Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)
Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Til tjukkebollene.
11:13 12.05.2008
At folk blir provosert av gravide røykere er et faktum, men noe som jeg mener er direkte kvalmende er gravide damer som propper i seg bakevarer, søtsaker og sjokolade nærmest døgnet rundt, blir jo seende ut som strandede hvaler!. Samtidig klager de over at de går opp i vekt og de forstår ikke hvorfor, jøsses. Når fødselen er over kan de ikke forstå hvorfor de er blitt så dvaske og fettet sitter som heia. Hvor dum er det mulig å bli. Er ingen som blir feite av selve graviditeten, men det er jo en superduper unnskyldning for å dytte alt man kommer over i kjeften. At det er usunt å røyke både med og uten barn i magen er udiskutabelt, men sukker og fett er ikke akkurat helsebringende det heller så finn frem salatbladene fettsnoker!
Er det din medisinske bakgrunn som gjør at du sitter på slik verdifull informasjon om hva man legger på seg av og ikke, og hvordan det faktisk er med graviditet og vektøkning?
Er det INGEN som legger på seg bare av graviditeten? Kan jeg få en link av deg til studien som ligger til grunn for en slik uttallelse?
VELDIG interressant lesing vil jeg si :p
Tror du folk blir feite av å være gravide. Har du ikke lest at man ikke trenger å spise for to, trenger kun noen få kalorier ekstra pr dag tilsvarende to skiver brød og ett glass melk.
Selvfølgelig øker man i vekt, men fettet på kroppen har ingenting med graviditeten å gjøre, det er de gravide selv som sørger for flesket med et uhorvelig inntak av usunne saker.
Hmmm...Knøtta? Da må du nok ringe min lege altså. For han var ganske bekymret over at jeg ikke hadde gått opp mer enn 0,5kg i dette svangerskapet. Ring og si at han ikke trenger å bekymre seg for noe, for man skal jo ikke gå opp i vekt i en graviditet. Tror han da blir myyyye roligere. Han leker sikkert bare lege han....
Jeg snakker om fettvekt jenter, ikke den vektøkningen som fostervann, unge, økt blodmengde, vann i kroppen osv medfører. Snakker om de som går opp 25 kilo og ikke forstår hvorfor. Tror ingen her vil påstå at 25 kilo kun kommer av en graviditet, da er det snakk om det som puttes i gapet.
Da skal jeg sjokkere deg med å si at søskenbarnet mitt gikk opp ca 25 kg da hun gikk gravid og hun fikk totalt avsmak for alt søtt. Hun fikk dilla på agurk (tror nok hun konsumerte mer agurk på de 9 månedene enn det et vanlig menneske gjør i løpet av en 10 års periode), hjertesalat og tomater.
Forklar den om du kan, for det er det nemlig ingen andre som klarer. Vel... hun var jo gravid og fikk en ganske stor jente.
Undervektig hjerne er helt toppen, da slipper man å gå rundt med hodet studd langt ned mellom skuldrene. Med det er vel det du gjør som har en mening og svar på alt, overvektig hjerne må jo tynge no jæslig.
Dere får kose dere, nå skal jeg ut på tur og bevege kroppen litt så kan dere dvaskinger bare sitte passive her og glo.
Ha ha! Ja, kom igjen, sleng fram "uff, du har så mange meninger"-kortet. Kostelig! Måten du stadig gjødsler leggene dine på minner meg litt om en slags komisk ballett.
er faktisk ikke unaturlig å legge på seg litt fett under graviditeten. man får som oftests dårligere kondis, og derfor beveger seg mindre. og mange har også bekkenløsning eller bekkensmerter. man er mindre aktiv som gravid, og derfor er det ikke rart om man legger på seg litt fett, som man ikke hadde gjort om man ikke var gravid/nedsatt aktivitetsnivå.
Under en graviditet bruker kroppen lengre tid på å fordøye mat, for å kunne klare å trekke ut ALT av næring i maten vi gravide spiser. Det gjelder også fett!! Derfor er det faktisk graviditeten som gjør at vi legger på oss mer enn hva ungen, livmoren, fostervannet og morkaken veier!
Kansje du skal lese litt før du kommer med uttalelser om akkurat dette?
Knøtta, du er vel perfekt du da? Ikke gått opp et gram mer enn unge, fostervann og slikt?? Man har ike vondt av å gå opp litt i fett når man er gravid heller skjønner du, for det tærer MYE på kroppen å føde og å amme, og mange sliter også med å spise noe særlig den første tia etter pga at de blir utslitt av våkennetter o.l.
