GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 1-2 år

Trenger noen gode råd om barn som søler og søler ved matbordet på trass!!
21:06 11.05.2008
Tuppa mi er straks to år.har lagt til seg en fæl uvane som jeg ikke vet koss jeg skal håndtere..hver gang hun får noe å drikke, så tømmer hun ut hele glasset.enten oppå maten sin,på gulvet eller på matbordet.hun ser å følger med på oss da hun gjør det.en reaksjon?vi tar fra henne drikken og snakker ordentlig til henne at slikt har hun ikke lov å gjøre.vi har slike tilfeller til hvert måltid og generelt hver gang hun får drikke.drikker av vanlig kopp.til og med når vi står over henne for å ta fra henne koppen straks hun er ferdig med å drikke,rekker hun å tømme det ut.hvordan skal jeg få henne til å lære seg at dette ikke er lov...blir oppgitt med søl av melk og saft og vann hele dagen lang...
hun gjør forresten det samme med maten hun får.når hun har spist det hun vil ha kaster hun rundt seg med brødskiver og tømmer ut middagen,eller sitter å rett og slett leker seg med maten.hun var slik i barnehagen og en periode, men de sier at hun har sluttet med det nå,og det er en stund siden de sa det.men hjemme ser det bare ut til å bli verre.hjeeelp
Hilde-28
Sv: Trenger noen gode råd om barn som søler og søler ved matbordet på trass!!
21:35 11.05.2008
MInstegutten min på 15 mnd kan også være en skikkelig gris ved matbordet.... Det har blitt bedre og nå er han sånn som jenta di, han griser når han er mett. Da tar jeg han ganske enkelt bort fra bordet, setter han ned på gulvet og sier takk for maten...........

Når det gjelder det å helle ut drikka så kan du jo gi henne en sånn Magic cup........... en sånn tutekopp som de ikke kan helle ut fra.

Vil du gi henne vanlig kopp hadde jeg bare gitt henne bittelitt i koppen. heller hun det ut, tar du bort koppen og gir henne ikke noe å drikke før etter måltidet............

Lykke til : )
Meg og bøllegutta!!
Sv: Trenger noen gode råd om barn som søler og søler ved matbordet på trass!!
22:31 11.05.2008
Jeg gir lite væske i glasset og fyller heller på underveis. Men vi har lite problemer med maten heldigvis, han tåler ikke søl mens han spiser:) Hvis han begynner å tulle spør jeg om han er ferdig og da er han som regel mett. Da tar jeg bort ev rester med en gang. Så her er det når han er mett at det blir noe tull, samme som meg og bøllegutta over her:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------