jeg dro hjem akkurat ett døgn etter fødselen...og har fått så mange kommentarer på det etterpå... at jeg må være så sprek osv... når jeg i tillegg gikk rett ut på tur og hentet datteren vår i barnehagen ble jeg møtt med STORE øyne når jeg kom trillende..hehe...
føler ikke at jeg er så utrolig god form liksom.. har jo hatt masse etterrier og merker jo enda at jeg har presset et barn ut av kroppen min liksom..;) men jeg klager ikke..;) har det jo helt supert..;)
hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset? og når ta den første trilleturen?
Sv: Hvor lenge var dere på sykehuset etter fødselen?
16:12 11.05.2008
Jeg fødte natt til lørdag og var der til mandag, dvs to netter utenom selve fødselsnatten. På Fødeloftet i Stavanger kan du være der 2-3 netter utenom den natta du evt føder, hvis du føder på natta. Jeg syntes det var skummelt å reise hjem mandagen men følte det var på tide å kaste seg ut i det.. Fysisk form var god men psykisk var det så som så og jeg hadde det utrolig kjipt. Håper neste gang blir bedre og at jeg kan reise hjem dagen etter ved godt mot! :-))
16:30 11.05.2008
To netter utenom fødselsnatta her også. Men kunne nok godt dratt tidligere. Var utrolig deilig å komme seg hjem! Tror nesten det hadde vært mindre slitsomt å komme seg hjem tidligere, fått sove skikkelig i egen seng:)
Trilla første gang den dagen vi dro hjem fra sykehuset. Ikke lange turen da men:)
Anonym
16:33 11.05.2008
1 uke
Anonym
16:50 11.05.2008
ja jeg klarte ikke sove noe særlig på sykehuset (bodde på hotellet jeg og).. i tillegg så savnet jeg datteren min hjemme osv... sist da jeg fødte henne var jeg kalr til å dra hjem dagen etterpå og.. men da hadde de ikke legesjekk på søndager... så da ventet vi til mandagsmorgen, gikk på legesjekk og deretter hjem..;)
skjønner det kan være tøft å dra hjem om man er usikker..men det går nok over etterhvert.. er jo litt rart å skulle ta seg av en liten nyfødt en helt alene.. håper det går bedre for deg no..;)
16:50 11.05.2008
6 dager, men det var fordi lillegutt er født 7 uker før termin.
Hadde lyst til og reise hjem et par timer etter fødselen, men gjorde ikke det pga av gutten vår. Måtte jo gjøre det beste for han:) Men hvis han hadde kommet til riktig tid, hadde jeg nok reist så fort jeg kunne.
tror det er vanlig og ligge et par dager på sykehus, når man har født til vanlig tid.
mistet mye blod så måtte ligge på barsel...men kjente hele fødselen gooodt på kroppen, så d var godt å være dær..
trillet ikke før et par uker etter pga dårlig form..
Anonym
16:59 11.05.2008
Jeg dro på slaget 12 timer etter at jeg fødte, men måtte mase meg til "lov" til å dra hjem siden jeg hadde epidural. Hadde foreldrene mine på besøk og ville hjem til dem og mannen min i stedet for å ligge på sykehus med folk jeg ikke kjente. Men den første trilleturen gikk det nok en uke før jeg tok, for jeg hadde utrolige bekkensmerter og kunne knapt gå, noe som kom som et sjokk siden jeg ikke hadde noe bekkenløsning under svangerskapet. Men snupp ble trilla av stolte besteforeldre ganske raskt!
17:11 11.05.2008
7 grusomme, lange, fæle dager ;-( Ville BARE hjem, men pga gulsott og ammeproblemer mått vi bli en uke. HATA det, og gruer meg masse til en eventuell neste gang. Kommer aldri til å skjønne hvorfor man stuer en haug med hormonelle sippedamer inn på et lite rom, når alt man vil er å være alene... (jada, skjønner det er pga økonomi, men dog...)
17:41 11.05.2008
Var der 2 uker til sammen.. Jeg burde sikkert blitt lenger,men det var utrolig godt å komme hjem. Selvom jeg fortsatt var "pleiepasient" da jeg kom hjem.
18:23 11.05.2008
5 dager etter fødsel, lillegutt hadde gulsott og jeg klarte ikke å tisse selv så da måtte vi være der. Ble lagt inn natt til mandag,fødte mandag kl 2 og dro lørdagsformiddag.. leenge..
18:41 11.05.2008
Må bare spørre;
Var dere ikke helt herpa i underlivet?? Jeg lå fra torsdag til søndag på hotell og det var jo så deilig.
Jeg hadde så utrolig vondt nedentil at jeg ble anbefalt å kun ligge. Hadde ikke dere det sånn? Tror ikke jeg hadde klart å sitte i bilden de ti minuttene det tar å kjøre hjem..
18:47 11.05.2008
Med størsta var jeg i tre netter.
Med minsten var jeg i to netter. Skulle gjerne dratt hjem tidligere med andremann, men ventet til etter legekontrollen.
18:52 11.05.2008
jeg dro hjem 2 dager etter, ville hjem samme dagen men fikk ikke lov:(
tok første trilletur da baby min var 5 dager:)
Anonym
19:04 11.05.2008
var på føden i tre dager.
De spurte om ikke jeg ville være der en dag til siden jeg er førstegangs, men var lei sykehuset!!
Gikk første turen dagen etter at jeg kom jem fra sykehuset!
20:03 11.05.2008
Jeg fødte fredagsmorgen og dro hjem mandag, før kl tolv tror jeg.. Da ble vi kasta ut fra hotellet på Ullevål. Skulle gjerne vært der én dag til, var ganske pjuskete, ikke veldg tøff i trynet nei..
20:06 11.05.2008
Var vel 6 dager etter fødsel første gang pga tøff fødsel og mistet mye blod.
Andre gang var det keisersnitt og da dro jeg etter 4 dager.
Kunne få dra etter 3 men det klaffet ikke medreisen, for mannen min måtte hente meg og det var i en annen by.
20:16 11.05.2008
dro hjem etter to dager.
fødte på en onsdag, hjem fredag, trilletur på lørdag...
var innmari mørbanka i underlivet, men ville ut og gå litt...
men jeg skulle tatt det litt mer med ro (løfta vogna opp trapper og sånn) for fikk vondt i bekkenbunnen.. i tillegg ble jeg sydd, så klarte ikke sitte normalt på 2-3 uker..
20:27 11.05.2008
på min første fødte jeg søndag morgen og dro hjem fredag kveld. mistet masse blod pga morkakebit satt igjen og ble sydd masse(!).trillet ikke før babyn var 3 uker.på min andre fødte jeg på tirsdag ettermiddag og dro hjem på fredag morgen.sydde 4 sting og mistet lite blod.trillet fredag og det var slitsomt.
20:35 11.05.2008
Jeg fikk mitt første barn, og syntes det var greit å være på sykehuset noen dager. Var snillt og hjelpsomt personale, og trengte litt hjelp til å få til ammingen skikkelig. På sykehuset jeg var på, er det en fast regel at man ikke drar hjem før barnet har lagt på seg, om ikke spesielle omstendigheter og om en absolutt vil hjem da.
Jeg tror man har godt av å få litt ekstra hjelp når man er førstegangsfødende, likavell om man var sprek etter fødselen. Selv kjente jeg ikke noe på kroppen, fødselen gikk fort og bra, bare litt sår nedentil.
Syntes det var greit å være på sykehuset noen dager å bli ekstra "dullet" med :)
Anonym
20:49 11.05.2008
Fødte fredag kveld og reiste hjem tirsdag. Trillet fredag etter det igjen, så lille snupp var akkurat én uke.
Joda, var rimelig mørbanka, ja! Ble klippet opp og sydd igjen, men vi hadde det ultimate sommervær, så jeg MÅTTE ut å gå :)
21:09 11.05.2008
Innlagt søndag 1445
Fødte søndag 2332
Kom over til hotellet i 0300 tiden om natten
Da begynte dagen først å telle dagen etter
Skulle reist hjem onsdag da- etter de 3 dagene man får. Men siden han ble lagt 24 timer i lys måtte vi vente til torsdagen.
Passe tid synes jeg, ble litt lei og selv om jeg godt kunne tenktmeg mer hjelp med f.eks amming i starten. Men det verste var at jeg måtte være alene til onsdagen, da det kun var enkelt rom tilgjengelig og sambo måtte dra hjem. Siste natten hadde jeg ikke krefter igjen og han sov på gulvet mens jeg lå utmattet i sengen. Fra onsdagen når han ble lagt i lys fikk vi endelig dobbeltom etter mye gråt og barseltårer....
21:22 11.05.2008
Fødte midt på natten, så jeg måtte være der i 8 timer. Med nr to var jeg hjemme etter to timer. Trives best hjemme;-) Var ute på trilletur dagen etter . Har vært i kjempeform etter fødslene (hadde lette og ukompliserte fødsler)
21:38 11.05.2008
magdamaria
jeg er ikke så herpet nedentil..hehe.. men har sydd jeg og. men hadde bare noen små rifter...
ser det er veldig forskjellig på når man drar hjem....sist ville jeg og hjem dagen etter men da hadde vi ikke hatt legesjekken enda.. denne gangen dro vi hjem med engang etter legesjekken også..;)
kjedelig å lese om dere som har store plager i etterkant. håper det gikk fort over når dere kom hjem
21:44 11.05.2008
2 uker etter fødselen, men 6 uker før fødselen. Jeg ble innlagt i svangerskapsuke 28 (tok keisersnitt i uke 34), og måtte bli i 10 dager etter pga høyt blodtrykk. Da fikk jeg flytte på hotell. Dattera mi var på nyfødtintensiven i 14 dager før vi fikk reise hjem. Mannen min måtte bo hjemme hele denne tiden.
21:54 11.05.2008
Første gng jeg fødte, var en lørdagskveld, ville gjerne hjem dagen etter, men fikk ikke lov, fordi jeg måtte vente til mandagen for legesjekken. Denne gang fødte jeg en tirsdagskveld, og reiste hjem onsdags morgen. Ville gjerne hjem rett etter fødselen, men måtte vente 4 timer, og da var det midt på natten, så ble trillet over på hotellet og ble pent nødt til å vente til neste morgen. Det var jo gjerne like greit, for storesøster gledet seg til å hente babyen på sykehuset. Trilleturer gikk det vel en ukes tid tror jeg, slet veldig med bekkenet da, så det det gikk lenge før jeg kunne gå skikkelige turer.
22:09 11.05.2008
Var der to netter, kunne vært en til, siden litja er født på ettermiddagen. Men jeg kjeda meg sånn at jeg ville dra hjem, itillegg hadde jeg veldig lyst til å være med og levere storebror i barnehagen dagen etter siden han hadde burdag den dagen... :-)
Så første trilleturen ble til barnehagen når tuppa var 2 1/2 døgn gammel. :-)
22:53 11.05.2008
Var på sykehuset i 5 dager med eldstemann som er født 3 uker før tiden, og 3 uker med lille snuppa som er født 7 uker før tiden .....Så her var det stuck in hospital ;))
Anonym
23:01 11.05.2008
innlagt lørdags natta, haste ks tirsdags ettermiddag og hjem lørdag formiddag...passe lei sykehuset da ja...
23:23 11.05.2008
fødte på fredags ettermiddag og reiste hjem tirsdag. var der i 5dager og 4netter. hadde en lett fødsel og formen var super så kunne nok reist hjem med en gang om jeg hadde fått lov. skulle egentlig hjem mandags morgen men måtte bli et ekstra døgn for å måltidsveie babyen da han hadde gått ned for mye i forhold til hva som er "lov"
04:16 12.05.2008
WØW...det var jo AKKURAT det samme som meg, Ladybug! Jeg fødte vesla fredags ettermiddag, ville reise hjem mandag, men måtte måltidsveie henne pga vektnedgang og var der til tirsdag. Jeg kunne jo ha skrevet innlegget ditt selv! Forresten bare 3 uker mellom henne og Nicolai!:-)
02:23 12.05.2008
Jeg hadde det så supert på barsel, jeg da. Hadde enerom og følte jeg in heaven :o) Følte nesten litt sorg da jeg reiste....selv om det var deilig også.
04:11 12.05.2008
Skal vi se...med snulla var jeg der 1 uke. De tok skikkelig vare på meg på sykehuset, og jeg hadde enkeltrom, så det gikk greit. Var snakk om jeg skulle være der 2 dager til fordi snulla skulle på UL da pga hjertet, men jeg orka ikke være der så lenge, så kom heller tilbake etter 2 dager hjemme. Den første trilleturen tok vi da hun var 9 dager, men jeg måtte gi meg tidlig.
Så med vesla dro vi hjem på den 4. dagen, skulle egentlig hjem dagen før, men vesla hadde gått ned alt for mye ned i vekt, så vi måtte se at hun la på seg før vi kunne dra. Det oppholdet var litt kjedeligere siden jeg hadde dobbeltrom og fikk vondt av å ligge i senga der om natta. Trilla henne hjem fra sykehuset!:p
11:17 12.05.2008
litt rart dette. for min lille prins er ikke blitt veid siden fødselen han.. de veide han ikke før vi dro hjem... men vi skal opp på kontroll i morgen da.. da er han 6 dager gammel. så da skal vi nok få veid han..;)
12:32 12.05.2008
5 dager: natt til onsdag - mandag ettermidag, ble keisersnitt onsdag kveld
pluss natt til tirsdag før fødsel
Ble vel så lenge pga jordmora som fulgte meg kom på vakt igjen den mandagen. Var da lei sjukehuset pga vond seng, ammeproblemer som ingen fikk hjulpet meg med (bare stress å bli overvåket) og ikke minst veieregime pga han gikk ned i vekt (ødela ihvertfall amminga)
Men syntes damene på føden var kjempegreie, var bare på tide å prøve seg på egen hånd. Trilleturen tok jeg vel etter ei ukes tid hjemme. Bare noen hundre meter langs veien. Var vondt etter keisersnittet