GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Bryllupsdebatten

Går du i giftetanker?

Hvor mye koster en brudekjole? Hvor mye kake trenger en til 70 gjester? Hva skal stå på invitasjonen? Hvilke fotograf er den beste? Må jeg ha oppsatt hår? Svigermor overtar styringen, og mannen min er håpløs på håret. Hjelp!!!
Tema: Bryllup!
Noen som ikke skal gi morgengave?
17:48 11.05.2008
Lurer litt på om det er nødvendig med denne morgengaven jeg... Fra gammelt av var det jo brudens foreldre som betalte bryllupet, og derfor fikk hun en morgengave som en slags kompensasjon. I dag skal man jo være likestilt og det er vel vanlig at man gir hverandre gaver. Men er det egentlig nødvendig? Er det ikke gave nok at man har sagt ja til hverandre? Dessuten er det jo ingen tvil om at et bryllup medfører nok av utgifter ellers...
Anonym
Sv: Noen som ikke skal gi morgengave?
18:09 11.05.2008
Vi dropper det. Det er nok å tenke på!!
Sonia & Sofie
08:29 12.05.2008
Vi skal ikke kjøpe noe. Reiser på ferie dagen etter vi gifter oss,tenker at vi kjøper oss noe vi selv har lyst på når vi er der :)
Franz
12:36 12.05.2008
eh hva med å være litt romantiske da jenter? trenger jo ikke være noe stort, men det er en fin tradisjon...og folk kommer til å spørre hva du fikk
Sperminated
14:30 12.05.2008
Det var vår første tanke også.... Men så ombestemte vi oss. Synes det er kjempehyggelig å få/gi en liten ting som vår lille gave til hverandre på morgenen dagen etter. Trenger jo ikke å være noe stort eller dyrt!!
Mamman til Mari
14:53 12.05.2008
Vi syntes det ble vel mye med hele bryllupet og utsetter morgengavene til første bryllupsdag, da får vi anledning til å gjøre noe spesielt til denne dagen :)
Billeboms
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------