Jeg orket ikke mat i det hele tatt i starten av svangerskapet, så når jeg først fgikk lyst på noe så spiste jeg det, uansett hva det var (så lenge det ikke var skadelig for baby selvsagt) og jeg har kun gått opp 11- 12 kg og er i uke 34....
Tåpelig å komme med et slikt innlegg, for mange sliter virkelig med å spise under svangerskapet og takker matlyst velkommen selvom det er sjokkis man får lyst på, er jo mye verre for barnet at mor ikke får i seg nærig!!
Jøss, da må jeg klage på Partogrammene fra fødslene mine... Det bare MÅ være feil med de- for der står det hvor lang navlestrengen var (altså, den VAR noe...) og ikke minst VEKTEN på morkaka???
Jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke var noe jeg dytta i trynet som gravid....
Herregud jeg har da ikke skrevet at gravide ikke går opp i vekt, er jo en selvfølge at man gjør det. Gikk selv opp flere kilo, men ikke pga overspising som jeg mener mange gravide gjør. Er det virkelig bare meg som ser gravide som er langt feitere enn dem burde være. Noen er jo blubbete i utgangspunktet og da er det nok fett lagret på kroppen, trenger ikke legge på seg enda mer som blir vanskelig¨å bli kvitt når fødselen er over.
Tror egentlig ikke noen gidder å lese innlegget skikkelig for da hadde nok noen av dere forstått hva jeg mener, men er jo et vanlig fenomen her på krangle.
Grunnen til at jeg reagerte var slett ikke det at jeg er uenig i at man skal tenke på hva man putter i munnen. Grunnen var at det du skrev var så utrolig idiotisk. Det er faktisk flere kvinner som legger på seg vannvittig mye mer enn det barn, morkake, livmor osv veier uten å putte i seg så utrolig mye.
Det er da heller ikke sånn at du kan sitte med noen fasit på at grunnen til at noen kvinner får mye ekstra fett under svangerskap er det hun puttet i munnen. Du vet åpenbart over hodet ikke hva du snakker om, du bare prøver å provosere og det hele blir bare mer og mer latterlig jo flere svar du poster.
Vil anbefale at du leser deg littopp på temaet, evt gjør en studie på de som går opp 25-30 kg i svangerskap også kommer tilbake med formaningene dine!
Alt med måte, såklart. Men skulle gjerne levd i troen på alle de titalls kiloene som har hoppet på meg de siste månedene kom pga alle søtsakene jeg ikke har spist.
Det er dumt å tro at de som spiser søtsaker legger på seg mye. Jeg kjenner mange som spiser veldig usunt og er veldig tynne. Hvorfor bry seg hvordan andre ser ut i det hele tatt? Hvis noen er fornøyd med sin kropp så vær happy og nyt det, hva er grunnen at noen blir irritert på at andre legger på seg mer enn andre?....Blir du HI irritert når en tynn kvinne spiser hamburger med cola og godteri?
Hmm,hva med dem som putter ALT i munnen og som da IKKE legger på seg 25 kg?Jeg kan spise stort sett det jeg vil,uten å legge på meg....Har lagt på meg max 10 kg i mine svangerskap og spiste alt jeg hadde lyst på.Men der igjen,blir aldri noen store pupper på meg.For når melken er borte,er de like liten som før graviditeten,om ikke mindre;-)
Skikkelig urettferdig at noen får store pupper og noen ikke ;-)
"Er det virkelig bare meg som ser gravide som er langt feitere enn dem burde være. Noen er jo blubbete i utgangspunktet og da er det nok fett lagret på kroppen, trenger ikke legge på seg enda mer som blir vanskelig¨å bli kvitt når fødselen er over."
Du har virkelig en fin måte å snakke om mennesker på! I must say..
Er man overvektig før man blir gravid så forsvinner ikke problemet av seg selv da om det er det du tror. Mange overvektige eller "blubber" som du så respektfullt kaller det har arvet fedme av foreldre eller har en lav forbrenning eller sykdom. Men sånne IDIOTISKE folk som deg tenker vel ikke på det???
Man blir jo som man spiser. Jeg tror ikke det er helt enkelt for alle dette med kostholdet. Når man har lyst på alle disse godsakene. Hadde det vært det, ville vel de fleste vært naturlig slanke. Årsakene kan være så mangt.
