Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hva er en perfekt kropp?
10:59 12.05.2008
Jeg må bare spørre siden mange sier de har en perfekt kropp,har nesten ikke gått opp i vekt i svangerskapet. Andre sier bare at de har en perfekt kropp? Trodde at en perfekt kropp kom ann på øye som ser.
Kan noen gi meg et svar på dette?
Anonym
Sv: Hva er en perfekt kropp?
11:01 12.05.2008
Det kommer an på øyet som ser, men antar at de som sier de (eller andre) har en perfekt kropp, måler den opp mot det idealet som blir formidlet gjennom media.
Media formidler jo en del variasjoner av kroppsidealer da -i tillegg til at det har blitt mye mer fokus på helse, trening og livsstil i den senere tid, så jeg vet ikke om jeg er helt enig i din (KaMa) fremstilling om at media er den store "syndebukken" i forhold til hva disse lettpåvirkelige damene syntes er pent.
Jeg må si at jeg setter pris på det som er estetisk "pent", men kan like lett sette pris på et sjarmerende menneske hvor man kanskje må kikke litt lenger inn for å se skjønnheten, men jeg sidestiller ikke dette! Det blir som om man skulle sidestille opera (som jeg syntes er vakkert) med den nye låta til madonna(som også er ganske bra).
Hvorfor skal vi ikke kunne si at den og den kroppen er fin -uten at folk hopper til den konklusjonen om at "motsatte" kropper er stygge? Hvorfor skal man ikke syntes Dorthe Skappel er fin uten å bli forhåndsdømt på hvilket forhold man har til plastisk kirurgi? Hvorfor skal jeg nesten beskjedent og flaut "innrømme" at jeg verken har lagt på meg mer enn 9 kg eller fått et strekkmerke, for så å bli verbalt overfalt av jenter som ikke er like "heldige". Jeg skammer meg jo -DET er ikke riktig.
Mitt ideal går ikke på kropp som sådan, men et sunt selvbilde, harmoni i sjelelivet og fred i heimen ;-)
Anonym
11:41 12.05.2008
Jeg sitter ikke inne med noen allmenn definisjon på hva en perfekt kropp er.
Jeg skrev hva jeg antar folk gjør, når de bruker begreper som "perfekt" når det er snakk om kropp.
Tipper også media er mye flinkere til å publisere bilder av såkalte superstjerner, skuespillere og artister, enn folk som trener. Om disse menneskene trener, fettsuger seg eller lar være å spise er ikke like intressant, selv om alt dette også blir fokusert på i media.
Personlig synsing er lite gyldig som argumentasjon når man generaliserer. Hva du og hver enkelt assosierer med de forskjellige tingene er dessverre ikke representativt for hva som er tendenser i samfunnet forøvrig.
Ellers er jeg enig i at alt ikke er motsetninger. Og når det kommer til mennesker så er det temmelig mange faktorer som spiller inn for om man syns mennesket er attraktivt eller ikke, ikke bare rent fysiske trekk.
Jeg skjønner ikke hvorfor du skammer deg over din mangel på vektøkning og strekkmerker.
Hva som er en perfekt kropp har i alle fall ikke bare med det estetiske å gjøre, kanskje aller minst det....
Anonym
14:27 12.05.2008
90 - 60 - 90
Anonym
14:47 12.05.2008
Alle har perfekte kropper. Kroppen er slik den er, bare forskjellig. Man skal være glad når man har armer og bein. Kroppen gjør at vi kan leve. Et hvert liv er verdifult.
Mange er så misfornøyd med sin egen kropp. Det er synd. Men når man har sett noen i rullestol eller andre skavanker, eller vært syk. Da vet man hvor verdifult det er å kunne gå, løpe gjøre aktiviteter. Det er så mye en kan bruke kroppen til. Vær glad du har en kropp. Og pass på den.
Som sagt, ALLE HAR VI EN PERFEKT KROPP
mener jeg!!
Ja, selvfølgelig kommer det an på øyet som ser. Jeg er fornøyd med min kropp. Betyr ikke at du ville vært fornøyd med min kropp. Må jo kunne si at jeg er fornøyd med kroppen min uten at andre som har anderledes kropp som meg skal bli fornærmet?
en perfekt kropp er den kroppen man trives i:) synes det er lett å se når folk er ukonfortable i sin egen kropp, det er trist og lite sexy. Vær den du er, mosjoner og spis sunt så føler man seg i allefall bedre.
Anonym
20:55 12.05.2008
Kommer jo også an på hvordan man bærer denne kroppen.
En som er overvektig( nå snakker jeg ikke type hvalross da!) kan godt ha perfekt kropp, fordi hun bærer kiloene på en sexy og perfekt måte.
Det er innefra og ut som gjelder! er man fornøyd med sin egen kropp kan man strååååle av sex appeal
Anonym
20:59 12.05.2008
Kommer an på øye som ser...Noen ganger synes jeg enkelte fitnessutøvere har en perfekt kropp, afrodite har en perfekt kropp, carmen electra har en perfekt kropp...
De som streber etter den perfekte kropp har mistet gangsynet i min mening.
Anonym
21:08 12.05.2008
En perfekt kropp er i mine øyne en kropp som fungerer til det man bruker den til.
I mitt tilfelle er det ridning, hvor jeg har hatt fordel av å være liten og lett, slik at jeg lettere kan ri unghester som ikke bør ha store rytter på ryggen i første omgang.
Min kropp forteller meg også når den ikke tåler noe - både fysisk og psykisk.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem