Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Kan man få redusert prisen på barnehage pga dårlig økonomi?
22:03 11.05.2008
Jeg er student, og er ferdig med permisjon til høsten, og skal dermed starte studiene igjen. Sambo er den eneste som tjener penger, men har ganske lav inntekt. ca 12000 i mnd etter betalt skatt, og vi har igjen ca 3000 etter at alle utgifter er betalt. Jeg får nok lån/stipend, men har ikke så veldig lyst til og ta opp lån for og betale barnehageplass. Men må jeg, så gjør jeg det.
Lurer derfor på om det går ann og få redusert barnehageprisen slik at jeg slipper og ta opp lån pga det? Noen som vet det?
Det hadde hjulpet oss veldig
Anonym
Sv: Kan man få redusert prisen på barnehage pga dårlig økonomi?
22:25 11.05.2008
nei det tviler jeg på gitt. er jo økonomiske årsaker (som regel) som gjør at folk har barna i barnehagen
Anonym
22:31 11.05.2008
Hva med en deltidsjobb ved siden av studiene -når pappa'n er hjemme. Skal ikke mange timene til for å dekke barnehage :-)
Anonym
22:33 11.05.2008
Du må nok ta opp studielån dersom du skal betale barnehage. Slik er det desverre, nesten hele lånet/stipendet mitt går til barnehage:)
Anonym
22:36 11.05.2008
De fleste som studerer må ta opp lån for å få hverdagen til å gå opp. Er helt vanlig det og jeg skjønner ikke at det er et ikke-tema med lån når dere sitter igjen med 3000 i mnd. Jeg klarte meg på det når jeg var student men da var jeg alene uten både mann og barn.
Anonym
22:45 11.05.2008
Man kan søke om redusert kontigent på økonomisk grunnlag, ja. Vet ikke hva som er grensa for hvor mye/lite man må tjene for å få innvilget redusert bhg.kontigent. Men hør med kommunen, de skal vite det.
Anonym
22:47 11.05.2008
Barnehagekontigent? Hva er det?
Anonym
22:49 11.05.2008
Tusen takk for svar:) Da skal jeg jammen undersøke litt
Anonym
03:16 12.05.2008
hei!
I noen kommuner kan du søke om redusert betaling om dere tilsammen tjener mindre enn 6g gunnbeløp eller hva pokker det heter...
I ullensaker får mann iallefal det....
Stikk innom hjemmesiden til kommunen og se hva du finner der:)
Anonym
14:12 12.05.2008
Hvorfor har du ikke barnet hos dagmamma slik at du får kontantstøtte da?
Anonym
14:52 12.05.2008
Ja, det kan du. Vi fikk akkurat brev om dette her i kommunen for de skal forandre litt på betalingssatsene...
De ser på den samlede inntekten til familien, altså legger de sammen din og mannens inntekt. Blir det mindre enn 250.000,- i året reduseres plisen litt, er det under 130.000,- i året reduseres den ganske mye. Prisene står gjerne på nettsiden til kommunen din så det er bare å sjekke det opp, men det skal jo noe til da. Er vel ikke så mange par som tjener mindre enn 250.000,- til sammen før skatt, så det er vel bare enslige, uføre osv som får redusert prisen...
Anonym
14:57 12.05.2008
Om du i det hele tatt har mulighet til å vurdere å ikke ta opp studielån for å studere så har dere definitivt _ikke_ dårlig råd!
15:41 12.05.2008
Tusen takk for svar alle sammen.. Vet ikke hvordan det er med kommunen her jeg bor, men skal forhøre meg. Hadde vært fint å slippe og ta opp lån bare pga barnehageplass. Selv om man bruker dagmamma så må man jo ut med noen kr utenom kontantstøtta unasett. Så blir omtrent det samme om man bruke bhg eller dagmamma da.
Og til oktaviastar, vi har mulighet til og klare oss akkurat hvis jeg bare tar opp stipend, men det er uten barnehageplassen! Er jo ingen som har lyst til og sitte igjen med lån hvis man absolutt ikke må. Men så lenge det ikke finnes 'støtteordning', så kommer jeg til og ta opp lån.Hvis det finnes andre muligheter tar jeg heller de, enn og slite med lån i flere år fremover. Har studert to år nå(uten barn) uten og ta opp lån, derfor hadde det vært fint om jeg hadde sluppet det de to siste årenen også. Noe jeg hadde gjort hvis det gikk han og betale bare litt mindre i månden i barnehage pris.
Vi klarer oss akkurat med 3000 i mnd på mat, klær og bensin slik det er nå! Som jeg har skrevet tidligere, jeg kommer til og ta opp LÅN hvis det ikke finnes andre muligheter.
HI
Anonym
15:49 12.05.2008
Nei, du kan ikke få reduserte priser, men du kan søke NAV om tilskudd for å få dekket en del av barnehageutgiftene, eller søke om friplass.. Da er det også Nav som betaler fro dere.. Men barnehagen skal uansett ha pengene sine..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem