan jo tenkes at hun er misunnelig å tar på seg en maske!!!
Jeg ville bare latt henne seijle sin egen sjø..Ikke be henne med på noe,siden hun gir inntrykk av hva hun synes om situasjonen graviditet/barn.Hvis hun spørr hvorfor hun "blir holdt utenfor" så er det jo bare å svare henne med at det blir nok for mye baby prat så det er nok ikke noe for henne.Da tror jeg hun kanskje får seg en støkker!!!
♥IrisMarie *høygravid*♥
Sv:
18:04 11.05.2008
Takk for innlegget:) Tror du har helt rett... skal nok "skåne" henne for baby prat ja, det blir en enkel oppgave.. Hun trenger i allefall ikke komme til meg å be om råd den dagen det er hun som er gravid.

SHE`S ON HER OWN!!!!
Kokkemor
Sv:
20:00 11.05.2008
Hei kokkemor!
Jeg også tror, som andre over her, at når hun selv blir gravid så kommer hun til å skjønne hva det er vi gravide snakker om:) Det blir gjerne mye fokus rundt gravide, selv om vi kanskje ikke ønsker det selv. Jeg opplever når jeg er med venner at jeg prøver å spørre dem om hva som skjer i livet dems og få de til å fortelle om seg, men de ender alltid med å snakke om magen min og alt rundt fødsel og graviditet. Så jeg regner med hun venninnen din er fryktelig sjalu og at hun faktisk ikke har kommet til det stadiet i livet hvor hun er voksen nok til å bli mor selv. :)

Håper hun ikke blir for plagsom for deg utover da:)
klem
Lacey
Sv:
20:25 11.05.2008
Noe av greia er jo å det at jeg har ikke møtt henne etter at jeg ble gravid..Det eneste "baby pratet" vi har hatt oss i mellom er at jeg skrev en melding hvor jeg fortalte at jeg var gravid.. Vår 3. venninne (min bestevenninne) har 2 barn og fikk spørsmålet: "Hvorfor har du bilde av ungene dine som profilen din på F.B og ikke deg selv. Vi har sett ungene dine før!!!"

Det går ikke an å føde et barn og så bare støte dem unna som en gjenstand mener nå jeg. Det er klart de vil være den største delen av livet ditt. Det er klart at det er vanskelig å prate om mye annet enn det som opptar deg mest, men jeg mener at venner burde ta seg tid til å lytte og vise glede for vennene sine.( I allefall innefor rimelighetens grense.) he he, det kan jo kanske bli litt mye bleieskift og gulpe prat;););)

Klarer liksom ikke gi slipp på alt det "oppgulpet" hun har kommet med. Hun kommer til å bli en forferdelig mor selv, hvis hun mener det hun sier om at hun aldri kommer til å fokusere mer på ungene sine enn karriere, mann, hus etc.

Hun er for tiden singel etter å ha vært utro og bor hjemme hos sin mor. Flotte utsikter for noen som tydeligvis har et bedre syn på livet enn alle de som er eller ønsker å bli gode mødre.
Kokkemor
Sv:
22:28 11.05.2008
Hun har det nok ikke godt med seg selv..Bo hjemme hos moren sin??Vært utro??Joda,dette virker på meg som rein sjalusi..Hun synes sikkert sin egen situasjon er pinlig,men kanskje for stolt for å innrømme det?Synd for henne,hadde hun vært "normal" så kunne hun fått litt støtte å en skulder i denne vanskelige tiden.Selv om det er hun selv som har driti på leggen.
Nei,hun der virker selvgod å hoven,slike folk er det bare å le av å la dem styre.Ikke la et ord av det hun sier gå inn på deg.Det er ikke bryet verdt engang.Kos deg med graviditeten å hold deg sammen med dem som virkelig bryr seg.Det ville jeg gjort!!!!
♥IrisMarie *høygravid*♥
Sv:
12:12 12.05.2008
Hun er nok sjalu, jeg følte det også sånn som deg når jeg gikk gravid, mange av venninene mine ble sure og gadd ikke å ta kontakt. men ihvertfall viss hun er så sjalu så kunne hun snakket med deg og fortalt at hun ville holde seg litt unda pga sjalusi eller holdt dette inni seg. Enten prøv og snakk med henne eller bare drit, og STOR kos deg med at du er gravid. Og gratulerer så mye!!!
PrematurJenta06
Sv:
14:04 13.05.2008
Det var da voldsomt! Selv om man ikke er så glad i babyer trenger man vel ikke å proklamere det så sterkt, og i alle fall ikke til sin gravide bestevenninne! Hun er sikkert litt sjalu innerst inne, er sikker på at når hun selv står i samme situasjon vil hun sette barna først uansett! Dette var i alle fall over streken. Synd om hun ødelegger et vennskap på denne måten.

Men jeg kjenner meg litt igjen i å irritere meg over et sånt fokus på barna hele tiden. Før jeg ble gravid var jeg ofte sammen med venninner med barn, og det var veldig befriende å se at disse kunne være opptatt av andre ting enn barna sine, at de faktisk kunne prioritere andre aktiviteter innimellom. Ikke alltid like spennende for en uten barn å hele tiden måtte involveres i barnegreier når en vil treffe sine venner. Så jeg prøver å ikke snakke for mye om graviditeten til andre som ikke har barn/er gravide og vise at jeg fortsatt er den samme gamle. Får se hva som skjer når babyen er der...;-) Barnet ditt blir jo en del av deg og det må nok venninner akseptere.

Men babybilder (uten mor) på Facebook-profilen er litt irriterende synes jeg - det er jo ikke babyen sin profil! Legg dem i album i stedet da vel!
Maracuya
Sv:
15:39 13.05.2008
Hei :-)

Man kan jo føle seg veldig utenfor i Mamma/babyverdenen når man ikke er der selv... Hvis hun har to aborter bak seg, kan det være at hun bevisst eller ubevisst lider pga det... hun kan jo også tenke at det aldri skjer henne (at hun finner Den mannen, så hun hun får Barn) osv...
Hun kan være sår, men det kommer ut agressivt som en beskyttelse!?

Du kan jo si det til henne at det hadde vært hyggelig om hun kunne gledet seg med deg og at du gjerne tar "hensyn" til henne ved å ikke kun snakke om Babyting..?

klem
yrild
Sv:
16:31 13.05.2008
kan faktisk fårstå "baby- hateren" litt.... det ER sinnsykt slitsomt å høre på baby/barn snakket til foreldre. jeg er selv gravid, men herregud, det er "bare" et barn.. ikke det at barn ikke er viktige, men sånn samfunnet har blitt sitter jo de fleste barn i en kongestol oppå tronen sin og "hersker". jeg mener ikke at barn er anneledes i dag enn de var før, men nå virker det som om store deler av samfunnet lever og ånder for barn. de blir voksne en gang de også. foreldre snakker ikke om annet enn barna sine (selvfølgelig ikke alle, men mange), de kjører dem hit og dit, fottballtrening, vennebesøk o.s.v. barn skal få leke og lære, ha minst mulig annsvar og byrder og skjermes for alt som er vondt og vanskelig i verden, alt de sier og gjør må med stor selvfølgelighet fortelles til alle for det er jo bare såååå søtt og ungen er jo bare såååå flink... sånn har samfunnet blitt virker det som. veninnen din har nok bare fått nok, orker ikke denne gudliggjøringen av barna mer, det gjør ikke jeg heller. vil egentlig ikke ha barn, men nå er jeg da gravid.... det er ikke det at jeg missliker barn, det er foreldrene deres jeg ikke liker. krysser fingrene for at jeg blir en god mor og at jeg ikke har behov for å fortelle hele verden at ungen min bæsja normalt i dag og at jeg kan være den jeg er i dag og være en mor, i den rekkefølgen.
hemmeliggravid
Sv:
18:32 13.05.2008
Hvorfor har du tenkt å få barn, egentlig, når du ikke har lyst?
Bærkorg Måkeskrik
Sv:
20:32 13.05.2008
Det kan være utrolig frustrerende å være sammen med mødre som BARE snakker om barna sine, man kan jo ikke forlange at alle andre skal være like opptatt av barna mine som jeg er...Litt vel ekstremt å blabre ut på "fjæsboka" om hvor mye man hater barn.....og nekte å være med på shopping av den grunn....Hun har vel fått nok, kan jo være venninner selv om man har forskjellig syn på ting....
Sanna32
Sv:
20:44 13.05.2008
Hun hørtes da innmari koslig ut ho facebook dama:) greit nok d, at d kan være kjipt å bare høre om babyprat, men trenger jo ikke brøle sånn om d.. Var vel litt vel frekk den kommentaren hun slengte ut, når hun ble spurt om å bli med å shoppe.
Vivianca
Sv:
20:36 14.05.2008
til berkorg måkeskrik:

jeg ble gravid på tross av at jeg gikk på p- piller, barnefaren vil gjerne ha barnet og har lovet å ta full papapermisjon slik at jeg slipper å bryte studiene. derfor har jeg bestemt meg for å bære frem barnet. man trenger ikke å vere superbegeistret for barn og ønske det innderlig dypt for å bli en god mor...
hemmeliggravid
Sv:
23:34 14.05.2008
Er ny på facebook, men er det noen grupper vi kan melde oss inn i som heter fks: stolte mødre, barn er viktigst osv?
Har selv lyst å lage en som heter noe som at :når man får barn, vet man hvem venner som er gode, fks, (er så sinna på de som svikter bare fordi de får barn, )
andregangsgravid:0)
Sv:
09:29 15.05.2008
Det er tydelig at det er mange som finner ut hvilke venner som er VIRKELIGE venner når de bli gravide...
Virker som mange ikke syns man er KUL nok å henge med lengre.. De som ikke har barn selv er kanskje mer fokusert på å feste og syns kanskje at en som ikke drikker og fester som gale hele natten ikke her noe gøy???? Jeg var faktisk på fest til 03.30 natt til Søndag og syns da jeg er "Kul" som bare det, selv om jeg ikke drikker.
Mange av mine venner, kollegaer og ikke minst min søster merket godt at det var flere venner som "forsvant"da de gikk gravide og etter at de lille kom til verden.
Selv har jeg ei bestevennine som har fått "to tette" barn og egentlig gått gravid konstant i 2 år, og vennskapet vårt har aldri vært så sterkt og godt som gjennom dette. I dag er jeg gudmor og fadder til hennes nydelige barn og hadde aldri snudd ryggen til henne eller noen andre fordi de var gravide.

Det skal også sies at jeg i går møtte "FRØKEN FACEBOOK" og det første hun begynte å prate om var graviditeten min. Om jeg var mye kvalm, hadde noe dilla og vi
lle ta på magen min.....
FALSKE FALSKE DAME!! Du får ALDRI ta på magen min!
Det er forbeholdt GODE venniner.
Kokkemor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------