GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Navnedebatten

Velkommen til navnedebatten!
Favoritt-navn fra litteraturen?
20:51 11.05.2008
u/t
Anonym
Sv: Favoritt-navn fra litteraturen?
21:12 11.05.2008

JENTENAVN
Jeg liker veldig godt mange av kvinnenavnene Ibsen har brukt; Hedda, Hedvig, Rebekka, Elida, Agnes og Nora.

Jeg liker også veldig godt navne til forfatteren av "Anne fra Bjørkely" bøkene Lucy Maud.

Ellers er det noen finejentenavn i bøkene til Maria Gripe
( skyggebøkene): Rosalind, Lydia og Carolin.

Fra "Ringenes herre" bøkene er det Sam kaller jenten sin veldig vakkert: Eleanor.

Ellers så vet jeg om en barnebok av Cecilie Løveid som heter " Den riktige vinden". Her heter hovedpersonen Clara-Serena. Det er også fint og spesielt.

Kommer ikke på noen nevneverdige guttenavn i farten, bortsett fra kanskje Albert fra "Albert Åberg"<3
Anonym
22:06 11.05.2008

Fra barneboker liker jeg mange av Anne Cath Vestly sine navn: Mina, Milly, Martin, Mons, Morten, Maren, Aurora, Sokrates, Phillip, Andrea, Constanse. Jeg liker også mange av Astrid Lindgrend: Mattis, Birk, Emil, Ida, Lina, Bosse, Malin, Annika, Jonathan.

Fra andre bøker liker jeg veldig godt: Lars Saabye Christensen sine gutter i beatles boka: Sebastian, Gunnar og Ola (liker ikke Kim).
Lemoni
22:35 11.05.2008
Hedda, Nora, Agnes, Mina, Milly, Sokrates, Aurora, Emil, Ida, Annika, Kasper, Jesper, Jonathan, Bastian, Sofie...
nurse86
12:08 15.05.2008
Liker også Astrid lindgren sine! :)

Jonathan fra brødrene løvehjerte
Ronja og Birk
Emil

liker en del navn fra margit sandemo's verden:
Villemo
Vetle
Tarjei
Eskild
Ulvar
Tiril
Are
Brand

Andre navn fra litteraturen: Aurora er jo fint, ja.. kommer sikkert på flere etterhvert..

Scorpiogi *11.08.08*
16:10 15.05.2008
An-Magritt (Falkberget)

Alberte og Jakob (Cora Sandel)

mariken
17:24 15.05.2008
Kong Arthur og ridderne av det runde bord: Guinevere

Livet og leken: Gervase

Tatt av vinden: India , Scarlett er også kult, men litt for bundet til filmen.

Røvet av vikinger: Sunniva og Una
Costasmeralda
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------