GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hvordan skal dette gå rundt?! :S
20:35 11.05.2008
Vi er to voksene og et barn. Og jeg er gravid igjen (uplanlagt).. Vi har ca. 12000 i inntekt i måneden. Det skal dekke alt! Husleie, mat, bensin, strøm, telefon, klær osv osv... I tillegg har vi hund som krever sitt inniblandt. Grunnen til den lave lønna er fordi jeg ikke rakk og komme meg ut i jobb før jeg ble gravid igjen. Hadde bare engangsstønaden sist også. Så jeg kommer ikke til og få jobba med det første. Mannen min har ingen utdanning, så lite lønn på han..

Vi leier nå en billig leilighet til 3800 i måneden. 50kvm med to soverom.. Billig og bra for oss.

Vi har funnet mugg og sopp i leiligheten. Huseier gjør ingenting med det.. Så vi må flytte.. Sett på boliger rundt her nå. Men de ligger jo på 5000 og oppover for en med to soverom. Dette kommer vi jo aldri til å greie?! Vi må nesten ha to soverrom nå som vi etterhvert blir 4 stykker...

Hvordan skal vi greie dette da?

Det er helsefarlig og bo her, så vi må bare komme oss vekk...
Anonym
Sv: Hvordan skal dette gå rundt?! :S
20:40 11.05.2008
Uffda, ingen enkel situasjon, nei, men gudskjelov har man sosialkontoret. Jeg ville kontaktet de, jeg... Dere har nok mye mindre av det som de regner i minimum livsopphold til og med med en husleie som er høyere enn den dere har nå. 5000 må man vel ia hvertfall regne med for en sånn nogelunde leilighet. Det er klart, du kan vel kanskje ikke forvente noe annet enn at du må ut i jobb og ikke kan gå hjemme så lenge som andre, men det ordner seg nok for dere på et vis<:-).
Lykke til!
Anonym
20:47 11.05.2008
Vi var der sist vi leide, da hadde vi husleie på 5500 kr. De kunne ikke hjelpe oss fordi leia var for høy. Vi måtte under 4000 (tror jeg det var).

Merker jeg begynner og bli deprimert av dette. Jeg merker jeg blir fort sint og har liten tolmodighet.. Mannen min sier at nå må vi flytte.. Men det er ikke så enkelt når vi ikke finner noe til en så lav pris.

Jeg begynner gjerne og jobbe, hvis det er noe hjelp og få over denne kneika. Trenger ikke og gå hjemme et år med den andre babyen. Jeg har heller ingen utdanning, men håper og få jobb. Hvertfall litt inntekt:)

HI
Anonym
20:57 11.05.2008
JO, men de må jo ta i betraktning at dere blir fire nå og gi dere litt slingringsmonn på husleia i forhold til det? Ring de på tirsdag, du -dere må jo finne en løsning på det. Man kan jo ikke presses til å ta abort på grunn av økonomi heller. Uff, skjønner godt du blir deprimert. Er jo vanskelig nok sånn som dere har det! Hvor langt er du på vei? kan du prøve å finne en jobb nå da. Man må vel ikke jobbe så altfor lenge før man opparbeider seg retten på svangerskapspenger?
Anonym
20:42 11.05.2008
Dere burde sjekke reglene for bostøtte fra kommunen. Vet ikke helt hva som er grensen for å få det, men kunne høres ut som at dere trenger det!
Det skal være mulig å få snakke med en økonomisk rådgiver i kommunen også, gratis, for å se over muligheter.
ninaka
20:49 11.05.2008
Angående bostøtte - så står det om dette på
www.husbanken.no

Ser ut til at dere kan ha krav på det fordi dere er barnefamilie med lav inntekt.
Klikk deg innp å bostøtte i venstre meny- der kan du fylle ut et spørreskjema med alder, inntekt osv og se.
ninaka
20:52 11.05.2008
Det var ikke mye. Prøv å få en eller annen hjelp til å løse problemet. Snakk med sosial kontoret f.eks.
Det er uholdbart å bo slik. Håper det ordner seg.
Anonym
20:54 11.05.2008
Ang. bosituasjonen, har dere vurdert å se etter en 1roms leilighet der stue og kjøkken er separert? Da har dere et eget soverom der barna kan sove og stua dere kan bruke som felles oppholdsrom og soverom for dere? Kan jo lage en sovekrok eller kjøpe en litt ordentlig sovesofa (her kommer økonomien inn igjen). Med separat kjøkken har dere et rom dere kan bruke i tillegg til soverommet og stua - selv om det ikke nødvendigvis er så stort.