Syns HI setter ting på spissen, og ser ikke noe galt med det. Det er en skrivemåte, for å frem meninger og synspunkt. Alle kan ikke være enige i alt.
Kosthold er viktig i svangerskapet. Søtsaker og sukker er gift for kroppen. Har ingen nytteverdi. Hvis noen blir sinte på det, versegod. Når HI er opptatt av dette, vil jeg tro hun tenker på andre. Hadde hun ikke gjort det, ville hun drite i hva andre spiste.
Dere som blir så sinte, følte dere truffet. Et sårt punkt kanskje?
Til dere som ikke legger på dere i kg. Det legger seg uansett i årene. BLir til PLAKK eller atereosklerose i årene. Etter en tid selvfølgelig, om en bare spiser usunt. Helt fri går man ikke.
De fleste er vel enige om at et sunt kosthold er det beste for barnet. Og de fleste mødre ønsker vel det beste for sine barn. FOr mange kg kan også øke komplikasjoner i svangerskapet. Så jeg syns ikke det er rart at HI syns det er kvalmende med gravide som putter i seg alt det usunne.
Jeg oppfatter at denne debatten handler om gravide som spiser altfor mye usunt. Og det har jo ingen ting å si om det vises eller ikke. Det er uansett ikke bra. Mange negative konsekvenser.
Morteresa, å kalle meg en skam for samfunnet og idiotisk samtidig som du kritiserer meg for å være ufin sier vel en del om deg.
Heldigvis ser jeg at det er andre her som har forstått hensikten med innlegget mitt, takk til dere. At fedme er et ømtåelig tema er lett å forstå når man leser manges svar her, tror nok ei lenger oppe her har rett når hun lurer på om det treffer et ømt punkt hos mange.
Er også rett at jeg faktisk bryr meg om folks helse, og som ei nevner er det ikke helsemessig bra å spise drittmat selv om det ikke legger seg som fett på utsiden, innsiden blir også tilstoppet av fett. Er mange tynne mennesker som har eleding kondis og fysisk form, er trøtte og mangler energi pga dårlige matvaner.
Det er heller ikke mange som lider av lavt stoffskifte eller har arvelig fedme, selvfølgelig gjelder det noen, men kun et fåtall. De fleste blir feite for egen maskin og selv om det er behagelig å legge skylda på andre ting er det stort sett deres kosthold som er årsaken.
Enig med deg HI!
Graviditet er ingen unnskyldning for å dytte i seg alskens søtsaker. Man skal ikke spise for to men dobbelt så sunt!!! En normalvektig legger på seg mellom 10-12 kilo som følge av etsvangerskap. Ekstra kilo skyldes som regel latskap og dårlig selvbeherskelse i forhold til mat. Er man overvektig bør man legge på seg MINDRE enn 10-12 kilo, og undervektige selvfølgelig mer.
Og arvelig fedme?? HAHAHA!!! Det er ingenting som heter det: det er arvelig med dårlig forbrenning og stoffskifte ja, men hvis man vet at man er arvelig belastet der bør man FOR ALL DEL PASSE PÅ HVA MAN PUTTER I KJEFTEN! Fedme er ingen sykdom.
Du legger frem saken din på en helt utrolig hjernedød måte, og dermed får du svar deretter. Du trenger altså ikke skryte på deg at du har truffet noe ømt punkt hos meg, i hvert fall.
Takk skal du ha! Jeg har gått opp snart 15 kg, har to mnd igjen, og kommer nok til å gå opp mer. Spiser ikke søtsaker, har generelt sett dårlig matlyst, men går fremdeles opp. Hvorfor det? JO, jeg har slitt med bekkenløsning siden jul, og kan ikke gå hvis jeg ikke har krykker. Til og med dørstokker er vanskelig å forsere. Folk er forskjellige, noen går opp mye, andre lite. Tok meg nær av tråden din, for jeg ønsker ikke å gå opp så mye, men har ikke noe valg.
Forstår ikke hvorfor du tar deg nær av innlegget siden du ikke spiser usunn mat og snop, var jo dem dette var rettet mot. Om du legger på deg fordi du har vanskelig for å komme deg rundt er jo det en helt annen sak som du ikke kan gjøre stort med. Det jeg ble provosert av er de som ukritisk dytter i seg, egentlig uansett om de er gravide eller ikke.
Lykke til med fødsel, håper du blir kvitt bekkenplagene dine fort så du kan nyte vognturer i sommervarmen.
Å bli tatt seriøst på dette forumet er vel en umulighet i utgangspunktet. De fleste er vel her for provosere litt. Lenge siden jeg har sett en diskusjon her som har forløpt på en seriøs måte uten drittslenging og ufine komentarer.
Om man er redd for å føle seg dum eller lett blir såret vil jeg fraråde folk å være her inne.
ler litt, men bare for å slenge meg med i diskusjonen. Noen har faktisk veldig dårlig forbrenning og går fort opp når man ikke beveger seg. Selv skal jeg prise meg lykkelig for at jeg har høy forbrenning vanligvis, men det virker ikke sånn nå. Jeg er 3 mnd på vei og folk tror jeg er 5-6 mnd på vei. Jeg spiser ikke sååå mye mer og usunnere nå enn jeg gjorde før, men jeg beveger meg mye mindre. Jeg ser litt blubbete ut (som du kaller det), men jeg spiser ikke usunt ;)
Skjønner heller ikke at lillefot skulle bli fornmærmet av innlegget. Om du derimot er lei deg for at du går opp i kg fordi du ikke får beveget deg som du pleier, da ville jeg skjønt deg veldig godt.
Du... knøtta... jeg er helt enig med deg jeg... jeg er vel en av tjukkebollene, rent bortsett fra at jeg foreløpig bare har gått opp fire kg, og er i uke 27. MEN, likevel, jeg putter i meg alt for mye sukker og søtt som ikke er bra for verken meg eller babyen... men det er så vanvittig vanskelig å sette seg ned og gnage på salatbladene i stedenfor. Men jeg har ingen andre å skylde på enn meg, for at jeg er ei tjukkebolle :-)
Lykkelita, om ikke du er kraftig i utgangspunktet ville jeg nok ikke kalle deg tjukkebolle. Alle gravide, meg selv inkludert spiser litt mer usunn mat mens ruginga pågår. At det er mange fristelser i butikkhyllene gjør det jo ikke lettere å velge et grønt alternativ, vi mennesker er jo rimelig svake når vi passerer sjokoladereolene.
Poengterer igjen at det er de som stapper i seg daglig og som eser unormalt mye ut som burde tenke på egen og barnets helse.
Er nok litt kraftig i utgangspunktet også, men har ikke est ut sånn veldig, heldigvis, men det er ikke nødvendigvis fordi jeg har vært flink med hva jeg putter i meg.. hehe... og ja... jeg er fryktelig svak... sukk, men det er jo så godt... :-D
Litt dumt sagt det der mammamia89.... Beklager assa, men hvis du spiser ett kilo mat i løpet av dagen legger du ikke på deg to kilo. Det er umulig. Så matinntaket har mye å si. Legger man på seg mer enn andre betyr det at kroppen tar opp næringen bedre og at man kanskje i tillegg forbrenner mindre. En slik person kan ikke spise like mye som en med høy forbrenning....
Man kan faktisk gå opp 25-30 kg når man er gravid uten å spise så mye usunt.Jeg har gått opp 25 kg ved vært svangerskap,men har gått ned ca 17 etter 2 uker.så forsvinner de andre etter hvert.Så mye av de kiloene jeg legger på meg har kun med svangerskapet mitt å gjøre.Masse vann i kroppen på slutten:)
knøtta! det er ikke så rart jeg sier det skjønner du..
Måten du legger frem ting på er helt uakseptabel, deretter får du feedbacken din! Den må du regne med!
Du kan ikke regne med å sitte å kalle folk blubber og fettsnoker dvaske og feite UTEN å få reaksjoner.
At du "bryr deg" om andre mennesker bør du kanskje legge frem på en LITT annen måte.. Smart ass
Hei! Nå må du huske at Knøtta har en velutviklet politisk sans, og hun er ikke irritert på tjukkebollene. Hun er bare bekymret.
Hun har faktisk sagt det selv, så da må det jo stemme...
Hvorfor skal man være irritert på tjukkebollene?, er jo synd på dem som går rundt og ikke trives i sin egen kropp. Sier ikke at alle runde skulle ønske de var slanke, men tror ikke der er mange som ville ha beholdt kiloene sine om de kunne blitt kvitt dem på en enkel måte.
