GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Småtroll 0-1 år

Hun er kjempetrøtt, men nekter å sove, må "tvinges" i søvn. Hjelp oss!!
00:02 12.05.2008
Lille trille (hehe, hun er rund og god) 10 mnd, har siden fødselen vore veldig flink til å sove, både dag og natt. Tidligere var det bare å legge henne i sengen, og holde henne i hånden til hun sovnet. Dette kunne ta alt fra 2 min til 30 min. Men hun låg rolig, og ble mer og mer døsig. Når hun sovnet sov hun stort sett hele natten, men fikk litt smokk og klapp på hodet dersom hun våknet. Etter en periode med bronkitt og ørebetendelse, har vi fortsatt hatt samme rutine, men av og til har jeg måttet tatt henne opp i min egen seng i løpet av natten, fordi smokk og klapp ikkje lenger var nok. (Hun hadde fått vanen med å ligge i min seng, og syntes nok at dette var veldig behagelig..) Men helt greit, for hun sovnet igjen med en gang.

Men siste to ukene har hun ikke villet roe seg om kvelden. Hun er kjempetrøtt, men må nesten "tvinges" i søvn. Dette vil si at jeg holder henne i ammestilling i et fast grep slik at hun ikke kan bevege seg, da sovner hun stort sett etter en liten stund. Når jeg prøver å bare legge henne i egen seng (hun kan nesten ha sovnet i armene mine på vei inn til sengen fordi hun er stuptrøtt) og pakker dynen godt rundt henne, så bare røyser hun seg opp, turner rundt i sengen, og virker egentli fornøyd, men gnir seg i øynene, gjesper, og legger hodet ned på dynen et par sekunder før hun igjen spretter opp og utforsker sengen. Slik kan hun holde på leeenge.

Har prøvd både å mate henne tidligere, seinere, har prøvd å legge henne tidligere, seinere. Lite klær, masse klær osv. Men ingenting hjelper.

Hun har fått en tann, og det ser ut til at flere er på vei. Ser at hun klør, og hun kan vere sutrete. Men det virker ikke som at det er det som er problemet når hun skal legge seg. Har rett og slett bare sove-nekt, selv om hun er veldig veldig trøtt.

Noen som har/har hatt det på samme måte? Noen med tips til korleis jeg kan få henne til å legge seg til å sove uten at hun må holdes?

Ser nesten ut som at hun blir "lettet" når jeg holder henne fast, da finner hun roen med en gang, og som sagt sovner hun ganske raskt. Men er dette normalt for alderen eller hva? Hadde ikke denne problemstillingen med førstemann.

Blir takknemlig for tilbakemeldinger
Ei stor og ei lita:)
Sv: Hun er kjempetrøtt, men nekter å sove, må
00:10 12.05.2008
Hm, ingen hjelp. Men sitter å sliter med det samme her. Hun er veldig urolig, men roer seg fort hvis jeg legger henne i armkroken og bysser. Nå er det blitt veldig stille, ingen babling eller suttring. Mulig mamma kan gå å legge seg nå :)
Anonym
08:07 12.05.2008
Ingen med ideer/forslag? Samme styret i gårkvelddet . Og det som også må nemnes er at ho våkner mye tidligere enn tidligere. Alså sovner hun senere, og våkner tidligere.
08:18 12.05.2008
er dessverre ikke så mye hjelp i meg, men tenkte kanskje du kunne finne noen tips her:sovlillebaby.com.
sofia får lillesøster 13.12
09:35 12.05.2008
akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv....skjønner ingenting lenger!!! han har alltid vært sååå flink til å legge seg, men nå er det bare rot. min er 8 mnd
Anonym
11:23 12.05.2008
Akkurat samme her. Skrev akkurat inn et innlegg nå om jeg kunne få noen tips ang. Ferber metoden. Er egentlig ikke noen tilhenger av metoden, men noe må jeg hvertfall gjøre. I natt f.eks. måtte hun ammes i søvn, våknet opp hver eneste halvtime hele natten igjennom inntil hun fant ut at det var morgen kl. 4 og nektet å legge seg igjen. Jeg ammer og bysser meg halvt i hjel. og det går jo utover energien min som jeg så gjerne skulle hatt masse av dagen etter når jeg er sammen med henne. Min er 8 mnd. Hun har vært ganske flink før, men etter en runde med vannkopper, gikk alt rett i vasken.
Zorabora
22:42 12.05.2008
Hm... ser at mange sliter med noe av det samme, men ingen har tips eller råd til hvordan en kan snu situasjonen.

Begynder å lure på om det er noe som hører til alderen, eller om det har noe med tenner å gjøre. Hvet ikke, men ganske fortvilt er det vertfall!!!

Ta fortsatt i mot gode råd
01:54 14.05.2008
Sånn har vi hatt det i mange månder nesten siden gullet var født....laken skrekk..... Har ikke noen råd å komme med selv, men dytter denne opp så får vi se om noen kan gi oss råd.....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------