Dere trenger jo ikke bo i en sånn situasjon alt for lenge - når dere er ute i jobb begge to har dere flere inntekter og mulighet til større leilighet.

Har du mulighet til å finne en deltidsjobb der du kan jobbe i kvelder/helger etterhvert? Er det andre jobber mannen kan søke på istedet for / i tillegg til jobbe han har? Har dere bil dere kan selge / bytte mot en rimeligere bil?

Anonym
21:00 11.05.2008
Bostøtte var en god idé, ja! Og sjekk ut finn.no til alt mulig babyting dere måtte trenge. Mye fint som gis vekk der:-).
Lykke til.
Anonym
21:01 11.05.2008
Takk for mange forslag! Bostøtte har vi ikke tenkt på i det hele tatt, helt glemt det der..

Er det lov og bo fire stykker i en leilighet med et soverom? Høres kanskje litt rart ut.. Men det er ingen som har noe og si på det altså? Dere skjønner kanskje ikke hva jeg mener nå men ;o) Om det ikke er noe galt i det, så hadde ikke det vært dumt nei. En brukt sovesofa på finn er vel ikke så galt.. :)

Mannen min jobber nattskift. Så har mulighet til og jobbe litt på dagene av og til i helgene kanskje. Men ikke så mye.. Han må få søvn han også, så han må sove på dagen.

Vi har den billigste bilen vi kan få tror jeg.. Får vel vrakpanten om vi er heldige...

Vi er fattige.. Tror jeg..

HI
Anonym
22:55 11.05.2008
ja det er dere.
Anonym
00:21 12.05.2008
Hei:)

Vi har nettopp kjøpt oss leilighet så vi og kommer til og slite når bebien kommer, de jeg skal gjøre er og finne meg en kveldsjobb etter bebien har komt :) Så det hjelper litt på iallefall...Tenkte faktisk først på og si jeg var alenemor..:Men neei..Gla for jeg ikke gjorde det!!
Anonym
03:24 12.05.2008
11000 utbetalt i mnd var jo veldig lite i lønn, spesielt med tanke på at han jobber natt...kan ikke han finne en annen jobb? At han ikke har noen utdanning betyr ikke at han er dømt til å ha en dårlig betalt jobb. Vet ikke helt reglene med skatt, men er det ikke slik at samboere med felles barn og gifte får skatteklasse 2 hvis den ene parten ikke har noen lønn?

Dere trenger jo ikke 2 soverom i denne perioden med lite inntekt, så la oss si at utgiftene til bolig er på 4000. Da sitter dere igjen med 9000 til mat, bensin, strøm, telefon, klær og forsikringer. (Antar at dere ikke har noe lån på bil og utdanning, og at dere ikke har gjeld siden du ikke nevner det). Og 9000 er faktisk ikke så lite det, så egentlig så sliter dere jo ikke. Med mindre dere forbruker mye...jeg aner jo ikke hvor mye dere kjører f.eks.

Og hva med den ungen dere har allerede...hvor gammel er den? Er den mellom 1-3 år og ikke går i barnehage så får dere jo kontantstøtte på 3300. Og hvorfor får du ikke jobba noe nå? Jeg hadde ikke sjans til å jobbe pga svangerskapskvalme, men jeg var student da. Har du mulighet til å studere i sommer og i høst? I alle fall være oppmeldt som student..vet jo ikke hva slags utdanning du allerede har, om du har generell studiekompetanse.

Du får jo engangsstønad igjen, så jeg ser ikke at dere kommer til å slite noe hvis dere ikke har noen gjeld eller andre store utgifter du ikke har nevnt. Da jeg og barnefar bodde sammen var vi begge studenter, og vi hadde jo råd til alt vi trengte+til å hygge oss, så har vært der selv.
Riga + snulla & vesla
08:21 12.05.2008
Jo, vi har gjeld...

