Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Kan man få redusert prisen på barnehage pga dårlig økonomi?
22:03 11.05.2008
Jeg er student, og er ferdig med permisjon til høsten, og skal dermed starte studiene igjen. Sambo er den eneste som tjener penger, men har ganske lav inntekt. ca 12000 i mnd etter betalt skatt, og vi har igjen ca 3000 etter at alle utgifter er betalt. Jeg får nok lån/stipend, men har ikke så veldig lyst til og ta opp lån for og betale barnehageplass. Men må jeg, så gjør jeg det.
Lurer derfor på om det går ann og få redusert barnehageprisen slik at jeg slipper og ta opp lån pga det? Noen som vet det?
Det hadde hjulpet oss veldig
Anonym
Sv: Kan man få redusert prisen på barnehage pga dårlig økonomi?
22:25 11.05.2008
nei det tviler jeg på gitt. er jo økonomiske årsaker (som regel) som gjør at folk har barna i barnehagen
Anonym
22:31 11.05.2008
Hva med en deltidsjobb ved siden av studiene -når pappa'n er hjemme. Skal ikke mange timene til for å dekke barnehage :-)
Anonym
22:33 11.05.2008
Du må nok ta opp studielån dersom du skal betale barnehage. Slik er det desverre, nesten hele lånet/stipendet mitt går til barnehage:)
Anonym
22:36 11.05.2008
De fleste som studerer må ta opp lån for å få hverdagen til å gå opp. Er helt vanlig det og jeg skjønner ikke at det er et ikke-tema med lån når dere sitter igjen med 3000 i mnd. Jeg klarte meg på det når jeg var student men da var jeg alene uten både mann og barn.
Anonym
22:45 11.05.2008
Man kan søke om redusert kontigent på økonomisk grunnlag, ja. Vet ikke hva som er grensa for hvor mye/lite man må tjene for å få innvilget redusert bhg.kontigent. Men hør med kommunen, de skal vite det.
Anonym
22:47 11.05.2008
Barnehagekontigent? Hva er det?
Anonym
22:49 11.05.2008