GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Hvor mye aktiviserer dere baby på 2 mnd?
17:08 11.05.2008
Hei!

Jeg lurte på om dere "aktiviserer" en baby på 2 mnd mye? De første ukene skal de jo ha mye hudkontakt og være nær foreldrene, men når baby er 2 mnd, kan det da ligge litt alene? Tenker på baby gym eller at babyen ligger i lekegrin slik at han ser og hører foreldrene...

Jeg lurer på hvor mye et barn på 2 mnd pleier å sove. Skal man "prøve" å holde de litt mere våkne på dagen?

Anonym
Sv: Hvor mye aktiviserer dere baby på 2 mnd?
17:56 11.05.2008
Vår gut på to mnd er veldig enkel å forstå seg på slik, når han har lyst til å bli "underholdt", vil han absolutt ikkje ligge åleine i vogn/vogge. Då ligg han å sutra, og blir veldig fornøgd når han blir tatt opp. Han syns det er stas å ligge på kjøkkengulvet på eit teppe, der ting foregår og han kan følge med. Han syns det er artig med ting som beveger seg, og vil gjedne bli prata med. Men han blir sliten av det, og då sier han i frå. Då vil han gjedne ligge litt for seg sjølv, og sovnar som regel då.

Ikkje prøv å hald dei vakne, dei må styre det sjølve.. min har iallefall lett for å bli overtrøytt og veldig sletin. Hugs at søvn avler søvn!
Mari__B
18:58 11.05.2008
Her sover gutten veldig mye egentlig, men samtidig så har han perioder der han ikke sover på MASSE timer!! Vi aktiviserer ikke william så veldig mye, men han elsker at vi sitter å prater med han så det gjør vi en del, men samtidig har han begynt å ligge litt mer alene uten å begynne å skrike med en gang!!
Mamma'n til William *07.03.08*
21:13 11.05.2008
Jeg har kjøpt en vippestol med slike figurer som henger foran den. Så den kan hun sitte i når hun er våken og ikke vil ligge og sove, samtidig som hun kan følge med oss også. Fredag kjøpte vi en uro for å ha over sengen også, som beveger seg og spiller en melodi. Den var stas den!! Hun var kjempebegeistret og lå og så på den lenge og lenge, til hun til slutt sovnet!:)
Holder henne aldri våken jeg nei, det skal man vel ikke gjøre før de blir gamlere vet jeg.
Trine *Christina 15.03.08*
23:46 11.05.2008
Vesla vår elsket babygymen. Kunne ligge i evigheter, sovnet litt innimellom. Når hun vil ha oppmerksomhet sier hun "buhuu".
Anonym
00:25 12.05.2008
veslegutten har i gården liker veldig godt babygymmen sin, og kan ligge der lenge å pludre og kose seg. Han har også begynt å leke med koseteppet sitt, ranglen sin og et lite "knitrende" pinnsvin.

Han sier tydelig ifra når han vil ha litt oppmerksomhet, og elsker å ligge å prate. Han trives også veldig godt i det nye bæresjalet vi har kjøpt :)

Min sover egentlig ikke så mye på dagen, ca 3-5 små lurer (ofte under en time), men til gjengjeld sover han mye om natta/morgenen :) ofte til 10-11 tiden :)
Jeg lar han styre sovingen som han selv vil, og det varierer ofte fra dag til dag... ikke noen vits å holde dem våkne, da blir de bare overtrøtte og grinete.
Lenore86 *med Mathias*
13:57 12.05.2008
Hei

Jeg lurer også på det samme. Noen venninner av meg holder og duller med babyen sin hele tiden....
Skal man da få dårlig samvittighet at de ligger litt alene?

Vår sover i vugge ved senga og er aldri oppi senga sammen med oss. Var litt den første tiden, men nå sover hun i vuggen.
Er man dårlig mor om man ikke duller med dem hele tiden? Når de er blitt 2 månender eller mer, så kan de ligge litt alene på dagen (med tilsyn selvsagt..

Vet det er teit å sammenligne seg med andre :) Men man lurer jo......

Anonym
15:27 12.05.2008
Nei man er ikke dårlig mor hvis man ikke duller hele tiden. Jeg er litt opptatt av at lillegutt kan ligge alene litt, sånn at han ikke blir vant til å bli båret hele tiden, da får man jo aldri gjort noe som helst. Vil ha ett barn som kan ligge å kose seg på gulvet eller i vippestol i mer enn 5 minutter. Lillegutt elsker vippestolen, han ligger jo mer enn å sitte, men der roer han seg alltid. Bare flytter han rundt med meg, han elsker å ligge der. Han ligger også litt på teppe under babygymen, men det er foran tv'n og der blir han helt oppslukt og kan ligge å se på tv kjempelenge... men det er bare hvis jeg skal gjøre ting han ikke kan være med på.... Tv slave i en alder av 10 uker..hehe.. ikke bra. Men ikke så ofte han ligger sånn da.
Anonym
18:38 12.05.2008
Dette regulerer seg selv! Noen barn vil ha mye oppmerksomhet og kontakt, mens andre er helt fornøyd med å ligge for seg selv under en leke. Min første måtte ha med seg alt som skjedde, måtte altså bæres mye rundt for å følge med. Minsten kan ligge leeenge under babygymmen eller andre leker, og sier tydelig i fra når han vil underholdes!
Anonym
09:21 13.05.2008
Godt å høre at det er flere som gjør som meg :) Fikk så dårlig samvittighet når jeg snakket med noen venninner, og de duller med den lille dagen lang.
Jeg tror som dere andre sier at det er sunt at den lille kan være litt alene og trives i sitt eget selskap. Men alle barn er jo forskjellig...

ei annen venninne av meg dullet veldig med den lille hele tiden, og var ikke mye ute blant andre.. sønnen hennes har blitt en en mammadalt uten like, skriker når andre vil holde han og vil bare tilbake til mor.. Han er nå 1 år og har vært slik hele tiden.

Er det vanlig at babyer er slik eller blir de slik av for mye dulling? Førstegangs her.. så har derfor ikke mye erfaring :)

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------