Mamman til samboern min var veldig syk da hun levde. Så han måtte være student for og få lån og stipend så de hadde leilighet, mat og medisiner til hun. Hun døde før han ble ferdig og da orket han ikke skole. Etter det fikk han aldri begynt igjen. Så har ca. 40 tusen i studie gjeld.

Også har vi ca. 80000 annen gjeld som vi har lånt av en i familien. Til bil, hvitevarer, regninger vi ikke har hatt råd til osv. Men der får vi ikke renter, heldigvis. Og kan betale når vi har råd til det. Kommer nok til og bruke det vi kan av engangsstønaden på og betale noe av dette.

Jeg kan ikke jobbe, har hypermesis og spyr som en gris av alt.. Ellers så skulle jeg ha gjort det!

Jeg har ingen utdanning selv.. Skulle begynt på skolen til høsten, men så ble jeg gravid. Og babyen kommer i november, så rekker ikke og opparbeide meg noen form for permisjon med penger fra lånekassa?

Den vi har er snart et år, så vi får kontantstøtte snart. Det hjelper litt ja:)

HI
Anonym
10:10 12.05.2008
Lånekassen er behjelpelig med utsettelse når man er i en vanskelig situasjon. Jeg har utsatt mitt lån ved flere anledninger -ikke noe problem der :-). Ville nok holdt av engangsstønaden så lenge det er mulighet for det. Den kan rekke langt den, hvis den forvaltes riktig. I tillegg til kontantstøtten dere vil få og barnetrygd for en til, så er dere vel ikke akkurat fattige, men stramt blir det nok. Lykke til!
Anonym
10:15 12.05.2008
Har du søkt på skole? Isåfall takk ja til plassen!
Så snakker du med lånekassen ang stipend og lån fra dem. Da får du nesten 10000 i mnd.

lillemy123
10:27 12.05.2008
får ikke så mye som 10 000 i mnd av lånekassen da. jeg får 7200 og det er med 2 barn. men for å ha rett på det må du ha vært student 6 av de 10 siste mnd. og det har hun jo ikke vært.
men kontantstøtte og barnetrygd for to er jo omtrent 5300 i seg selv, og det kunne dekke en fin husleie. finn dere en leilighet inkl, strøm!
så hadde nok jeg ville sett meg om etter ny jobb om jeg var din sambo, han er mann og kan jobbe i mange yrker som er bra betalt uten utdanning. som på et høvleri, eller slakteri eller kjøre lastebil o.l. mannge som ikke har utd, men tjener laaaangt bedre enn 12 000 imnd, det er faktisk mindre enn min sambo har som lærling. han kan jo ta seg en hjelpearbeider jobb som elektriker eller snekker for eksempel, de får fullt betalt jobb, og etter 3 år kan de ta fagprøve og da har han utdanning. ellers så sitter ikke vi igjenn med stort mer enn rundt 8000 kr i mnd vi da, og klarer oss veldig fint synes jeg. lånekassen kan være behjelpelig med å utsette lånet hans om han ikke klarer og betale det.

uansett da, lykke til med å finne ny leilighet=)
Bebis-i-magen-min
10:19 12.05.2008
12000 kr det er jo forferdelig underbetalt. Har mannen din full jobb? Trodde ikke det var mulig med så lav lønn. Hadde samme lønn for over 10 år siden, og det var ingen godt betalt jobb for å si det sånn.

Det må være mulig å bytte jobb eller få en ekstra jobb. Det kryr av ledige jobber for tiden.

Bostøtte bør dere i alle fall være kvalifisert til å få med så lav inntekt. Sosialhjelp også vil jeg tro. Har vanskelig å tro at dette kan være reelt.
Anonym
10:27 12.05.2008
12000 kr i måneden ja. Jobber hver natt, unntatt natt til søndag. Han føler seg ikke så bra.. Jobber det han kan, men alikevell er det ikke godt nok. Han søker masse jobber, men lite han får :(

Har søkt skole ja, men da må jeg jo ha mini i barnehage. Da mister vi kontantstøtta. Om jeg går frem til november så rekker jeg vel ikke og få permisjonspenger pga. den korte skolegangen?