Er du ikke litt selvmotsigende nå?
Var du ikke irritert på tjukkebollene som propper i seg søtsaker og fete burgere og ikke skjønner hvorfor de er feite?
Er selv irritert på de som tror de legger på seg pga dårlig forbrenning og at fedme er en arvelig sykdom.. .som om man legger på seg to kilo av å spise ett kilo... HALLOO!
De det er synd på er tjukkebollene som har så dårlig selvdisiplin at de ikke klarer å begrense inntaket samme hvor sterkt de enn ønsker å gå ned i vekt. Ingen forblir feite bare fordi mora eller onkelen er feit - det er ikke smittsomt.
Jeg er helt enig i at det å være gravid ikke bør være et påskudd til å spise usunt.. Man bør selvfølgelig være nøye med hva man putter i seg, og spise sunt og variert kosthold. Men det som er et problem for enkelte av oss er at mange sliter med kvalme, nedsatt matlyst, og trøtthet de første 12 ukene. Jeg er straks 12+0, og disse første 12 ukene har vært veldig spesielle når det gjelder koshold for meg ihvertfall. Jeg er en av dem som har noen kilo for mye i utgangspunktet (la på meg litt etter en ex.u før jul, som medførte mye stillesitting og trøstespising i den perioden jeg var sykmeldt) Og under svangerskapet har jeg slitt med nedsatt matlyst, samtidig som jeg er blitt veldig kvalm når jeg ikke har fått i meg noe. Så jeg har rett og slett måttet spise det som har fristet, og det har desverre ikke blitt det som er mest sunt.. Kjenner at dette holder på å gi seg litt nå, så nå er det sunnere kosthold og mosjon som gjelder for meg fremover.. Har allerede gått opp 3 kg, og skal prøve å begrense det så det ikke blir så mye å ta av etterpå. Men man er jo forskjellig, noen går opp 15 kg med sunt kosthold og mye trening, mens andre kanskje ikke legger på seg mer enn 6 kg:)
Hvis man ikke går ned til normalvekt igjen etter fødsel har man vel spist LITT FOR MYE under graviditeten? Hvis man ser på dyra går de jo opp masse under selve graviditeten, men amminga (dieinga) sluker jo kalorier! Da går man jo naturlig nok ned med mindre man overspiser (igjen). Det er vel ikke normalt å bli tjukk i året ETTERPÅ av å være gravid?
Mange får faktisk lavere forbrenning av å være gravid, amming eller ikke.
og det vil være et par kilo ekstra grunnet svangerskapet og ikke godis spising.Og ikke alle får til amming heller og det kan komme av mange grunner, ikke bare mødrenes feil..
Men er helt enig at mange spiser for mye, for de har endelig sjansen eller "grunn" til det.
Sliter selv med det nå, gikk opp 23 kilo sist, men ble da slank igjen, og nå er jeg på god vei oppover igjen, men jeg er heldig med forbrenningen,
men en venninde av meg er ganske sunn og liker ikke søtsaker så godt, og hun gikk opp like mye som meg, av å være sunn, og har sleti med å gå ned igjen pga dårlig forbr. osv, enda hun trener ofte altså.
Det er akkurat som med strekkmerker, samme hva du gjør så er det noen av oss som får det,de fleste faktisk, og slik er det med vekten også,
Er vanlig at de som har normal eller mindre kroppsvekt går mye mere opp i vekt under svangerskapet enn de litt "overvektige", er også bevist mange steder. og det er jo normalt at de "overvektige" gjerne er mere glad i usunn mat, men det er ikke de som går opp mest fordet.
Så slike krangler burde sluttes, for det er ikke noe riktig og galt, alle er vi forskjellige, har forskjellige kropper, forbrenning, hvis jeg slanker meg eller spiser sunt så forsvinner puppa først, så magen og sååå rompa, kan ikke styre selv faktisk..
Synes hele denne tråden er idiotisk, men det med at man får lavere forbrenning når man er gravid har jeg aldri hørt.
Jeg har derimot lest flere steder at forbrenningen øker når man er gravid.
Ja man leser mye rart, men forbrenning varierer fra person til person, de "feite" får garantert høyere forbrenning i noen tilfeller.
men tror jeg vet best selv hva jeg har. trenger mere nå enn før graviditeten og spiser helt likt, men har gått opp mye mer enn bare det barnet/livmor osv veier.
