Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hva er egentlig celulitter?
22:46 11.05.2008
Altså vet at det har noe med huden og gjøre, men hva ER det egentlig? Og hva kommer det av?
Anonym
Sv: Hva er egentlig celulitter?
22:48 11.05.2008
Huden ligner litt på appelsin. Det kan komme av galt kosthold. Trening tror jeg kan hjelpe.
Det er litt ujevn fordeling av fettet, og fettcellene kan være litt ulike i størrelse. Det kommer av at vi er mennesker;) De aller fleste har det, men er flinke til å skjule det:)
Anonym
22:56 11.05.2008
For kvinner er det også noe spes med huden. Den kan jo strekke seg enromt ved graviditet. Derfor har vi det mer enn menn
Anonym
23:07 11.05.2008
Tror ikke jeg har det...hmm...ikke som jeg kan se i allefall. Er det sånn at det som oftest legger seg på rompe og lår eller? For det er ikke det samme som de røde strekene som ser ut som påbegynnende åreknuter ikke sant?
Anonym
23:33 11.05.2008
dytt
Anonym
23:45 11.05.2008
Nei, det ligner på appelsinskallet(sånn bulkete/ruglete), derav tilnavnet appelsinhud:) Og ja, det kommer oftest på rumpe/lår.
Og det har ingenting med blodårenes utseende å gjøre:)
Strekkmerker er sånne striper i huden, som i starten er rødlilla, men som etter hvert går over til mer hudfargede "arr" i huden. Dette kan også komme på rumpen, og i tillegg på mage, pupper ...egentlig overalt...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem