Hei!
Vi har et barn på litt over to, og har prøvd i tre-kvart år å bli gravid igjen. Brukte nesten et halvt år forrige gang, og det er større sjanse for å lykkes til slutt når man allerede har et barn, så jeg tror det kommer til å ordne seg.
Men, jeg har snakket med legen min, og hun sier at når man er på min alder (27), så utreder man ikke før det har gått 2 år, i følge nye retningslinjer.
Dere andre som bruker litt tid, har dere hørt noe om dette med 2 år før man før man utredes i stedet for 1? Og hvordan hva tenker dere om at det tar tid? Er dere stressa/lei dere/redde for å ikke få flere? Eller flinke til å ta det med ro og tenke at det skjer når det skjer?
Jeg er stort sett ganske avslappet, men må jo innrømme at jeg tenker på det. Også har jeg hørt mange ganger at man lykkes først når man slutter å prøve så hardt (fordi da slapper man av, psykisk), men det er vanskelig å prøve uten å prøve!
Mange har lurt på om jeg ikke er gravid igjen snart, men når jeg sier at det får komme når det kommer, skjønner de tegningen, slik at jeg slipper mer mas, for det øker i hvert fall stress-følelsen!
På en måte godt å vite at det gjelder flere av oss, for, som i et innlegg lengre ned her, har jeg inntrykk av at alle er gravide (og stort sett på første forsøk!), så det er deilig å se her det jeg egentlig vet - at jeg ikke være alene.
Håper å få høre noen av tankene deres! |