GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

1.trimester

Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
blødning.. hjelp!!
17:04 12.05.2008
har hatt brun utflod i 2 dager, og fikk blødning i morges.. har roet seg litt utover dagen, men det er litt blod når jeg tørker etter tissing.. har svake menslignende smerter og oppblåst mage.. er jo helligdag idag, så jeg får ikke kontakt med fastlegen min før i morgen!!!! huff, så engstelig jeg er.. jeg er visst i 11 uke og babyen i 9 uke, men jeg sjøl mener jeg er 8+2 på vei.. skal på ultralyd om 2 uker, og til første legesjekk om 1 uke.. hadde vært greit om noen kunne "roet" meg ned, og si at dette er helt normalt :-) på forhånd takk
vinter69
Sv: blødning.. hjelp!!
17:12 12.05.2008
huff ja jeg har hatt blødning med alle mine.... men bare litt har oxo sa en så vet hvor følt dette er.. sender klemmer ta kontakt me legevakten kansje de kan hjelpe deg me en haste ul det fikk jeg. lykke til.
ltn :)
17:16 12.05.2008
ja, har lurt på å ringe legevakta.. tror kanskje jeg må gjøre det.. vil ikke gå sånn å bekymre meg.. takk for svar
vinter69
17:20 12.05.2008
ja ring legevakta håper alt er i orden
18:34 12.05.2008
Jeg hadde også blødning, men ingen smerter. Jeg ringte legevakta for det for jeg synes jeg blødde litt mye. Dem sa ring med engang du hvis du begynner å få smerter. Dagen etter fikk jeg smerter og da fikk jeg ul.

Alt var så bra atte :) men det er jo noe ved å se det

Et tips: søk på google: blødning går bra Da sank skuldrene mine 10 hakk.

Neptunia i uke 11
22:25 12.05.2008
takk for tipset, skal google nå :-)
vinter69
19:27 12.05.2008
Hei, hvordan går det med deg?
Jeg har hatt brun utflod selv siden i går og i dag, etter "bomme-lom" begynte jeg å blø friskt blod med litt koagula (klumper). Jeg ringte legevakta og fikk komme dit. Legen der undersøkte meg nedentil og ville at jeg skulle dra på sykehuset for sjekk. Han sendte med meg et brev hvor han beskrev hva jeg hadde sagt og hva han hadde gjort. Det stod også at han mistenkte SA.

Jeg dro til sykehuset, med hjertet i halsen og fikk komme inn der etter en stund. Legen tok innvendig ul og så sa han; ser du det som blinker? Det var hjertet til babyen som slo! Alt så helt fint ut.
Blødningen kom av at jeg har skjøre slimhinner, så det var bare et blodkar som hadde sprukket. Det var helt ufarlig....

Legen på sykehuset ba meg om å droppe "omveien" innom legevakt eller fastlege hvis det skulle oppstå noe videre. Det var en enorm lettelse å høre!

Men selv om det kan være så enkelt som i mitt tilfelle, er det tross alt best for deg selv om du får det sjekket!!!! Man føler seg så mye bedre etterpå. Ring legevakta med en gang så slipper du å være redd og bekymret.

Håper alt går bra med deg!

Mvh
lisabet skær ha fleir...
21:16 12.05.2008
hvordan går det med deg? ringt legevakta?
22:20 12.05.2008
ringte legevakta, men ble satt over til medisinsk rådgivning og der sa de at jeg skulle se det an, og at det ikke var noen der som kunne betjene ultralydapparatet!!!!!!!!!!!!!!!!!! og at det var minst 2 timer ventetid der... så jeg har lagt på sofaen og bare slappet av.. blør litt fortsatt og koagulerer (klumper) har fortsatt svake menssmerter.. er helt tom, vil bare at det skal gi seg.. kanskje jeg skulle ringt sykehuset i stedet for, men nå er det vel så seint på kvelden at jeg kan vente til i morgen.. huffa meg
vinter69
22:24 12.05.2008
sikkert bedre å få hjelp på sykehuset ja, på legevakten var det ikke mye hjelp å få.. de mente det var bedre å se det an... og at det var 2 timer ventetid og ikke sikkert noen som kunne betjene ultralydapparatet når jeg først fikk komme til.. nå er det seine kvelden, har lagt på sofaen med beina i været.. bare gleder meg til jeg får tak i fastlegen min i morgen tidlig.. takk for svar :-)
vinter69
22:42 12.05.2008
ja du kunne ha ringt føden der er det mange jordmødre som kan svare deg på di spm. og kan kasje ta ul.
22:44 12.05.2008
må oxo si at det var dårlig av legevakten håper det ordner seg
22:54 12.05.2008
har ringt sykehuset og snakket med jordmor, men de er selvfølgelig dårlig bemannet, og mente at jeg skulle prøve å slappe av, eller ringe legevakta.. fortalte hva legevakta sa, og da svarte jordmor at i morgen var de bedre bemannet og at det var lettere å få hjelp da.. men, at jeg først skulle prøve å få tak i fastlegen min i morgen tidlig.. så nå legger jeg meg i håp om at jeg sovner så morgendagen kommer fortere.. takk for svar :-)
vinter69
22:59 12.05.2008
ja huff dettte sku ikke bli lett for deg, du må nå melde deg hit når du vet hva som skjer. klemmer fra meg :) god natt
23:40 13.05.2008
hvordan går det me deg?
12:46 14.05.2008
Hei.
Skjønner veldig godt din bekymring. Jeg blør nå selv på 5. dagen. Var hos legen min igår og hun tok en hcg prøve, og så tar jeg en til imorgen så får vi se... Hun tok også en gu på meg og så at livmortappen var lukket, men at blodet kom derifra... Hun kjente også på maven min at livmoren var forstørret og at det ikke lå inni en av egglederne... phu... så nå er jeg litt mindre bekymret siden det egentlig så ok ut. Legen sa jeg kanskje hadde mensen selv om jeg er gravid...( hadde noen småblødninger forrige svangerskap også) Er selvfølgelig litt bekymret enda siden jeg fortsatt blør... men jeg skulle få ul i uke 8. Håper du har vært hos fastlegen din og at alt er bra og du ikke trenger bekymre deg mere...Lykke til. klem
Prinsesse vilikke...
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------