GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Blodtrykk og svangerskapsforgjiftning....
01:55 12.05.2008
Hei, har vist flere symp. på sv.forgiftning bl.annet, plutselig velig håven i føtter og hender, Hode pine med flimring osv (har migrene, og går jo ikke på noen med. for det nå, så kan være en forverring av det da...)Gått opp ca 4-5 kg på en uke... har legetime på tirsdag, men ringte føden i går etter råd fra dere..
Fikk beskjed om at det kunne komme av varmen, og vente til legetimen og ta det mest mulig med ro i mellomtiden. Ringe tillbake om det ble verre, eller om jeg kjente mindre liv.
Så igjennom helsekortet mitt på blodtrykket, som ganske konstant ligger på 110/65-70 er ikke dette ganske norm?
Spm. mitt er egentlig hva slags symp. man får om trykket øker plutselig merker man det i det hele tatt?

Trodde egentlig ikke det var no farlig før jeg skrev inn her i går, men nå klarer jeg ikke slutte å tenke på det... er redd for lille jenten i magen, og får angst om det går litt tid uten liv... men alt kjennes norm. ut i magen da, sparker gjevnt igjennom dagen, akkurat som før, føler meg iallefal litt tryggere da....
...Foreløpig...

Setter stor pris på svar, og mange meninger...
Anonym
Sv: Blodtrykk og svangerskapsforgjiftning....
02:18 12.05.2008
Hodepine, tretthet og svimmelhet kan være symptom på forhøyet blodtrykk. Men vanligvis så merker man ikke at man har høyt blodtrykk. Med andre ord, du må få målt blodtrykket ditt.

Småsporvinj gjeng på tryne
02:20 12.05.2008
Hadde jeg vært deg, hadde jeg rett og slett troppet opp på føden,og fått BT målt.

Når du har gått opp så mye på ei uke, er det veldig alamerende. Sv.forg. kan forandre seg til det verre veldig fort.

Håper det beste for deg.
Og baby =o)
Northernlights
03:08 12.05.2008
Kan jeg dra på legevakten en tur og bare måle trykket?
Uff, er så forvirra av alt dette, helt fra tidlig i sv.skapet har jeg hatt mareritt om og føde for tidlig, og vert kjempe beskymra for den lille hele tiden.
Selvom jeg har en gutt på 4, som kom 2 uker etter termin, frisk og fin og et fint sv.skap
Har alltid stolt på leger og helsepersonell, men blir så forvirra, når jeg leser hvor farlig dette kan være samtidig som de sier til meg at det KAN være det...
altså, om det kan være det, burde det ikke sjekkes med en gang tenker jeg da? Om det kan være det, KAN det også gå virkelig galt...
Hvorfor blir jeg nesten avvist når jeg ringer da? Er de ikke der for å hjelpe, er det ikke derfor det ikke koster noe? Fordi det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite?
Uff, vet ikke om jeg er redd av legetime grunner, eller om jeg plutselig er blitt en overhysterisk gravid:/

HI
MissL1_Med Septemberjente<3
03:08 12.05.2008
Hah! Der glemte jeg anonym knappen og, men så hemmelig var det jo ikke;)
03:19 12.05.2008
Synes ikke du er hysterisk, og dette var ikke den verste gangen man kunne glemme anonymknappen.
;o)

Jeg hadde sv.forg. sist,og det er ikke til å spøke med.
Det er jo blodtrykket man ser det på enklest, og deretter urinprøver.
Så jeg ville absolutt, for peace of mind, tatt en tur og fått sjekket dette.

Northernlights
03:24 12.05.2008
Jada, du kan dra på legevakten å få dem til å sjekke både BT og urin. Om jeg var deg hadde jeg nok gjort det. I tilfelle det skulle vise seg at du har svangerskapsforgiftning. I alle tilfeller er det ikke noe godt å gå og bekymre seg. Så greit å få avkreftet at det er noe, så du kan slappe av.
Småsporvinj gjeng på tryne
08:38 12.05.2008
Stikk til føden med en gang! Jeg ble ikke tatt på alvor fordi en av symptomene dukket opp for sent, og selv om jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, ville de ikke ta keisersnitt før det var alt for sent. Jeg fikk den mest alvorlige formen for svangerskapsforgiftning med kramper før de reagerte, og det endte med en uke i koma og uhelbredlig hjerneskade på meg. Babyen er helt frisk. Det tok vel et par måneder før de første symptomene dukket opp, til jeg fikk barn.

Beklager hvis jeg skremmer deg, men den sykdommen er ikke noe å ha på.
Anonym
13:57 12.05.2008
Nå blir jeg snart gal!
Har ringt føden i dag, fordi jeg synes det har vert mindre liv enn vanlig og begynner å bli ganske beskymra.
Det dumme kvinnfolket ber meg spise noe sjokolade og/eller drikke cola og prøve å få liv i den!
Blir sååå oppgitt, tryglet henne nesten om å la meg komme inn for en sjekk, men det var helligdag sa hun, så kunne fint vente til i morgen!
JA, det kan godt hende at jeg overeagerer, men er ikke det litt lov?
Kan ikke være SÅ vanskelig og ta meg inn for en liten sjekk bare for å beroligge meg vell??
Uff, aner ikke hva jeg skal gjøre jeg altså... bryter bare helt sammen snart kjennes det ut som!
uff
*syte syte*

HI
Anonym
13:59 12.05.2008
Men herlighet, drit i at det er heligdag! DRA!
Gud har ikke noe imot at du drar dit for en sjekk,iallefall!

Hvor langt er du på vei?
Northernlights
14:02 12.05.2008
Men kan vell ikke bare dra dit, når hun rett og slett nekter meg og komme...
Sa jo tillogmed at jeg kunne vente til noen hadde tid, men at jeg ble så beskymra når det var sån..
Hun sier bare at det er helligdag og travelt...
er 22+5 i dag...

HI
14:09 12.05.2008
Hadde du vært lengre på vei,hadde hun sikkert sagt ja til å komme inn.

Men kjære deg, dra til legevakta, da =o)
Si at du er livredd svangerskapsforgiftning, fordi du har samme symptomer.

Jeg fikk det sist, og det var skikkelig skummelt. Var syk,ja..uff og uff. La også på meg kjempemye på bare noen dager, men heldigvis hadde jeg en god lege, som jeg kunne ringe når som helst på døgnet. Ble igangsatt i uke 37 pga dette,og da var det nesten krise for oss begge to. Men aøt gikk bra.
Jeg så ut som en oppsvulmet hval i hele kroppen. Ansiktet var helt utrolig pløsent, og blodtrykket var skyhøyt. Det finnes ikke behandling annet enn hvile.Så jeg var i senga de siste to-tre ukene, men det hjalp altså ikke (hadde jo tre andre barn som krevde litt, selv om de var store)
Northernlights
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------