HI
Anonym
10:33 12.05.2008
Hvis mannen din jobber hver natt bortsett fra søndag og får så lite lønn, så bør dere gå til arbeidstilsynet, fordi dette kan umulig være lov i følge norske arbeidslover.
Anonym
10:51 12.05.2008
Det der bør dere sjekke opp, at han tjener så lite skal ikke gå an:( Høres ut som de utnytter han. Når jeg jobbet 50% natt tjente jeg omtrent det samme som han, og betalte nok mer skatt enn det han gjør i tillegg.

Men ser dere har fått mange gode tips her da, både om kontantstøtte, bostøtte, leiligheter...

Håper det ordner seg til det beste for dere. Når lille ufødt blir stor nok hiver du deg på utdanning og skaffe deg papirer på at du kan ett eller annet. Da får der plutselig 2 lønninger. Også kan mannen legge inn storstunt til å finne andre jobber. Er dere villige til å flytte på dere? Kanskje mulighetene er større andre steder?

Ellers bli det nok ikke så ille når dere får kontantstøtten og enda en barnetrygdt, 12000 + 1940 + 3300 blir jo faktisk over 17 000 det. Med en husleie på omtrent 5000 kr har dere 12 000 igjen til annet. Det burde gå det:) Legg en plan for nedbetaling av lånene deres. Tror nok jeg heller hadde prioritert å få vekk studielånet dersom dere ikke betaler renter på det andre lånet. Men dere kan søke om rentefritak pga lave inntekter, og det kan vel hjelpe på:)

Så bruker dere engangsstønaden og tenker fremover. Kjøp inn det dere trenger av klær til ungene/ eldstemann. For en god stund fremover. Mye fint vintertøy å få på salg nå fremover. Mini kan kanskje arve litt fra eldste, eller blir det totalt skjærings i forhold til årstiden?
Anonym
16:34 12.05.2008
Mannen min hadde faktisk 10 000-12000 kr før skatt i sin siste jobb, mange jobber som betaler utrolig dårlig. 6,5 timer om dagen på kvelden.
Men noen ganger må man ta det man får der og da. (heldigvis fått en bra betalt jobb nå da.)

Er faktisk ikke noen lovelig krav om minstelønn i norge bortsett fra i byggebransjen.

Helt sykt men sånn er det. (vi undersøkte det da han og alle andre der fikk så dårlig betalt.)

Og tolv tusen utbetalt kan være vanlig hvis man jobber i barnehage (ikek fagarbeider.) eller i butikk.
Anonym
10:34 12.05.2008
SØk om kontantstøtte på førstemann det er jo 3300kr i mnd og søk om bostøtte, med så lav intekt vil dere nok ha krav på det.
Anonym
10:44 12.05.2008
MAnnen min jobber natt i helsevesenet og har grunnlønn på 280 000 før tillegg og slikt, og da er full arbeidsuke noe sånt som 4 dager i uken.
Han sitter, inkl tillegg med 20-21 utbetalt for det når han kun går sine vanlige vakter.
Så jeg tror kanskje at mannen din bør lynraskt se å enten anmelde arbgiver eller finne seg noe annet. Han er nemlig dårligere lønna enn polakker som jobber på bygg!
tillab ™ føkkings fødeklar
10:49 12.05.2008
Han ble lova en jobb, men fikk den ikke alikevel. Det var etter han sa opp den jobben han hadde. Nemlig onkelen hans som skulle ansette han, så vi trodde på han da han sa han bare kunne levere oppsigelse der han jobba og jobbe ut tida. Men så fikk han ikke jobben alikevell .. :(

Han tok den første jobben han fikk. AVISBUD... Derfor jobben er dårlig betalt. Han har den lengste ruta her, så jobber fra ca. halv to til åtte-ni tida. Denne ruta er best betalt av alle de andre, så han var jo litt heldig der da.

Han har søkt jobber overalt etter han begynte denne avisrunden sin, men lite ledige jobber her for tiden..

HI
Anonym
10:54 12.05.2008
men da har han vel ikke full jobb? Kan han være kvalifisert for noe utbetaling fra aetat (dagpenger)? Hvis han melder seg som arbeidsøker, og har jobbet tidligere, så kan det være mulig. Hør med aetat.
Anonym
10:56 12.05.2008
Jeg beklager, HI, men her har du fått en haug med gode forslag, men det virker som du prøver å motsette deg hvert og et av de. Skjønner godt at du er deprimert og det skal du få lov til, men det er da faktisk veldig mye lys i enden av denne tunnellen!?
Som noen over her sier -bare med den ekstra barnetrygden og kontantstøtten har dere jo nok til "gratis" husleie. Hvis mannen din kun tjener 12.000 på de vaktene er han skrekkelig underbetalt -noe som også gjør at jeg begynner å betvile hele innlegget.
Med fare for å ta feil der, vil jeg bare videre si at dere har krav på både sosialhjelp og bostøtte, men når sant skal sies er det ganske enkle grep som skal til for å bedre en økonomi som allerede er SÅ dårlig! Du skal jo ikke ha barn før i november og jeg vet ikke hvor alvorlig denne hyperkvalmen din er, men du kan da ikke avskrive mulighetene deres helt før du i det hele tatt har undersøkt de?
Utifra disse regnestykkene som har blitt satt opp her, og forslagene som er kommet, så kan det se ut til at dere faktisk ikke vil få det så ille -MED litt ekstra innsats da, vel og merke.
Mener ikke være krass altså, men det er langt verre å komme seg over en kneik hvis man først har gravd seg langt ned i ei grøft ;-).
Anonym
11:03 12.05.2008
Motsetter meg de ikke nei :) Skrive opp hvert eneste forslag og dette skal vi undersøke i morgen! :) Og må igjen bare få si takk for alle forslag! :)

Jeg legger ikke ut et innlegg som dette for tull nei, hvorfor skulle jeg gjøre det?

HI
Anonym
11:14 12.05.2008
Beklager, men det ville ikke vært første gang noen har gjort det ;-). Lav terskel for underholdning antar jeg
Anonym
11:17 12.05.2008
Hehe ja er vel noen som kan kjede seg;)

HI
Anonym
18:35 12.05.2008
Hvor lese du at hun motsetter seg de råd hun får?

Avisbud er faktisk ikke noe storbetalt jobb. Det er det ikke å jobbe på f.eks peppes og sånn heller. En jeg kjenner jobbet som pizzabud ei stund, han var heldig når han hadde mer enn 11 000 utbetalt. Og da jobbet han annenhver helg, seint mandag og fredag. Fri hver tirsdag og annenhver onsdag (tror jeg) ellers særdeles ugunstige arbeidstider.
Anonym
11:18 12.05.2008
Det er jo også sånn at det kun er mors 9uker og fars 6uker som er avhengig av at mor har opparbeidet rett til foreldrepenger, de ukene man kan fordele selv, kan far gå hjemme med foreldrepenger selvom mor ikke har opparbeidet retten. For at far skal kunne gå hjemme, må mor ut i full jobb eller 100% utdanning, men det er jo en mulighet for dere, for da vil han fortsatt få de 12000kr han tjener og du har mulighet til å jobbe i tillegg. Selvfølgelig ikke noe gøy å begynne og jobbe igjen 6uker etter fødsel, men en mulighet hvis man ikke får det til å gå rundt på en annen måte.
Anonym
11:21 12.05.2008
Er dere gifte? Visst så kan han skatte i skattekl2
samboere får ikke det mener jeg på.

Hva med å melde deg arbeidsledig hod NAV, så kan jo hende det kan dukke opp et vikariat eller noe til deg.
Så du får opptjent deg permisjonspenger.

Skulle du bli sykmeldt etter noen mnd, så gjelder sykepenger også i utregninga til permisjonspenger.

Skjønner det er kanpt med så lite penger på så mange.
Men du må bare prøve å se om du kan få deg et eller anna.

Hør med sosialkontoret om de kan hjelpe dere økonomisk. Kanskje dere har rett på å få bostøtte?
Lille meg venter nr3
17:47 12.05.2008
Avisbud? Søstern min var det og tjente en 350 tusen i året?? Og hun hadde ikke utdannelse? Brukte egen bil. Fikk UB tillegg, km godtjørelse osv. Hun kjørte natt. og tjente bra.

Siden han tjener lite og dere bor så billig så bor dere kanskje ikke akkurat så innmari sentralt? For om dere har billig bil, så er det likevel dyrt å ha. Årsavg, forsikring, verksted ol. Bor dere øde må dere jo ha det. Bruker mannen din egen bil i jobb, skal han skrive kjørebok.

