Gratulerer - og lykke til på ferden!
Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.
Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som har gjort det offisielt til alle og så mistet ?
18:59 12.05.2008
Har komt flere inn på meg i dag og spurt om jeg er gravid. (Bor på en liten plass,og ryktene går fort). Så jeg og sambo har nå gjort det offisielt selv om jeg bare er 7+4! :/
Er egentlig veldig redd for og miste, og vist jeg gjør det nå vet jo alle omm det..Så det er ikke så gøy :/
Men jeg regenr med att vi hadde måttet si det til folk før det hadde gått 3 måneder uansett, for buksene presser allerede på..Så jeg regner med jeg får fort mage...
Sv: Noen som har gjort det offisielt til alle og så mistet ?
19:16 12.05.2008
Ja, vi gjorde det første gangen jeg ble gravid. Alle fikk vite det, men innen en uke etterpå mistet jeg i SA. Ikke alle fikk dèt med seg like fort så jeg måtte dementere og si at det dessverre gikk galt. Noen fikk hakeslepp og visste ikke helt hvordan de skulle ta det.
Uansett, vi angrer ikke på at alle fikk vite. Da jeg ble gravid igjen like etterpå var vi like snare med å spre den glade nyheten. Det føltes riktig for oss da å dele både sorg og glede med de rundt oss.
Denne gangen har vi valgt å vente til jeg runder tre måneder. Det føles riktig for oss NÅ. Det er deilig å ha den hemmeligheten for oss selv akkurat nå, men det skal også bli kjempedeilig å dele den med alle om en måneds tid!
22:50 13.05.2008
jeg mistet første gang da jeg var 12 uker på vei. Hadde vert hos legen dagen før, å ringte rundt og fortelte... Så mistet jeg dagen etter. Men det var veldig bra at de nermeste viste om de. Går sikkert bra med deg... Lykke til:):)
19:43 12.05.2008
ja me gjorde det offisielt tidli, og mista no på fredag. me og bur på ein liten plass der ryktene sprer seg veldig fort. var meningen å vente til det hadde gått 3 mnd men så sa eg det til småsøskena mine og der va da gjort..
21:03 12.05.2008
Vi ventet til etter 3 måneder å fortelle det, og jeg hadde vært på tidlig ul bare for å forsikre meg at alt var ok. Men så mistet i 4 mnd. Så det går uansett ikke an å gradere seg helt mot det. GJør det som føles riktig.
21:47 12.05.2008
helt enig med tealine, gjør det som føles riktig... eg mistet min i MA 2 januar i fjor (14+4 uker på vei) vi hadde sagt det til alle på nyttårsaften, det var tungt å si det gikk gale, men godt å få støtte.. denne gangen venter vi å si det til uke 12. er 10+4 nå, skal på UL 21 mai, er da 3 mnd på vei.. gleder og gruer meg til det!!! håper på det går bra!!!
22:50 12.05.2008
Jeg sa det i uke 6 sist gang, men mistet i uke 19..Da hadde alle fått visst det uansett så en kan ikke gardere seg, nei..Synes det var godt å dele sorgen, men det holder en gang..Hadde det ikke vært for jeg var så utrolig dårlig hadde vi nok holdt det litt lengre nå, men jeg ble avslørt i uke 6-7 denne gangen..Er kommet meg til uke 12 nå, og håper det skal gå bra..visst det skulle gått dårlig igjen hadde jeg ønsket å kun dele sorgen med mine helt nærmeste..men jeg satser på hell og lykke denne gang:-)
10:35 13.05.2008
Vi hade fortalt det til alle, og det viste jo veldig godt siden jeg mistet i uke 23...
Men det var jo samtidig godt at alle visste det, for da kunne vi dele sorgen med de rundt oss!
08:19 14.05.2008
Vi også hadde fortalt det til alle og i uke 8 ble det påvist ma. Har ventet litt lengre denne gangen er halveis i uke 9, men har fått veldig mye støtte og folk gleder seg med oss.