Men tråden er ganske tett ja. og det jeg skrev sist var at man får lavere forbrenning som gjør at det er vanskelig å gå ned ETTER svangerskapet. altså lavere ETTER svangerskapet.
men min fungerer overhodet ikke under svangerskapet.
er nok som sagt like individuelt som at folk har forskjellige kroppstyper og mager.
Jeg er nå enig med Hi. Og da mener jeg ikke de som legger på seg mye grunnet vann, bekkenløsning o.l. Men noen bruker svangerskapet som en unnskylding til å kunne stappe i seg alt mulig usunt, mens det egentlig er tiden for å spise ekstra sunt. Jeg har en venninne som sier at når hun blir gravid skal hun bare sitte inne på sofaen å stappe i seg med god samvittighet og ese ut(!) Jeg grøsser når jeg hører slik, stakkars baby. Men de færreste tenker vel slik, håper jeg:-)
Uff ja, knøtta...
Du må ha lite bekymringer om du må gå å tenke slik av hva de "fete tjukkebollene" putter i munnen.
Skjønner ikke egentlig hva som gir deg rett til å blande deg i hva andre spsier under svangerskapet? Når ble du svangerskaps ekspert? Mat ekspert? Sunnhets ekspert osv?
Du får gi oss en av de negative ting du gjør under svangerskapet da, så får vi kanskje rakke ned på deg litt?
Tror faktisk ikke du er den perfekte ruger heller.. Eller tar jeg helt feil der?
Skulle ønske jeg var sugen på litt junk food og sjokolade i løpet av svangerskapet..
Her går det bare i gulrøtter, melon og agurk.. Alt annent spyr jeg av, å slik var det sist svangerskap også, da var jeg på -1 kg fra startvekt dagen før jeg fødte.. hvor sundt er det da??
Så JA! kunne faktisk heller tenkt meg å være tjukkebolle enn beinrangel jeg gitt..
Uansett vil det aldri fall meg inn å lage en tråd for å rakke ned på gravide damer og lystene deres. Du burde ha nok med å være opptatt av deg selv å hva du putter i munnen.. Tåpelig å lage en tråd om dette..
Det finnes jo ufattelig mange grunner til at folk går opp mye eller lite i et svangerskap. Det er klart det finnes de som fråtser i mat og av den grunn får vektproblemer, men å trekke alle over en kam er jo litt slemt da. Moren min gikk opp 30 kg da hun gikk gravid med min storesøster. Og tro meg, mamma har ALdri vært noen storspiser.
Jeg trekker ikke alle over en kam som du kaller det. Mitt innlegg handler kun om dem som dytter i seg uten å tenke seg om, de som går opp i vekt av andre årsaker har jeg ingen negative kommentarer til.
Du som vil vite om jeg er en perfekt ruger, er ferdig med å ruge for noen mnd siden så nå er kroppen tilbake til normalen. Da jeg var gravid kunne jeg nok spist enda sunnere for jeg la nok på meg tre-fire unødvendige kilo. Var så heldig at jeg ikke hadde noen svangerskapsplager så livet mitt var egentlig som normalt helt frem til fødsel. Siden jeg var i så god form burde jeg sikkert også trimmet litt mer, men det gadd jeg rett og slett ikke så du får kalle meg lat :)
unødvendig eller ikke, ser ikke noe grunn til å blande meg noe som helst over hva andre spiser, det er de som skal leve med kroppen sin, ikke noen av oss andre.. Hadde vært ditt problem om du hadde fått vondt i øynene eller lignende av å se på dem, men det tviler jeg i grunn ganske sterkt på..
Skjønner ikke hva som skal gi alle andre rett til å rakke ned på andre mennesker pga hva de putter i munnen?
Det er jo ikke noen andre sitt problem! Folk blander seg ALT FOR MYE om hva alle andre gjør, fatter ikke hvorfor man bare ikke kan la være...
Jeg er langt i fra en perfekt ruger, en røyk tar jeg til og med i ny og ned. Aboslutt ikke noe jeg er stolt av, og røyker ikke forran noen andre enn meg selv! Det tørr jeg ikke..
Ikke fordi jeg er redd for å få refs, men fordi jeg skjemmes og syns ikke det er "greit"..
Og når jeg vet at jeg IKKE er en perfekt ruger ser jeg ingen grunn til å rakke ned på andre som heller ikke gjør ting "helt etter boka".. Så skyt meg...