Lykke tiL!
Anonym
17:52 12.05.2008
Avisbud ja.. Han får kjøregodtgjørelse ja, men de blir jo brukt på bensin igjen måneden etter. Men UB tillegg har jeg aldri hørt om? Bruker egen bil ja, det er et av krava arbeidsgiver har for at de kan jobbe der.

Vi bor 10 minutter fra sentrum, passe stor by. Men føler bilen er kjekk og ha. Familiene våre bor halvannen og to timer unna. Trenger og være litt sosiale med dem også.
Anonym
17:50 12.05.2008
Om dere finner noe billig uten mugg og sopp med bare et soverom så ta det. Vi bor 2voksne og 2barn på 50kvm med bare et soverom, går helt fint det så lenge barna er små...

Dere har krav på bostøtte værtfall. Og det utgjør jo faktisk endel i månden når man har lite. Handle max engang i uka. Blir mye penger den ene gangen, men det er billigere i lengden. Om du klarer å jobbe litt under svangerskapet og etter at babyen er født så hjelper det også på. Trenger ikke å være mange timene i månden før det hjelper.

Bor dere sånn til at dere må bruke bilen mye? hvis ikke, la den stå! Er utrolig hvor mye man kan spare i mnd på bensin.
Hvor mye penger går til hunden i mnd? Vurder om dere har rå til å ha den. Kan noen i nær familie eller venner overta den en periode? Vil gjøre det enklere for dere å få dere nytt sted å bo også.

Vi har levd 2voksne og 2barn på ca det samme som dere i mnd, og jeg kan skrive under på at det er tungt i lengden. Men man overlever alt og man klarer seg! Man kan ikke unne seg så mange goder og man må tenke på hva man bruker penger på hver gang man handler osv. Er ikke noe morsomt, men må man så må man!

Lykke til!
Verbena
18:12 12.05.2008
Har ikke fått lest alle kommentarene ovenfor, så kanskje jeg gjentar noe som har blitt sagt...

Men boligstøtte tror jeg dere vil få uten problem. I tillegg kan du melde deg på et studie til høsten og søke på lån/stipend. Da får du jo lån fram til november, og etter da fødselsstipend de neste 42 (?) ukene. Kanskje du klarer å ta eksamene i desember selv om barnet er født? Jeg studerte som privatist, også finnes det nettbaserte fag som du kan ta fra hele landet (gå på mediesenteret, nettbaserte fag på høgskolen i bergen, der kan du utsette eksamene men delta i undervisningen under hele semesteret i ditt eget tempo). I august vil du da få et større beløp (slik som alle studenter får). Tips :)

Jeg var selv i økonomisk krise da min sønn var et halvt år. Jeg tok sønnen min og mannen min med på sosialkontoret og fikk da utbetalt hver måned så vi klarte oss (de tok hensyn til faste utgifter) helt fram til jeg kunne begynne å studere og få meg lån/stipend.

Det er enda en stund til termin din, dette vil gå vet du!

Lykke lykke til. Skulle håpe jeg kunne hjelpet dere...
Anonym
18:39 12.05.2008
Det er kjipt å ha dårlig råd over lang tid. Jeg håper du snart blir friskere slik at du kan jobbe, og at dere får bedre råd snart. Lykke til fremover!
Anonym
18:56 12.05.2008
HI: mannen min pleide å jobbe nattevakt 7 netter annenhver uke, dvs 14 vakter pr mnd- og fikk utbetalt 12 000...Og vi syntes ikke det var spesielt bra betalt nei...Så hvordan er det mulig at mannen din jobber 24 vakter til samme lønn?
Anonym
19:04 12.05.2008
Ojda, nå så jeg innlegget om at han var avisbud. Sorry! Han får seg sikkert en annen jobb - han må gå til nav-aetat. Hvis jeg har forstått det riktig så er han en hardt arbeidende mann og det er trist hvis det er som du sier at han aldri føler at han gjør det bra nok. Dere må ta vare på hverandre, være glad i hverandre og se framover - for dette blir bedre!
Klem fra meg og mannen (som også har en trang periode foran oss, men som har bestemt oss for å ikke drukne oss i bekymringer men heller fokusere på at vi får det bedre om 6- 12 mnd!)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------