Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gjettekonkurranse!
02:15 12.05.2008
Alle som ikke vet hva slags kjønn babyen din har- gjett da vel! Og så ser vi hvem som fikk rett siden. Kanskje litt lettere for de som vil sjekke det ut på første UL, men forrige gang jeg var her i 2006 hang vi sammen helt til slutten på 3. tri. Jeg har iaf penn og papir klar!
Jeg gjetter gutt (pga magefølelse bare). kanskje 2?
Vi er bombesikker på at vi får en gutt...blir litt sjokkert om det er jente, men selvfølgelig like glad for begge kjønn. Har liksom bare vært gutt hele tiden.
jeg har følesen av at det blir gutt på oss.. samboern håper på det, mens jeg har litt lyst på en liten jente.. men, det spiller egentlig ingen rolle.. så lenge alt går bra og får et velskapt barn, er jeg fornøyd!
Enig med "klar som et egg". det viktigste er at barnet er friskt. Men eg tror vi får en jente... vet ikkje hvorfor...er vel kanskje bare innstillt på d ettersom mange av tantebarna mine er det... blir spennende å se ;-)
sambo tror gutt. det kinesiske "kartet" sier gutt. Ring testen er spinnvill. den går liksom rundt og frem og tilbake som en ojoj. kanskje det blir to en av hver. gosh!!!
Jeg har ikke den villeste anelse.
(vi har ikke helt bestemt oss, for om vi vil vite heller)
Sambo har fått for seg at vi skal ha tvillinggutter, men jeg har en feeling det blir ei lita jente :)
Det sier det kinesiske kartet også, så får vi se..
Egentlig så vil jeg ikke gjette, for jeg har ingen sterk følelse for det ene eller andre, men når jeg tenker fram i tid, er det ei jente jeg ser for meg!
Men gutt eller jente, takknemlig skal jeg være den dagen vi får se skatten vår! :-)
Var bombesikker på at førstemann skulle bli gutt, men der tok jeg feil, gitt... Jeg gjetter KONSEKVENT feil på alle gravide inkludert megselv! Har guttefølelse denne gangen også. Kinesisk kart - som jeg har null tro på - sier gutt, og jeg har drømt to-tre ganger at vi får gutt, men det blir nok jente siden jeg alltid gjetter feil :-D Uansett kjønn - vi gleder oss veldig!